Privacy?

  • 20 April 2024
  • 9 reacties
  • 104 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi,

De laatste tijd kijk ik erg uit met alle appjes die ik stuur. Als het iets is waarvan ik wil dat alleen mijn vriendinnen het weten, gef ik het op school of verwijder de berichten.

Waarom?

Omdat mijn moeder ALmijn appjes wilt lezen! Als ik op bed lig, pakt ze onverstoord mijn telefoon en leest lekker mijn Snapchat en WhatssApp uit. Dit wil ik helemaal niet!

Ik heb namelijk een YouTube-kanaal en wil nog niet dat mijn ouders daarvan weten. Maar doordat mama mijn appjes leest, ben ik bang dat ze erachterkomt en heel boos wordt!

Wat moet ik doen?!


9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii @xx.fay.xx!

Je hebt idd gewoon recht op privacy en het is idd niet echt netjes van je moeder dat ze zomaar in je telefoon gaat zitten kijken zonder jouw toestemming. Kan je niet een lock met code op je telefoon zetten zodat ze er niet meer zomaar in kan komen? En misschien kan je een keer op een rustig moment met je moeder praten over dat je dit vervelend vindt? 

Groetjess van ItsJustMe <3

Reputatie 7
Badge +7

Heyy lieve @xx.fay.xx,

Ik vind dat je recht hebt op je privacy! Vroeger deed mijn moeder dat ook, maar ik heb het een keertje met haar erover gehad en we hebben afgesproken dat ze alleen bij noodgevallen op mijn telefoon mag kijken:). Ik zou een keertje met haar erover hebben;)

 

Anders kan je ook op whatsapp je scherm vergrendelen! Of een chat vergrendelen:)! 

Super leuk trouwens dat je een Youtube Kanaal hebt! Succes!! :)

Liefs xxx Banaantjeee <333

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, ik heb dit zelf niet maar een maatje van mij wel. Je kunt ook een 2e account aanmaken dat je 'voorop' zet als je de foon niet of minder gebruikt en je switcht naar je eigenlijke account als je op je socials wil. Ik vertel het heel kort maar als je je er goed in verdiept kun je dat op je foon zetten (inloggen met een ander account).  Lees het op internet maar eens na, via google bijv.  Mocht je moeder dan op je foon kijken dan ziet ze dus dat account wat jij dan uiteraard heel leeg en met weinig prive dingen op je toestel hebt.  Het is natuurlijk dan wel te hopen dat ze dat niet doorheeft anders zit er nog 1 ding op en dat is de dure oplossing namelijk een 2e foon. Maarja dat doe je niet zomaar even.

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 4
Badge +1

Ik zal dus zeggen; er zit een code op mijn telefoon die mama dus weet. Als ze er niet in komt, komt ze natuurlijk gelijk bij mij :(

En WhatssApp vergrendelen is een goed idee, maar dan weet ze wel gelijk dat ik iets te 'verbergen’ heb en komt ze alsnog als een woeste stier aangalopperen :'(

Ik heb ook al wel een paar keer gezegt dat ik het niet wil, maar dan wordt ze boos en zegt ze dat ik gewoon haar kind ben en dat ze dus gewoon alles van me mag weten..

Reputatie 7
Badge +7

Heyy @xx.fay.xx
Je kan ook alleen een chat vergrendelen!

Ik heb dus net iedereen (behalve 1 iemand zonder profielfoto maar die heb ik Anoniem genoemd) gearchiveerd hahah, want anders kan ik het niet aan jou laten zien! (Sorry Anoniem, ik geef je naam zo weer terug haha:P) Wat idd heel dom is want ik moet zo weer iedereen dearchiveren… Maar ik hoop dat dit wel door de check mag:)

De eerste wat je ziet als je op m’n whatsapp komt is dit:

Je ziet echt letterlijk gewoon 1 gesprek met Anoniem;).

Jouw moeder kan dus alleen dit zien! Pas als je een beetje goed naar beneden scrol zie je dat er chats vergrendeld zijn.


En ik denk dus niet dat jouw moeder naar beneden gaat scrollen, want ze hoeft alleen jouw recentste chats te zien!

Succes!! 

Liefs xxx Banaantjeee <33

Ps: Nu ga ik weer iedereen dearchiveren haha!! :P

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Goede tips allemaal !  Heel helder wat jij bedoeld @Banaantjeeee , je kunt wel lerares worden! ;)

Liefs Tover xxx

Reputatie 4
Badge +1

@Banaantjeeee, heel erg bedankt voor alle tips!
Ik heb besloten mijn chats te 'verwijderen’ oftewel ‘archiveren’ ofzo. Ze snapt er waarschijnlijk toch niks van :P

Ik hoop dat dit werkt. Ik houd jullie op de hoogte!

XX, xx.fay.xx

Reputatie 7
Badge +17

Zijn al goede tips gegeven hierboven.  Dat je moeder al je berichten wilt lezen is niet echt gezond vind ik. Ook jij hebt recht op privacy. En een keer moet ze die ‘controle’ toch opgeven en zo te lezen gaat dat nogal moeilijk worden voor haar. Misschien kun je toch nog eens proberen het op een rustige manier met haar te bespreken? Je zou eens kunnen vragen waarom ze jou blijkbaar niet vertrouwd.

 

Reputatie 4
Badge +1

Dankje, ik ga het sowieso onthouden. Voor nu durf ik dat echt nog niet, maar later hopelijk wel..?

Reageer