Sociale media zuigt energie van me???

  • 1 May 2024
  • 6 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik moet misschien even een break nemen van sociale media, maar het is mijn enige entertainment eigenlijk.

Ik weet het niet, ik weet niet of ik een verslaving heb of niet maar ik zit wel gemiddeld anderhalf uur per dag op Discord (volgens mijn schermtijd) en misschien wordt dat wel meer of minder.

Ik voel me leeg, alsof ik meer wil van iets maar dat er niks is. Ik wil juist meer maar ik weet dat het waarschijnlijk slecht voor me is, ik wil meer in mijn leven en ik vind het lastig. Ik wil niet gaan slapen of een dutje doen als het dag is. Ook teken ik niet zo vaak op papier meer en doe ik steeds meer digitaal. Ik vind dit juist vreemd… 


6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Je kan de app Opal gebruiken!

Reputatie 7
Badge +5

@Anonymous M 

Ik heb er naar gekeken.
Dus het is een soort van schermtijd app? 

Reputatie 7
Badge +14

Hey! Ben je naast de socials op zoek naar een hobby bijvoorbeeld? Of baantje of zoiets? Zingevend? Je kunt iets zoeken en dan dat gaan doen en als beloning geef je jezelf tijd op je socials. Ik zeg dat nu wel maar ik mag zelf alleen op whatsapp, signal, YouTube en Google en Pinterest. Ik ken discord wel van andere kids maar eerlijk gezegd weet ik niet wat en hoe haha 😔☺️☺️ maar ik help je hier niet echt mee denk ik. Ikzelf ben een half jaartje geleden bij scouting gegaan en een maand geleden judo en zat al op voetbal. Zoek je zulke dingen? 

Liefs Tover xxx 

Reputatie 7
Badge +5

@Tover01 

Ik heb al 1 bijbaantje. Maar ik wil ook niet teveel doen omdat ik vaak snel moe word. En ik weet niet eens of mijn moeder of vader dat wel een goed idee vindt.

Discord is zeg maar een internationale versie van Whatsapp. Je hebt servers (zie het als een mega groepsapp met categorieën en je kunt mensen DMen).

Maar wel bedankt dat je het zegt! Misschien kan ik het wel proberen.

Reputatie 7
Badge +13

Je kunt je kleuren op zwart wit/grijs zetten. Omdat je dan minder "leuke" dingen binnenkrijgt ga je ook sneller stoppen op je bv telefoon 

Misschien is dat iets?

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 6
Badge +3

@Anonymous M

Ik heb er naar gekeken.
Dus het is een soort van schermtijd app? 

Ja!!

Reageer