Vraag

Stiekeme laptop

  • 24 March 2022
  • 8 reacties
  • 178 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi allemaal,

Ik ben Alex (15) en ik woon in een instelling

Ik heb dus stiekem mijn laptop op mijn kamer wat dus absoluut NIET mag,

ik heb heel veel spanning voor dat ze mijn kamer gaan doorzoeken.

Ik heb 2 keuzes:

1: laptop nu inleveren en veel consequenties krijgen maar geen spanning meer hebben.

2: nog anderhalve week met spanning zitten en wachten tot mijn oma langs komt en dan inleveren en zeggen dat zij die heeft meegenomen (normaal komt mijn oma iedere week maar nu heeft ze corona)

Wat moet ik doen?


8 reacties

Waarom mag je geen laptop? 

Ik ben altijd heel slecht met spanning dus ik zou de stress niet aankunnen,  maar ik vind het echt raar dat je geen laptop mag.  Lijkt wel een gevangenis zo. 

Hey dat is best streng zeg. Heb je straf? Want dat je geen laptop mag is wel hard. Ook geen foon dan ?  Ik denk dat je het best kan inschatten wat de gevolgen zijn als je 'm nu inlevert en dan afwegen of je die spanning wel wilt. Aan de andere kant snap ik ook heel goed dat je zelf een laptop op je kamer wilt. Wel naar voor je ik leef mee. 

Sanny xxxx

Hey dat is best streng zeg. Heb je straf? Want dat je geen laptop mag is wel hard. Ook geen foon dan ?  Ik denk dat je het best kan inschatten wat de gevolgen zijn als je 'm nu inlevert en dan afwegen of je die spanning wel wilt. Aan de andere kant snap ik ook heel goed dat je zelf een laptop op je kamer wilt. Wel naar voor je ik leef mee. 

Sanny xxxx

Hey Sanny,

Ik weet niet precies waarom ik geen laptop mag. 

Het is hier inderdaad best wel streng, mijn telefoon mag ik 2 keer 30 minuten per dag.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +2

Hey hey!

Toevallig heb ik hier de laatste tijd wat tiktoks over gezien. Het verbaasd me telkens hoe streng sommige instellingen zijn. 

 

Over je vraag:

Je zegt dat je 2 keuzes hebt, maar ik denk dat dit er wel meer zijn. Je vertelt dat je in spanning zit, dus is eerlijk zijn misschien de beste oplossing (optie 1) Je zal hier mischien gedoe mee krijgen, maar je kan altijd de discussie aangaan. 

Optie 2 lijkt me niet heel verstandig. Ik weet niet precies hoevaak ze je door je kamer kijken maar als dit minstens 1x per week is zou ik dit niet riskeren. Tenzij je weet dat ze niet zomaar door je kamer gaan kijken zou dit wel kunnen. 

 

Zelf heb ik ook nog een optie bedacht:

Als ze je kamer gaan doorzoeken, ga ze confronteren. Vertel ze dat hun het toch ook niet leuk zouden vinden als jij hun kamer zou doorzoeken? Waarom dan wel bij jou? (Je zou dit beleefd kunnen vragen/zeggen) Als je deze discussie volhoud en je wint deze, zullen ze je kamer misschien wel helemaal niet doorkijken, dus kan je rustig je laptop ergens verstoppen. 

Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar alsnog succes gewenst. 

 

Misschien heb je iets aan de tips van: jasonervd op tiktok. 

Hij praat over jeugdzorg en tips, nu weet ik niet of een instelling en een jeugdzorg hetzelfde zijn maar misschien heb je er iets aan! :)

(Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen maarja)

(Dit ben ik zelf NIET voor als de kindertelefoon moetlijk gaat doen haha) 

Succes en houd me op de hoogte! 

-SeaTurtle

 

 

Hoi,

Welke optie je moet kiezen ligt er denk ook aan hoe goed ze jou kamer doorzoeken. Als ze alleen ff snel kijken kan je best je laptop verstopt houden, als ze je hele kamer grondig doorzoeken zou ik hem inleveren.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi ik ben het met de anderen eens . Het is ook heel streng. En je noemt consequenties, hoe erg wordt dat ? Ik bedoel, in je overweging om het te vertellen.  Gaan ze de laptop bijv ook bekijken ? Want stel dat ze dan zien in het systeem dat ie gebruikt is op het netwerk wat gebeurt er dan.  Welke straf zou je krijgen, dat soort afwegingen. Wel rot voor je hoor, ik vind het wel heel erg streng. Wens je veel sterkte daar en ik hoop dat je geen erge straf krijgt. 

Groetjes liefs Julian X

Hey ik moet vaak aan je denken. Dat je daar zit en geen communicatie dingen mag hebben. Dat ze je betrapt hebben ik hoop van niet. Dat je nu straf hebt daar in je eentje. Hoe je je voelt. Ik hoop echt dat het allemaal niet te erg is voor je en ik sluit me aan bij Julian. Ik hoop dat je dit leest en dat je kracht krijgt en liefde voelt. Ik wil je knuffelen en ik leef met je mee ! 

Sanny xxxxx

Ik ben het eens met @Sanny. Wil je laten weten hoe het afgelopen is/ wat je gaat doen? Ik ben wel benieuwd namelijk en ik leef ook met je mee.

Reageer