Vraag

Strafbaar of niet??

  • 3 May 2020
  • 4 reacties
  • 328 Bekeken

Badge

Ohhkee ik was dus op WhatsApp berichten aan het checken enzo en toen hadden een paar meisjes het over een film die ze graag wouden zien maar dat kon niet dus kwam er een ander meisje met een linkje van een website waar je blijkbaar gratis en zonder stiekeme voorwaarden films kon kijken en er was ook een film die ik graag wou zien dus die heb ik op die website helemaal afgekeken. Later wou ik kijken of er van die website een app was, dus ik typte de naam van de website in en toen kreeg ik als keuze op om te tikken de website met het woordje illegaal erachter en toen ik daar op klikte kwam ik uiteindelijk op een website waar er stond dat de website die ik had gebruikt heel erg illegaal was, ik heb het op meerdere websites gecheckt en ze zeggen allemaal dat het een illegale website is en dat gebruik er van heel strafbaar is en dat er verschillende straffen voor zijn zoals 5 jaar celstraf! Maar ik kreeg de link naar die website toegestuurd en ik had geen idee dat het een illegale website was. Heb ik nu iets strafbaars gedaan? Ik kan het eigenlijk niet aan mijn ouders vertellen want de laatste keer dat ik op een website een film heb gekeken krijg ik bijna een virus ik heb wel al aan mijn beste vriendin verteld maar ik weet niet wat ik hier verder mee moet iemand anders wel?

Oja de website heet myflixer en is blijkbaar heel illegaal dus als je deze website ziet gebruik hem alsjeblieft niet want het is blijkbaar strafbaar! 


4 reacties

Hey, ik denk dat je je weinig zorgen hoeft te maken. Ik denk niet dat je bestraft/beboet zal worden hoor, en zeker geen celstraf. Voor de eigenaar van de site is dit wel strafbaar.
Ik zou wel in het vervolg niet meer naar deze site gaan. 

(ik hoop dat ik je geholpen heb)

groetjes

Badge

 -onnodige quote verwijderd-

heel erg bedankt voor je antwoord en ja je hebt heel erg geholpen super mega bedankt!

Hai

wat AnoniemS ook al zei je hoeft je geen zorgen te maken. Dit soort websites zijn inderdaad strafbaar, maar in Nederland word hier niet op gehandhaafd. In sommige landen kun je hier een boete voor krijgen.  Een celstraf van vijf jaar is ZWAAR overdreven. Je kunt de website prima gebruiken, maar ik zou het niet doen want je kunt er idd makkelijk virussen van krijgen, of door gehackt worden

Groetjes de Pindakaas vreter

Reputatie 1
Badge +1

Gwn gebruike, Niks mis mee ze zegge wel da het strafbaar is maar het kost teveel tijd voor de politie om hier achterna te gaan. Gebruik wel een vpn voor de zekerheid!

Reageer