Vraag

Laptop

  • 9 June 2020
  • 6 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hey, ik heb een nieuwe laptop nodig. ik heb nu een hele oude laptop van mijn Opa (leeft nog) die deed biljarten en die mocht de laptop hebben, hij heeft het heel veel reparaties aan gedaan, nieuwe accu enzovoort Maar nu doet de accu het nog maar 10 minuten zonder stroom, hij is misschien wel al 15 jaar oud. en het geluid doet het niet meer. Ik heb van bijvoorbeeld verjaardagen geld opgespaard en ik heb nu ergens wat geld liggen maar mijn ouders vinden het niet goed dat ik dat geld uitbesteed aan een nieuwe laptop voor onderanderen school. mijn broertje is jonger dan mij en mocht er laatst wel een kopen, hebben ze geen vertrouwen in mij? of hoe zit het, ik heb het al meerdere malen gevraagd en telkens krijg ik te horen ;’niet nu.’ heel kort en duidelijk maar ik wil het zo graag...ook voor school heb ik er een nodig. iemand tips hoe ik het het beste aan mijn ouders kan vragen, of dat ik het makkelijker bespreekbaar kan maken? Groetjes! 


6 reacties

Hey @Laura .

Als je kan beweizen dat de laptop niet meer goed functioneert en je daar ook niet meer mee kan werken. Zeggen. Wat ook kan is dat je de ict er van je school om contact met je ouders op te nemen over de laptop. 

Groetjes gebruiker c 

Hey, ik heb een nieuwe laptop nodig. ik heb nu een hele oude laptop van mijn Opa (leeft nog) die deed biljarten en die mocht de laptop hebben, hij heeft het heel veel reparaties aan gedaan, nieuwe accu enzovoort Maar nu doet de accu het nog maar 10 minuten zonder stroom, hij is misschien wel al 15 jaar oud. en het geluid doet het niet meer. Ik heb van bijvoorbeeld verjaardagen geld opgespaard en ik heb nu ergens wat geld liggen maar mijn ouders vinden het niet goed dat ik dat geld uitbesteed aan een nieuwe laptop voor onderanderen school. mijn broertje is jonger dan mij en mocht er laatst wel een kopen, hebben ze geen vertrouwen in mij? of hoe zit het, ik heb het al meerdere malen gevraagd en telkens krijg ik te horen ;’niet nu.’ heel kort en duidelijk maar ik wil het zo graag...ook voor school heb ik er een nodig. iemand tips hoe ik het het beste aan mijn ouders kan vragen, of dat ik het makkelijker bespreekbaar kan maken? Groetjes! 

Hey Laura!

Laptops zijn tegenwoordig vrij duur en dat schrikt je ouders waarschijnlijk af. Als je laptop het niet meer doet en je hebt hem echt nodig, zou je ook naar school kunnen gaan, want ik geloof dat de meeste middelbare scholen hier een potje voor hebben.

Nu een advies voor een betaalbare laptop: Kijk op marktplaats naar laptops die een jaar of 5 oud zijn, maar voor die tijd ontzettend goede specificaties hadden. Als je zo'n laptop nu koopt, zul je nog steeds een heel erg snel apparaat hebben wat sneller is dan die van je klasgenoten, maar voor misschien voor de helft voor de prijs. Ik zou wel kijken naar minimaal een i5 processor. Een aanrader, een Dell Latitude e7250. Deze is op marktplaats voor ~200,- te koop en is een hele fijne laptop.

Oh , ik was nog vergeten dat je bij sommige scholen ook laptops kunt huren of leasen. Dat is niet bij elke school maar misschien wel bij jou. 

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 2
Badge +1

@Obi-Wan Kenobi + @Gebruiker c   Ik heb genoeg geld voor een laptop, en onze school ‘verhuurd’ geen laptops, maar ik heb genoeg geld voor een laptop te kopen (400, tot 500, euro) Maar ik snap nog steeds niet waarom niet. ik denk dan, ja..maar het is tog mijn geld? groetjes.

Misschien willen je ouders dan niet dat je er eentje koopt of je geld daar aan uitgeeft.

Je kan natuurlijk ook altijd even op internet kijk of er een website die ook laptops verhuurt.  Want je school doet deze dus niet verhuren.  Iemand van mijn oude basisschool moest er ook een hebben en kon niet huren van school en mocht er ook geen kopen dus had hij op een officiële website gewoon een laptop voor 4 jaar gehuurd. Ik dacht dat hij iets van 10 euro per maand betaald. Maar hij zit er wel 4 jaar aan vast.

 

Misschien willen je ouders dat je gewoon ergens anders voor spaart.

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 3
Badge +4

Misschien eens kijken naar een goede gerefurbished ( weet niet hoe je dat schrijft ) zijn vaak niet zo duur

Reageer