Snapchat vriendin

  • 14 July 2020
  • 3 reacties
  • 203 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hii, lang verhaal:

Ik weet niet zo goed waar ik dit neer moet zetten, want er is geen "vrienden” forum, dus dan maar hier.

Ik neem de snapdagen van mijn vriendin een week over. Ik was dus ingelogd, en ik kon de nieuwsgierigheid niet drukken, dus ik heb het gesprek met haar ex geopend, waar ze nog regelmatig mee praat.

Ik hoefde niet heel lang te lezen totdat mijn naam voorbijkwam. De jongen kreeg vervelende dingen op zijn YOLO (anonieme vraagding) op zijn privéverhaal waar ik niet in zit.

Mijn beste vriendin (laten we haar Sophie noemen) vertelde dat er een “snapchat hack” was waar je een verhaal kan bekijken zonder dat het geregistreerd wordt. Diegene kan dan niet zien dat ik dat heb bekeken. Sophie was de enige die het verhaal had bekeken, dus hij vroeg haar of zij het was. Ze vertelde over de nietbestaande hack, en hij geloofde dat. Ze zei dat het van TikTok was en dat ze dat weet omdat  ik “24/7" op TikTok zit. “Ik zie Tijgertje daar wel voor aan tbh” “Ja ik ook wel” 

En dat terwijl ik niet eens in dat privéverhaal zit!! Ik voelde me zo rot dat ze me er de schuld van gaf, dit doet ze wel vaker, kom ik later op terug.

 

Btw, ik mag die jongen dus totaal niet. We noemen hem Bo.

Ik scroll verder. Weer mijn naam.

Ze zegt dat ik vorig jaar gepest ben, dat ze altijd voor me opkwam, maar ik ben nooit gepest!

Ze vertelde dat ik depressie heb, wat niet zo is! “Depressie, geloofd ze het zelf? Is ze zo dom, zelf-diagnose is het domste wat je dan doen, ik wed dat ze niet naar een psychiater is geweest!” 

Ik heb nooit gezegd dat ik depressief ben, zelfs niet voor de grap! En als ik wél depressief was, waarom zegt ze dat tegen hem? Ze weet dat ik hem totaal niet mag, en dan zegt ze dat!!! Dat maakt mij zo verschrikkelijk boos!

 

Ze liegt ook tegen me blijkt het, ze heeft gezegd dat ze geen naaktfoto's zou sturen, omdat ik zei dat dat niet slim is, en je daar problemen mee kan krijgen. Maar ik zag dat ze 4 naaktfoto's heeft gestuurd, terwijl ze tegen mij zei: “alleen een stukje van de bovenkant, met bh aan.” 

 

Ze geeft me dus ook de schuld van dingen. Hij vertelde dat hij anoniem gebeld werd door mijn privénummer, toen we aan het afspreken waren. Ze zegt: “Oh ja, we hebben een paar mensen gebeld, maar ik heb niet gezien dat ze jou belde.” En dat terwijl ZIJ degene was die het nummer intoetste, en belde. En ze geeft me gewoon de schuld!

 

Ik denk dus dat ze zichzelf goed wil laten lijken, door te zeggen dat ze voor me opkwam en dat ze geen slechte dingen doet. Ze is zelf namelijk depressief, en ik denk dat ze complimenten wil ofzo. Ik weet het niet.

 

Ik kan haar niet confronteren hiermee, want dan weet ze dat ik het heb gelezen. Het is ook niet goed van mij dat ik dat heb gedaan, maar ik heb het wel gedaan dus jah..

 

Wat vinden jullie hier van, en wat hadden jullie gedaan?



X


3 reacties

Heyy

Ik ga grof zijn i know maar wrm wil je een vriendin als zij?

Dit is toch niet iemand die je nog kan vertrouwen? Ik denk oprecht dat het beste wat je kunt doen is haar ermee confronteren, ook al ben je daarna geen vrienden meer. Kijk, in het leven moet je keuzes maken: of je negeert het en blijft vrienden, of je vraagt het aan d'r en ben je mogelijks geen vrienden meer. Zoals het nu is vind ik dat ze je gebruikt. 

Waarom zou je nog vrienden willen zijn met iemand die liegt over je, die je gebruikt om zichzelf er beter uit te laten komen? Wat ik zeg is hard, dat weet ik , maar soms is het leven ook hard…

Groetjs

Reputatie 1
Badge

Heyy

Ik ga grof zijn i know maar wrm wil je een vriendin als zij?

Dit is toch niet iemand die je nog kan vertrouwen? Ik denk oprecht dat het beste wat je kunt doen is haar ermee confronteren, ook al ben je daarna geen vrienden meer. Kijk, in het leven moet je keuzes maken: of je negeert het en blijft vrienden, of je vraagt het aan d'r en ben je mogelijks geen vrienden meer. Zoals het nu is vind ik dat ze je gebruikt. 

Waarom zou je nog vrienden willen zijn met iemand die liegt over je, die je gebruikt om zichzelf er beter uit te laten komen? Wat ik zeg is hard, dat weet ik , maar soms is het leven ook hard…

Groetjs

Snap ik, maar ik heb zegmaar niet zo veel vrienden, en ik wil ook niet helemaal alleen zijn snap je..:/

Heyhoi @HetIsTijgertje,

wat een vervelende situatie! 
Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het niet zo netjes van je vind dat je door haar privé gesprekken scrolt. Ik begrijp je nieuwsgierigheid, maar dit is niet oké. Doordat je dit hebt gedaan zit je nu dus met dit zware dilemma. 

Ik ben het wel eens met @Kaas123. Je antwoordde op zijn bericht dat je een erg beperkte vriendengroep hebt en dat je niet alleen wilt zijn en dus daarom ‘Sophie’ niet kwijt wilt. Maar bedenkt wel dat zij achter jou rug om allemaal dingen heeft verzonnen, ze liegt tegen je en ze schuift alle schuld in jou schoenen. Wil je zo’n iemand echt nog als vriendin? Kan je echt nog met haar lachen nu je weet hoe zij jou behandeld? Kan je haar nog in de ogen kijken zonder dat je terug denkt aan wat ze allemaal achter je rug om heeft gezegd? Hier moet je echt goed over na denken. Ik zou dit in iedere geval echt niet kunnen. Ik zou liever weinig of helemaal geen vrienden hebben i.p.v. een neppe vriendin. Zo mag ze jou echt niet behandelen! Vroeg of laat groeien jullie toch uit elkaar. That’s life...

Je schrijft ook in je topic dat je haar hier niet mee kan confronteren omdat ze dan weet dat jij haar berichtjes hebt gelezen. Hier heb je gelijk in, maar wanneer je kiest om geen vriendinnen meer met haar te zijn zou ik haar hier toch nog mee confronteren. Wanneer je haar kwijt raakt kan je toch beter nog even je verhaal en gevoelens kwijt. Maak je sterk en stap naar haar toe. Leg het hele verhaal uit. Vertel haar daarbij ook dat je echt spijt hebt dat je door haar privé berichtjes bent gegaan, maar dat je het echt niet vind kunnen hoe zij jou behandeld. En het hoeft niet perse te zijn dat jullie daarna geen vriendinnen meer kunnen zijn. Misschien zat ze, door haar depressie, wel even in een dipje en had ze echt aandacht nodig. Natuurlijk zorgde ze op een hele foute manier voor aandacht, maar iedereen maakt fouten. Misschien praten jullie het wel zo goed uit dat jullie nog vriendinnen kunnen blijven. En als je haar toch verliest: accepteer het. Je maakt wel nieuwe vriendinnen. Ga verder met je leven en kijk niet meer om.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Heel veel sterkte en succes! Ik hoop dat je wijze keuzes maakt en in de toekomst niet meer andermans privé gesprekken leest.

Groetjes soyeonx.

Reageer