Vraag

Mensen offline halen?

  • 18 April 2021
  • 3 reacties
  • 200 Bekeken

Badge

Hallo ik ben een jongen van 15 jaar. Ik speel vaak gta roleplay (fivem). Alleen in dit wereldje van fivem wordt je nog wel es geboot(DDOS), want iedereen heeft hier verstand van computers. Nu weet ik sinds kort hoe dat moet. Maar is het dan zo erg als ik iemand die mij boot terug boot. Niet voor de lol maar om het terug te doen? En bijv mijn vrienden? Ik ben niet zo iemand die bedrijvem gaan booten ofz of voor de lol zomaar iemand offline haal, maar ik ben er gewoon klaar mee dat mensen mij booten en wil het terug doen. Is dit dan echt heel strafbaar? En wat zijn de straffen? En is het strafbaar als ik mijn vrienden boot? Gr anoniem.


3 reacties

Reputatie 6
Badge +12

En ik denk dat het geen goed idee is. Of het strafbaar is weet ik neit maar misschien wel, en dan ben je zwaar de sigaar

Is dit dan echt heel strafbaar?

Een (D)DoS-aanval is strafbaar.
De hoogte van zo'n straf hangt natuurlijk af van de omstandigheden.
Zeker als het belangrijke infrastructuur aantast zoals banken, ziekenhuizen etc. kun je op een straf rekenen.
Nu zou het zeker ook strafbaar zijn, maar ik denk niet dat het echt een prioriteit is voor iemand om wat mee te doen.

Vraag je wel af of het zin heeft om die anderen terug te pakken.
Het is natuurlijk vervelend dat jij uit je sessie gehaald wordt door die mensen, maar hen DDoS-en lost dat niet op.
Misschien worden zij dan juist boos op jou en zullen ze je vaker aanvallen.

Het lijkt mij dus beter om en andere groep mensen te zoeken.
Er zijn zat GTAV role-play servers en ik denk niet dat jouw eigen veiligheid en de veiligheid van jouw data de prijs zijn voor een goede ervaring.

Reputatie 2
Badge +3

Ey,

 

Even een tip, de GTA V servers gebruiken Peer 2 Peer. Maatje naar Maatje.

 

Inplaats van dat iedereen naar een centrale server verbindt, verbindt je met elkaar.

Daardoor kan iedereen elkaars Private IP vinden, gebruik een VPN service of Tor.

Tor is eigenlijk een VPN die met een VPN verbindt, die met een VPN verbindt en so on…

 

Tor is over het algemeen langzaam en ik raad je aan een VPN zoals Proton VPN te gebruiken.

Ook zoals @MensPersoon vertelde, is (D)Dossen zwaar illegaal. Zoek gewoon een meer wholesome groep mensen op en niet shitty roleplay servers.

 

Cheers!

Reageer