Skip to main content

Hey,

Ik ben 13 jaar en houd erg van fotos maken, ik wil liever geen fotocamera omdat die erg groot is en je die bijna nooit bij je hebt.

Daarom wil ik graag een Iphone 14 pro refhrbished kopen, die is wel duur (ca€600) maar ik heb dat liever dan een slechte goedkope telefoon en een camera. Maar mijn ouders vinden het te veel geld voor een telefoon. Hun zeggen max 2 a 300 euro.  Daarvoor heb je net niks. 

En mijn ouders moeten altijd moeilijk doen met dingen die ik koop… 

Hebben jullie overtuigingsredenen? Of iets anders?alvast bedankt.

Vg

Zolang je ouders betalen hebben zij wel wat te zeggen natuurlijk.  Het is niet zo dat jij in de apple-winkel kan rondlopen en wijzen wat je wilt, en dat zij er met de bankpas achteraan moeten rennen.

Als het jouw eigen geld is, is het wat anders. Dan heb je er veel meer over te zeggen. Dan ga je ook onderhandelen over hoeveel zij er nog bijleggen (zonder dat ze bepalen wat je gaat kopen).

Een echte camera is trouwens geen gek idee.


Hoi, snuffel nog eens goed rond, je kunt bijvoorbeeld ook bij een professionele fotograaf om advies vragen met je critreria erbij qua kosten etc. En je kunt ook hier eens kijken, er staan wat uitermate prima cameraatjes bij voor zelfs nog minder dan het bedrag wat je ouders voorstellen. En echt , ze zijn heus meer dan goed!  zie link:  https://global.techradar.com/nl-nl/cameras/beste-goedkope-camera 

Veel succes !  En heel eerlijk?  😊een beetje begrijp ik je ouders wel, want ze denken misschien: dan geven we dik 600 euro uit en over een half jaar vind ie het niks meer aan. Maar je kunt dan dus mooi met een goede camera bewijzen dat je het juist wél waard bent 😉

Groetjes liefs Tartan X


Het! Top advies van @Tartan15 ! En zeker de beste oplossing. Maar mocht je nou toch alleen met een foon foto's willen maken, dan is de camera van zelfs een budget Samsung al heel goed! En voor 300 eurtjes vind je trouwens vast en zeker een uitstekende refurbished toestel uit de "duurdere" categorie. Daarnaast kan ook een Motorola heel goed, zeker als het je vooral om de camera gaat. Android allemaal en prima te gebruiken. Liefs, Tover xxx


Ik betaal de telefoon zelf, maar mn ouders vinden het een te groot risico dat ik hem kwijt raak etc


Hey,

Ik ben 13 jaar en houd erg van fotos maken, ik wil liever geen fotocamera omdat die erg groot is en je die bijna nooit bij je hebt.

Daarom wil ik graag een Iphone 14 pro refurbished kopen, die is wel duur (ca€600) (van mijn eigem geld)  maar ik heb dat liever dan een slechte goedkope telefoon en een camera. Maar mijn ouders vinden het te veel geld voor een telefoon. Hun zeggen max 2 a 300 euro.  Daarvoor heb je net niks. 

En mijn ouders moeten altijd moeilijk doen met dingen die ik koop… 

Hebben jullie overtuigingsredenen? Of iets anders?alvast bedankt.

Vg

 


Reageer