Vraag

kan niet reageren op berichten en kan soms de druk van mijn telefoon niet aan

  • 7 March 2024
  • 3 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4

heyy

ik vind het soms lastig om mijn telefoon te pakken en de berichtjes te beantwoorden. 

op snapchat word ik er ook gek van ik moet iedere dag een foto’s sturen om streaks te behouden maar ik wil dat niet maar ik ben bang dat als ik er mee stop mensen me raar gaan vinden en boos worden omdat ik die stomme streak van 200 nog wat dagen verbreek. op whatsapp vind ik het nog erger vaak lees ik de berichtjes die binnenkomen wel maar open ze niet en zo kan ik ineens 1 of 2 dagen verdwijnen van social media. op deze manier ghost ik mensen maar ik krijg stress van die berichten. ik kijk nog wel naar reals op instagram maar dat wil ik ook niet meer want het voelt zo brein dodend maar als ik er naar kijk zit ik er toch meteen een beetje aan vast.

heeft iemand anders dit ook? of heeft iemand advies of wat dan ook?

Liefss F


3 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Hii! Jaa heel erg herkenbaar dit en je bent zeker niet de enige die dit heeft! De enige tip die ik voor je heb is om toch te stoppen met alle socials. Dat hoeft niet voor altijd, maar misschien is het goed voor je om wel een tijdelijke break te hebben van je socials door alles te muten of te verwijderen. Als mensen er dan wat van zeggen kan je het ook vertellen dat je erg gestrest raakt van je telefoon toch? Ik heb zelf ook al mijn socials verwijderd omdat ik er zo gestrest van raakte. Dat heeft mij enorm geholpen en ik voel me nu ook een stuk rustiger en iedereen begreep mij wel. Ik heb nog wel WhatsApp maar daar heb ik alleen mijn familie op en gebruik een anoniem insta account waar ik ook alleen bekenden op volg. Groetjesss :)

Reputatie 7
Badge +17

Je bent niet de enige hoor. Social media werkt gewoon heel verslavend. Ik zie het zo, die apps zijn er voor mij, niet andersom. Met snapchat ben ik al heel snel gestopt en ik kan dat iedereen aanraden. Je mist er echt niks aan als je het eenmaal niet meer hebt. Whatsapp gebruik ik wel maar ik heb voor bijna iedereen behalve m’n ouders, broer, vriendje en 2 vrienden de pushmeldingen uitgezet. Dat geeft zoveel rust. Ik heb sws pushmeldingen voor de meeste apps uitstaan en van 22:00 tot 07:00 staat de Niet Storen mode aan. Alleen berichten van ouders, broer en vriendje komen dan nog door.  Insta gebruik ik af en toe om zelf wat te posten maar verder kijk ik er bijna nooit op.

Als je er echt vanaf wilt is de beste manier toch om die apps te verwijderen. Dus wil je insta niet meer? Weg ermee. Wat je niet hebt kun je ook niet gebruiken.

 ik ben bang dat als ik er mee stop mensen me raar gaan vinden en boos worden omdat ik die stomme streak van 200 nog wat dagen verbreek.

Ik denk dat dat wel meevalt. En dan nog, laat ze lekker zeiken. Jij bepaalt zelf waar je jouw vrije tijd aan besteedt.

 

Badge

Hiii

Vervelend om te horen, ik heb zelf geen snap of insta maar wel Whatsapp maar ik heb niet veel contacten mischien klinkt niet de beste idee maar kun je paar apps zoals insta verwijderen, het is best moeilijk voor veel mensen maar kan miss helpen.

liefs van mij<3333

 

Reageer