mogen jullie je telefoon mee naar boven?

  • 24 June 2021
  • 5 reacties
  • 188 Bekeken

Badge

hoi,

ik heb dus altijd de discussie met mijn ouders over mijn telefoon 's nachts op mijn kamen opladen…

ik denk dat julie deze discussie ook wel kennen, wel of niet ‘s avonds en 's nachts je telefoon in je kamer mogen houden of niet.

ik wil dus gewoon mijn telefoon op mijn kamer opladen zoals zo veel andere doen, maar mijn ouders denken dan dat ik 's nachts op mijn telefoon ga zitten prutsen. ze snappen niet dat ik verstandig genoeg ben om niet 's nachts op mijn telefoon te gaan, ik snap heus wel dat het niet gezond is om weinig slaap te hebben hoor!!

en ook denk ik zo, wat nou als er wordt in gebroken?? dan jatte ze mijn tel en dan bent ik ALLES kwijt, dan zou ik nog liever mijn laptop beneden laten dan mijn telefoon. Maar dat snappen ze ook niet….

iemand nog tips???

 


5 reacties

Heyy, 

Wat naar voor je! Ik snap je gevoel, maar ik kan uit eigen ervaringen zeggen dat het heel erg verleidelijk is om op je telefoon te gaan voor het slapen. Dat heeft weer als gevolg dat je minder goed slaapt. Ik snap daarom je ouders ook goed!

Ik denk ook dat er een hele kleine kans bestaat dat er ‘s nachts, als jij thuis bent, wordt ingebroken. Überhaupt is de kans nihil, maar vooral als je ook nog eens thuis bent. Maak je daar dus geen zorgen voor!

Misschien zou je met je ouders het er nog eens over kunnen hebben, om het bijv. eerst proberen in het weekend. Indien dat goed gaat, volgens je ouders, mag je misschien doordeweeks ook wel je telefoon mee naar boven meenemen. 

Joee!

Reputatie 3
Badge +1

heyy :)

 

wat naar voor je ik ken het op me woongroep toen ik 14/ begin 15 mocht ik ook maar 3 uur per dag op me mobiel maar nu mag ik hem altijd bij me hebben.

je zou er over in gesprek kunnen gaan en dan vragen of je mag bewijzen dat je het kan door bijvoorbeeld het 1 week of 3 dagen te proberen. zo kan je laten zien dat je het heel goed kan :)

En ik geloof je hoor maar je ouders zijn gewoon voorzichtig en willen het beste. en ja hopelijk heb je wat aan deze tip.

 

joe joe x

Heyy👋
 

Ik snap je gevoel goed, maar zoals Kaj ook al zegt is de verleiding om je telefoon te pakken voor het slapen of als je s’nachts wakker bent groter dan je denkt en dat beïnvloed je slaap weer.. Ik snap de beslissing van je ouders daarom wel.


De kans dat er word ingebroken s’nachts is echt extreem klein dus daar moet je je proberen niet al te veel zorgen om te maken🙂

 

Verder sluit ik me aan bij de reactie van Kaj! Je kan dit met je ouders bespreken en voorstellen om het eerst in het weekend te proberen met je telefoon op je kamer. Als dat dan goed gaat kan je kijken of je je telefoon ook door de weeks mee kan nemen naar je kamer! 
 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

en ook denk ik zo, wat nou als er wordt in gebroken?? dan jatte ze mijn tel en dan bent ik ALLES kwijt, dan zou ik nog liever mijn laptop beneden laten dan mijn telefoon. Maar dat snappen ze ook niet…

Hier hoef je echt niet bang voor te zijn hoor!

Hele kleine kans dat het bij jou gebeurd en sinds je ouders hopelijk een verzekering hebben word (bijna) alles vergoed!!

Ook snap ik ze wel het is heel verleidelijk om snachts op je telefoon te gaan (doe ik ook)!!

Als je het echt wil proberen vraag je ouders of je het een weekendje mag proberen ;) 

Zorg er dan wel voor dat je eerlijk bent naar je ouders en niet tot 2 uur snachts erop blijft! Dat kunnen je ouders de volgende dag meteen zien haha

 

Succes en ik hoop dat dit heeft geholpen

 

Mvg durpyy!

Reputatie 7

hey! ja bij ons mag dat ook niet ik moet alle 'multimedia’ zoals mn ouders het noemen beneden laten en mag alleen mee naar boven overdag. de kans dat word ingebroken is echt nihil, oke, ik ben soms als ik alleen thuis ben bang dat er word ingebroken als ik in bed lig maar dan heb ik altijd onze herdershonden :) dus die kans is echt klein.  ik zou eerst rustig vragen of je hem in het weekend eens mee naar boven mag nemen.

 

anoniemx123

Reageer