Struggle met mijn schermtijd. Iemand tips?

  • 2 January 2023
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Hoi allemaal,

ik weet niet precies hoe ik dit moet inleiden dus doe ik het maar zo :) ik struggle veel met mijn schermtijd, mijn moeder wordt heel snel boos daarover als ik bijv langer dan twee uur per dag op mijn telefoon zit, maar ik kan gewoon niet maar twee uur online zijn. Ik zit veel op insta, ik heb een fanaccount voor een paar youtubers en de fandom helpt mij gewoon heel erg en iedereen daar geeft me eigenlijk gewoon die enige levenswil die ik heb dus het is gewoon enorm kut als ik ze niet kan spreken voor een paar dagen.  Laatst heb ik ook bijna mezelf vermoord omdat mijn moeder enorm boos was geworden en had gezegd dat ik geen telefoon meer mag voor een jaar, en dat kwam gewoon heel hard aan ofzo. Ik wil gewoon heel graag zo veel als ik wil op mijn telefoon maar ik begrijp ook wel dat te veel te veel is, maar mijn moeder wordt soms ook gewoon veelste boos en dat is dan ook weer stom. Ze zegt dan ook allemaal onredelijke dingen en zegt dat mijn school slecht gaat terwijl ik alleen maar zevens, achten, negens en een tien sta, en sowieso het laatste jaar maar twee onvoldoendes heb gehaald, een 5,4 en een 4.9.  Als ik daarover begin zegt ze altijd “nee ik verwacht geen goede cijfers” maar laatst zei ze wel over een 6,7 dat het ‘niet zo goed ging’ dus dan voel ik me wel meteen weer heel gepressured en zo.

anyways, iemand tips?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Da’s moeilijk. Ik snap heel goed dat je heel veel steun aan insta en fandoms en zo kunt hebben. Maar het is ook belangrijk dat je leven buiten social media hebt. Ik weet niet hoeveel uur per dag je op je telefoon zit maar als dat echt heel veel is snap ik wel dat je moeder zich daar zorgen om maakt. Misschien kun je met haar een schermtijd afspreken die een beetje in het midden ligt? Dus meer dan 2 uur maar minder dan wat je nu doet? Geen telefoon voor een jaar is ook onzin natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +9

Als je een tip wil heb ik wel wat voor je: als je moeder zegt dat je van je telefoon af moet zeg dan dat je nog een opdracht voor school aan het maken ben en dat je daarvoor moet overleggen met iemand of dat je nog een berichtje van je mentor moet lezen 

Reputatie 7
Badge +15

@Gekehenkie , ja goede tip, maar j ma zegt het nie zomaar….. 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer