telegram

  • 30 January 2023
  • 6 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

Hoihoi,

De laatste tijd hoor ik veel mensen over de app Telegram. Ik snap echt vrij weinig van die app. Ik heb het gedownload maar snap niet waarom mensen Telegram gebruiken boven Whatsapp.

Dus hebben jullie Telegram? En waar gebruiken jullie het dan voor? En kan iemand mij uitleggen wat Telegram anders maakt dan Whatsapp?

 

Joeeee


6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @jaivy,

 

voor het gemak heb ik het zelf nog niet (helemaal)  gelezen, maar misschien heb je hier iets aan:

Zijn je berichten wel veilig? Zo zit het met de privacy van WhatsApp, Telegram, iMesssage, Signal en meer - Radar - het consumentenprogramma van AVROTROS

 

Waarom we van Whatsapp naar Signal moeten en niet naar Telegram – RaketNet

 

Dan lees ik hier straks wel waarom Telegram wel of niet de voorkeur heeft….Ik hoor wel regelmatig dat het in de crimescene en populaire app is…..idk why, minder controle door overheid ofzo of meer en betere encriptie ofzo??

 

Zelf gebruik ik Whatsapp en ken Telegram en Signal alleen van naam, zeg maar.

 

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@jaivy,

 

mijn reactie is verdwenen in de check, dus die kun je nog niet lezen, over encriptie gesproken 🤣

misschien kunnen anderen in Telegram ook niet makkelijk meelezen…..

 

Gr. MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +19

@MickeyMouse  Oke ik wacht af, ook al zal je reactie pas morgen ergens tevoorschijn komen.

Communiceren via Telegram gaat gegarandeerd sneller dan hier op het forum haha.

 

Joeeee

Reputatie 7
Badge +19

@MickeyMouse Ohh, sneller dan verwacht!

Thanks voor de links haha, ik ga ze lezen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi. Vlgs wat ik heb gehoord  is Signal betrouwbaarder en komt telegram uit Rusland. Tsja... En Whatsapp is ook prima maar is van Meta(Facebook) dus kan misschien wat minder privacy bieden ook omdat het uit de VS komt en de wetten op dat gebied anders zijn daar dan hier. Maarja ligt eraan wat je het belangrijkste vind :) Whatsapp heeft de meeste gebruikers en Signal is het meest privacy veilig.

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +17

Ja hoor, check….

Reageer