Vraag

Ruzie door Whattsapp Stickers

  • 11 May 2021
  • 4 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Heey ik ben Schaapjesss en dit is mijn stomme levensverhaal.

 

Ik was een heel lief vrolijk meisje totdat ik gepest werd. Op het begin vond ik het raar maar het werd steeds erger en werd van school verplaatst door mijn ouders.

Hier begint het verhaal, ik kwam op een nieuwe basischool met hele lieve kinderen (dacht ik dan). De eerste maand viel het mee maar, er werden opmerkingen gemaakt, en werd gepest. Ze maakten me boos en had geen zin om naar school te gaan. Maar dat was dan alweer 3 jaar geleden.

Nu ga het voor het deels wel goed. Ja je hoort voor het deels, want ik zit in een vriendinnengroep van 4 (met mij erbij). En op het begin waren er 3 (met mij erbij). We hadden het leuk gezellig en deden alles samen totdat de 4de erbij kwam. Eerst mochten we haar hier en daar niet omdat ze aan haar zelf dacht, en een stomme meeloper was, en heel arrogant deed.

later hadden we haar vergeven, en was het leuk! We waren de beste 4 totdat we eerst ruzie hadden.

ik mocht niet meer met hun optreden meedoen omdat ik 5 minuutjes last van mn schouders had, en het blijkbaar niet goed deed op onze eerste oefening. Ze belden me omdat ze wouden zeggen dat ik niet meer mee mocht doen. Op dat moment was ik met een ex-vriendin. en ze vertelden het, en op het moment dat ze het vertelde pakte mijn ex-vriendin mijn telefoon af en ging ze er vol op in ze dachten dat ik niet voor mezelf op kon komen maar ik was met een open mond open gebleven van de verbazing. de volgende dag deden ze heel bitchy en deden ze alsof ze de 3 populairste meiden waren met het meelopertje erachteraan (de 4de). En de 1de keek gewoon maar raar en negeerde me. En de 2de ging zowat met haar ogen rollen en de 4de was echt maar een beetje mee aan het doen en proberen bij te horen. Even tussendoor deed ik wat en viel tijdens gym. Gingen ze me allemaal uitlachen. Even later echt opeens uit het niets, wouden ze het oplossen. Heb het maar gedaan.

 Sinds die tijd wordt ik buitengesloten, mag ik niet meedoen met dingen, gaan ze opmerkingen en grappen over me maken, vervelend doen, vergeten en negeren me.

En de 2de doet echt heel vervelend tegen me. De 4de doet daarbij weer mee. En de 1de doet het eigenlijk een beetje in een soort stille spel mee. Ze wilt niet dat ik het merk, lijkt het wel voor mij.

 

Nu komt het hele punt van het verhaal een van mijn vriendinnen appte mij ineens met hey heb jij deze stickers gemaakt en liet ze er paar zien ik zei nee en alle stickers zien wat ik heb gemaakt.  Ze zei oke en even later zei ze: O JIJ HEBT DEZE STICKER GEMAAKT. En op dat moment was ik even verbaasd. Ze beweerde dat ik een stomme meme sticker van haar hadt gemaakt zonder ene bewijs het stickers was op de naam gemaakt van mijn gegevens (waar ik kan houd bijv: lievelings eten) ik heb gezegd dat ik het niet heb gedaan en heb daarna ook helemaal niks gezegd. De andere zei ineens dat ik niet meer stickers van haar moest maken en toen ging ze allemaal stickers van mij spammen en daarna gingen ze mij vol uitlachen heb gelijk mijn vertrouwingspersoon geappt maar die liet mij weten dat ze geen drama meer van me wou horen.. help wat moet ik nu doen?! Hoe kan ik bewijzen dat ik het niet heb gedaan? Ik heb 0% bewijs!!! hoe kan ik het oplossen zonder een volwassene erbij? Hoe weet ik of ik echte vriendinnen of niet heb? En hoe kan ik het oplossen? 

Help.. Help.. Help!


4 reacties

Wat een vervelende situatie! Het lijkt er niet echt op dat je deze meiden je vriendinnen kan noemen als zij zich zo richting jouw gedragen. Je kan twee dingen doen:

  • Afsluiten en nieuwe vrienden zoeken.
  • Het gesprek aangaan en vragen waarom zij zo doen terwijl jullie het eerst zo leuk hadden. Bij dat gym-incident wilden ze het oplossen dus wellicht jullie hele ruzie ook wel?

Wat heeft jouw voorkeur?

Als je er niet uitkomt is het altijd goed om het met je leraar/mentor te bespreken, want het pesten moet hoe dan ook stoppen. Succes! :)

Reputatie 3
Badge

Wat een vervelende situatie! Het lijkt er niet echt op dat je deze meiden je vriendinnen kan noemen als zij zich zo richting jouw gedragen. Je kan twee dingen doen:

  • Afsluiten en nieuwe vrienden zoeken.
  • Het gesprek aangaan en vragen waarom zij zo doen terwijl jullie het eerst zo leuk hadden. Bij dat gym-incident wilden ze het oplossen dus wellicht jullie hele ruzie ook wel?

Wat heeft jouw voorkeur?

Als je er niet uitkomt is het altijd goed om het met je leraar/mentor te bespreken, want het pesten moet hoe dan ook stoppen. Succes! :)

Hey heyy ik heb er wat meer bij gezet wat zich afspeelde. En even later na dat gym-incident wouden ze het oplossen ja! Bedankt voor je tips!! 

Heel veel liefs en luchtknuffels van Schaapjesss!♡

Hey heyy ik heb er wat meer bij gezet wat zich afspeelde. En even later na dat gym-incident wouden ze het oplossen ja! Bedankt voor je tips!! 

Heel veel liefs en luchtknuffels van Schaapjesss!♡

Ah ja dat zie ik nu. Ingewikkeld incident, er valt geloof ik niet heel veel te bewijzen. Wat mij iets meer zorg baart is dat je vertrouwenspersoon aangeeft dat ze geen drama van je wil horen. Wat doet zij dan wel voor je?! Ik raad je aan om op zoek te gaan naar een andere vertrouwenspersoon, eentje waar je wel wat aan heb. Hoe mooi het ook zou zijn als je het zonder volwassenen op kan lossen, ik denk dat die hulp hier noodzakelijk is en dat dat uiteindelijk ook het beste voor jou is.

Reputatie 1
Badge +1

Zeg het tegen een docent/mentor misschien kan/kunnen zij/hij het oplossen. Zodat jullie niet tegen elkaar gaan schreeuwen en het alleen maar erger maken:)

Reageer