Kan ik ooit mijn online vriend ontmoeten?

  • 2 July 2023
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

Hey,

Ik heb een vriend gemaakt online en ik zal hem J. noemen. Hij en ik zijn gewoon echt besties geworden.  En ik wil hem graag meeten want dat lijkt mij gezellig. Alleen 1 probleempje, hij woont in zeeland en het OV is daar echt slecht.  Dus het zou meer dan 5 uur duren om naar mij te komen. Hoe de heck kan ik hem ontmoeten? Hebben jullie advies?

Alvast bedankt!!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

ik zou in de vakantie het doen en dan vragen of je daar kan blijven slapen ofzo.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Flash,

 

misschien kunnen zijn ouders hem een half uurtje met de auto wegbrengen naar een beetje een centraal liggend bus of treinstation…. of hebben zij alleen een paard en wagen. Als ie één keer in de trein zit scheelt dat misschien al 2 uur reizen met de bus ofzo…..en woon jij dan ook op een plek waar het OV slecht is of is dat alleen bij hem

De treinen bij mij in de buurt hebben nooit vertraging….ze zijn er helemaal niet 😂 en de bus rijdt bijna elke dag wel een keertje, behalve op die dag dan dat je er gebruik van wil maken...

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

Je zou ook kunnen afspreken op een centraal gelegen station. Utrecht is vanaf Zeeland ongeveer 2.30 uur met de trein. Dat is al weer wat minder dan 5 uur.

Als je per se thuis wilt afspreken is de tip van @MickeyMouse wel een goede.

Slecht OV is wel kut maar ja, als je iemand echt leuk vind moet je er wat voor over hebben,

Reputatie 4
Badge +2

Als eerst zou ik toestemming vragen aan je ouders, zo een reis kan namelijk erg duur zijn ook omdat het OV daar slecht is. En ik zou in een stad afspreken omdat dat bereikbaar is voor jullie allebei.

Reputatie 7
Badge +14

@tim16 ,

ja, maar dan moet die bestie wel in de buurt van een station in Zeeland wonen en dan eigenlijk ook nog een beetje een groot (nou ja, wat is groot in Zeeland)  station….

Als ik met het OV naar een treinstation  in NL wil ben ik 2 uur onderweg of naar een ander station anderhalf uur, maar dan moet ik ook nog een kwartier lopen en heb ik 25 m extra reistijd met de trein, dus das dus ook 2 uur en dat kost me dan al bijna 20 euro…..met de trein is het dan nog bijna 2u 30 m naar bv. Utrecht CS (zoals jij al zei) en de trein kost dan alleen ook al 26.50, dus totale reistijd is dan ruim 4 u 30 m als alles mee zit en kost dus 45-50 euro….enkele reis….

Ik weet niet waar de bestie van de TS woont (hoef je ook niet te zeggen ivm anonimiteit), maar het zal vast ook zoiets zijn, aangezien de TS het over een reistijd van 5 uur heeft…

 

Op een centraal punt (qua tijd dan)  afspreken is sws wel een goed idee, denk ik en het leuke voor de TS en bestie is dat jullie elkaar dan waarschijnlijk gwn ergens in Zeeland kunnen ontmoeten 😂, waar jij als TS ook vandaan moet komen, tenminste als jij (TS) wel vlakbij een fatsoenlijk station woont…of misschien kun je dan ergens in Brabant afspreken of desnoods Rotterdam of daar tussenin….geen idee of daar iets leuks te doen is, behalve natuurlijk ELKAAR zien 🙂

 

Ik denk dat vanwege het 'goede OV’ daarom al die toeristen hier met hun eigen auto komen….

 

Dus om elkaar te ontmoeten zou het wel handig zijn als jouw bestie door vrienden of familie met de auto naar een fatsoenlijk busstation met directe verbinding naar een fatsoenlijk treinstation of liever nog gelijk naar een fatsoenlijk treinstation gebracht kan worden en dan ergens halverwege qua tijd afspreken… misschien lukt het dan bijvoorbeeld om naar de Efteling te gaan, maar daar heb ik nog niet naar gekeken qua tijd. Kun je zelf altijd nog doen.

Misschien krijg je bestie en jij jullie familie zo gek om een dagje Efteling te doen en kunnen jullie elkaar daar dan zien. Dan sturen jullie je ouders ff naar de andere kant van het park, misschien alleen ff afspreken om gezellig wat te eten en dan kunnen ze ook ff gezellig betalen voor jullie en dan weer afspreken bij de uitgang als het park dicht gaat. Ik zou het wel weten wat ik zou proberen.

 

Ik hoop dat het jullie gaat lukken en als je bestie in de buurt bij mij zou wonen dan krijg ik mijn broers wel zo gek om 'm ff weg te brengen naar een station en dan ga ik ook gezellig mee 😁, alleen mogen we niks afspreken, dus dat gaat 'm niet worden.

Ik benieuwd of je iets aan onze tips hebt.

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer