Vraag

schermtijd mag er niet af

  • 14 August 2021
  • 9 reacties
  • 269 Bekeken

Reputatie 5
Badge +2

Hayyyt iedereen

Ik ben roos 14 jaar en 7 maanden 

En heb nu al 2 jaar schermtijd en dat vind iedereen raat ik ga straks naar de derde maar mijn ouders willen het er niet afdoen!

Wat moet ik doen

Family link is voor onder de 14 jaar heb ik ook gezegt tegen mm ouders maar dan zeggen ze goed we gooien het et af maar dan veranderen we de WiFi

Wat moet ik doen???

 


9 reacties

Wellicht zou je het er eens met ze over kunnen hebben; op een rustige toon en niet te defensief. Als jij een goede belofte kan geven dat je je schermtijd zelf in bedwang houdt, zullen ze je vast die ruimte geven. Hun argument is zeker dat je te veel op je telefoon gaat zitten?

Spreek desnoods een proefperiode af van een week (of een andere periode) waarin je laat zien dat je het zelf kan zonder schermtijd controle.

Mocht je een iPhone hebben, dan kan je ook zelf ‘limieten’ instellen voor je telefoon/bepaalde apps/bepaalde categorieën. Wellicht gaan je ouders ermee akkoord als je dat zelf instelt en je je daar aan houdt (je kan ze namelijk negeren). Je zou zelfs voor kunnen stellen dat je je schermtijd aan hun laat zien.

^ Android zal vast ook wel zoiets hebben, maar dat weet ik niet.

Succes!

P.S. Over tijd zullen ze je misschien meer ruimte geven, maar zo zou ik beginnen.

Badge

Zoals eenanoniemejongen1 al zij Je zou dat kunnen proberen

En ik heb zelf een Android En als je naar 

  1. Instellingen
  1. Dan zoek je naar Digitaal welzijn en ouderlijk toezicht 
  1. Daarna staat boven aan je schermtijd En alle apps met tijd erbij
  1. Zoek App-timer
  1. En daar kan je tijd voor alle apps instellen 

Hoopelijk heb ik je hierbij geholpen

 

Nog een fijnen dag verder

Groetjes Reconnect

 

Reputatie 5
Badge +2

Dankuuu

Reputatie 3
Badge +1

Hee,

 

O wat vind ik dat hele family-link gedoe toch irritant. Daar kan ik niks aan doen, maar de wifi wel…

 

Ik neem aan dat je ouders een filter op de wifi zullen zetten waarmee ze bepaalde soorten apps kunnen limiteren aan wifi, dus bijvoorbeeld apps die als games herkend worden bijvoorbeeld maar 2 uur mogen of zoiets. Oplossing? VPN! Als de wifi-filter gebaseerd is op je IP (zegmaar een nummer wat aan jouw apparaat gelinkt is), kan je een VPN gebruiken om een ander IP te gebruiken zodat je niet gelimiteerd wordt aan tijd. (jouw apparaat wordt dan door de wifi-filter herkend als een gast.)

 

Dit werkt alleen als de wifi-filter vreemde apparaten niet limiteert!

 

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

~Nah. <3

Badge

Hallo, ik heb ook schermtijd en ga naar de derde. Dat is super vervelend, maar zeg je ouders dat je hem nodig hebt voor je online lesrooster

Groetjes je vriendin Emma girl

 

Ik heb ook family link, maar m'n ouders hebben het zo ingesteld dat bepaalde apps zoals magister en Whatsapp enz onbeperkt kunnen. Als je je wifi en 4g uit hebt staan kunnen ze hem ook niet vergrendelen btw

Badge

ik ben ook nu 14 en ga straks naar de derde ik heb ook schermtijd zo vervelend, heb jij nogsteeds schermtijd of is het er al afgehaald?

Reputatie 5
Badge +2

K ga een nieuwe telefoon kopen want deze is half dood heb 'm ook al 3.5 jaar dusja en wss mag het er dan af blijven k ga naar de 4e en daarna een studie doen dus ja 

Reputatie 5
Badge +2

Ben inmiddels al 15 en half dus 

Reageer