Privacy

  • 7 May 2018
  • 9 reacties
  • 261 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik gebruik niet echt social media. Het mag ook niet.!Het probleem is dat mijn ouders nogal op privacy gesteld zijn. Ik heb dus sinds kort na een lange discussie musical.ly mogen downloaden. Mijn ouders willen niet dat "de hele wereld" mij kan zien. Maar:
1. Hooguit 50 mensen zien mijn face.
2. Ik doe echt geen verkeerde dingen.
3. Het kan me niks schelen wie mijn face ziet. Als ik over straat loop ziet ook iedereen mij. Dus....

Ik vind dit best vervelend aangezien 80% van mijn vriendinnen op snapchat en insta zit. 😞

9 reacties

1. Heel het internet kan je face zien.
2. Je kunt mensen gaan vertrouwen die verkeerde bedoelingen hebben.
3. Op straat zie je wie jou ziet, op het internet niet.

Groetjes,

IKWILANONIEMZIJN

ps, als je ouders t niet willen kan je er beter naar luisteren
Ja, Ok.
hey!

als jij niks verkeerds doet dan is het tog ook niet erg dat anderen jouw zien, hoewel je ouders hier anders over denken kan ik best begrijpen. maar als het mag van jouw ouders dan zie ik er geen probleem in! en laat ze ook meteen zien hoe onschuldig het kan zijn zodat je misschien na een tijdje bijv. snapchat of instagram mag downloaden.

als er nog iets is hoor ik het graag!


xoxo HIKARI-ULTRA
Ja, klopt. Ik lijkt me namelijk leuk om snapchat te hebben met die filters en foto's te delen met alleen vriendinnen. Maar voorlopig wacht ik nog even tot mijn ouders zijn overtuigd. 🙂
hey!

dan ga ik je daar effe mee helpen :3. met snapchat kan jij bepaalen wie jouw ziet en wat ze zien dus als jij dit aan je ouders uitlegt en laat zien dan denk ik dat je hier al een goed begin mee hebt, ik neem aan dat jouw ouders weten wie jouw vrienden allemaal zijn dus kunnen ze ook controleren met wie jij allemaal praat en met wie jij bevriend ben. ik zou ook uitleggen hoe het werkt zodat ze zien hoe open jij ervoor bent en hoe graag jij dit wilt. als je verder nog iets wilt weten of gewoon een vraag hebt hoor ik het graag van je!


xxx HIKARI-ULTRA
Hey!

Je kunt op je Snapchat inderdaad bepalen wie je toevoegt en wie je dus kunnen zien, dus je kunt met je ouders afspreken dat je alleen mensen toevoegt die je kent. Hetzelfde geldt voor Instagram, je kunt een slotje zetten op je account, waardoor mensen je een volgverzoek moeten sturen voordat ze je foto's kunnen zien. Dan kun je ook weer afspreken dat je alleen mensen accepteert die je goed kent. Succes!
Ik heb zelf geen social media maar ik weet wel dat musicaly makkelijk te hacken is op open internet maar weet bijna zeker dat musicaly goed is. je kan ook niet met iemand anders praten en niemand weet waar je woont dus het is oke maar je ouders denken wel goed om je veiligheid wat wel goed maar soms irritant
Musical.ly is inderdaad bet veilig. Je kan alleen chatten met elkaar als je "bevriend bent" en aangezien ik een privé account heb ben ik dat alleen met mijn vriendinnen en vrienden van school en dansen en andere mensen die ik in real-life goed ken.
Hey!

Ja internet kan gevaarlijk zijn en sws krijgen mensen toch te zien wie je bent, maar zoalang jij niet iets doet wat niet mag (dus geen verkeerde dingen) kan het best wel alleen je moet wel opletten als je contact hebt met iemand via internet veel mensen laten je vertrouwen en dan kan iets gebeuren wat je niet wilt. Het belangrijkste is luister naar jou hart en als je iets niet wilt doen voor andere dan doe je het niet (miss bij ouders wel luisteren maar bij internetten of soms bij vrienden)

Wees lekker jezelf en begin maar met musical.ly, je ouders willen alleen het beste voor je en dat er niet iets gaat over komen.

Je komt er wel xxjes S

Reageer