Stalken? Onduidelijk...

  • 19 August 2018
  • 3 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik weet niet goed bij welk onderwerp het thuis hoort. Het zit zo.. ik heb 2 exvrienden waarmee ik jaren niet meer mee om ga.. soms zie ik ze nog wel als ik fiets ofzo. Maar nu had ik laatst een ruzie met 1 van die 2 .. ik noem ze maar even Jan en Pieter. Ik kreeg met jan ruzie om een onduidelijke reden.. hij deed waarschijnlijk erg stoer. Jan wou mensen op mij af sturen maar daar had hij geen mensen voor, dus zegt jan tegen pieter dat ik zijn moeder heb uitgescholden... (klinkt allemaal heel kinderachtig maar het gaat een hele grote stap verder in mijn gevoel) dus pieter gaat mij bedreigen en gaat in mijn buurt ergens staan om mij samen met jan in elkaar te gaan slaan. Hier heb ik dus geen zin in en ontwijk ze (heb ze natuurlijk al geblokt en dat soort dingen) en verder gebeuren er meer van dat soort dingen... ze gaan verder door het richting al mijn vrienden te zeggen.. waarvan ze ook vragen aan hun om waar ik precies woon.. Daar heb ik dus allemaal geen zin in maar het gaat me te ver met wat ze doen.. is dit waardig om aangifte te doen? En zijn er tips? Ik weet het niet meer hoor.
Groet,

3 reacties

ja hier kan je aangifte van gaan doen, ze staan je op te wachte om je in elkaar te slaan verder stalken ze je eigenlijk wel een beetje en maken ze jou erg bang denk ik., hoe dit precies zit weet ik niet precies maar je kan naar de politie gaan en dan met hun bespreken wat je moet doen
Ik raad je aan om even te kindertelefoon te bellen of een chat te beginnen. Deze vrijwilligers zijn getrained voor dit soort situaties en hebben dus waarschijnlijk ook enigzins de juridische kennis tot hoeverre je hiermee naar de politie kan stappen.

Ik zou dit in ieder geval even aankaarten bij je ouders zodat zij wel op de hoogte zijn.
Sterke!

~ Y
Hoi, dankjewel beide.. ik zal wel voor de zekerheid ff als ik ruime tijd heb naar een chat gaan.. mijn moeder weet dat er wat speelt ja.

Reageer