Vraag

ouders en mijn telefoon

  • 21 May 2021
  • 4 reacties
  • 139 Bekeken

Badge +1

heyyy, ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn ouders precies weten wanneer ik en hoelang ik op mijn mobiel zit en ook precies kunnen zien welke apps ik gebruik. Weten jullie misschien hoe dit kan. Ps de kunnen het zien zonder op mijn telefoon te kijken.


4 reacties

Heb je een iPhone? dan kunnen we het gewoon via instellingen en dan screen time weten

Hoii

Als je een IPhone hebt kunnen je ouders inderdaad in de instellingen je schermtijd zien met daarbij details over wat je het meest hebt gebruikt dat moet volgens mij wel op je telefoon. Je ouders zouden ook nog via de WiFi-Router mee kunnen kijken naar welke sites en apps je opent, maar het is wel erg lastig om het via die manier te doen. 


Groetjes van mij. 

Reputatie 3
Badge +2

heyyy, ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn ouders precies weten wanneer ik en hoelang ik op mijn mobiel zit en ook precies kunnen zien welke apps ik gebruik. Weten jullie misschien hoe dit kan. Ps de kunnen het zien zonder op mijn telefoon te kijken.

Dit kan op Android ook er is een truc om dit uit te schakelen installeer de app digitaal welzijn door in instellingen naar digitaal welzijn. Te gaan vervolgens schakel je deze app uit via je app instellingen

Zoals de anderen al schreven zijn er zat mogelijkheden voor jouw ouders om gebruik te maken van de “Parental Controls” die standaard in je telefoon zitten. Daarnaast zijn er zat apps van derden, die ze eventueel er op kunnen zetten. Hierbij maakt het niet zo veel uit welk merk of type telefoon je hebt.

Vind je dit vervelend?

Zelf kun je natuurlijk proberen om het uit te schakelen, maar het lijkt mij beter om dit met je ouders te bespreken.
Jij hebt natuurlijk recht op privacy en dat botst met hun wens om te controleren waarvoor jij je telefoon gebruikt.
Natuurlijk is het niet gek als zij willen dat jij niet de hele dag op je telefoon zit en bijvoorbeeld geen huiswerk maakt, maar je kunt daarvoor gewoon afspraken maken.

 

Reageer