Vraag

Is mijn schermtijd normaal?

  • 18 October 2023
  • 11 reacties
  • 251 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey iedereen, 

Ik heb geen schermtijd van mijn ouders maar ik zit voor mij  gevoel veel te veel op mijn telefoon,  chromebook en tv te kijken. 

Ik zit zo'n gemiddeld 4 / 5 uur op mijn telefoon,  nog eens 1 / 2 uur op mijn chromebook en dan ook nog eens 2 uur tv te kijken. Dus ongeveer 8 / 9 uur op een scherm op een dag.  Is dit normaal?? En hebben jullie dit ook?

Groetjes, @Monkeyboy08 


11 reacties

Hoi @Monkeyboy08 ,

Dat is voor mij wel ongeveer hetzelfde. Ik zit denk ik een uur of 6 op een scherm.

Ik herken je gevoel,  maar volgens mij zit bijna iedereen zo lang achter een scherm.

 

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb zelf wel schermtijd, en als je school niet mee rekent, zit ik gemiddeld 2/3 uur op een scherm, dat is volgens mij al een beetje teveel, maar veel kinderen van deze leeftijd zitten zolang als jij doet op een scherm. Goed is het dus niet echt, maar het is wel normaal.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +7

Hee @Monkeyboy08,

Ik heb altijd de gevoel dat ik niet zoveel op me telefoon zit maar als ik dan op me telefoon kijk dan zie ik vaak 7 uur! Ik denk dat het heel normaal is! Vooral in de vakanties:) Dus je hoeft geen zorgen te maken hoor!;)

Liefs xxx Banaantje <33

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ikprobeer het de laatste tijd een stuk te minderen. Want ik wil dat ook niet zo vaak. Ik heb alleen van mijn foon bijgehouden en dat was vandaag 3 uur 34.  Ik probeer het onder de 4 te houden zeker nu in de vakantie. TV erbij zal het wel meer zijn maar dat is niet iets dat ik helemaal zelf bepaal haha ;). Maar wel goed dat je er over nadenkt, ik wil ook de rem er op, dankjewel!

Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +11

Hey iedereen, 

Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat jullie dat ook herkennen en het normaal is.

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +8

Als ik een hele saaie dag heb zit ik soms wel 12 uur op mijn telefoon. En de andere keer heb ik er maar in totaal een uurtje erop gezeten. Ik weet wel dat de eerste vaker gebeurd dan de tweede. In een wereld waar schermen eigenlijk alles doen en hebben wat we nodig hebben (dingen zoals aandacht of vermaak) is het ook wel logisch dat we er vaak en lang achter zitten. 

best te lang hoor maag ongeveer 3 uren per dag

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Monkeyboy08 

 

Vergeleken met mij zit jij wel veel op een scherm🤣 ik mag maar 1 uur per dag op m'n telefoon en in het weekeind 2 uur en dat is het wel, maar zo leer ik wel om mijn schermtijd goed te verdelen! 

 

Maar als jij niet depri of moe word van je telefoon, laptop, tv en je ogen niet uit je hoofd ploppen zie ik geen nadelen! ( grapje natuurlijk)

 

Groetjes Tinker.fan

Reputatie 7
Badge +11

Hoi iedereen,

UPDATE: Voor mijn gevoel zit ik afgelopen tijd wel iets minder op een scherm dus dat zie ik als positief! Ik ga in de vakantie nu ook proberen minder op een scherm te zitten!

Groetjes, Monkeyboy08

Hoi

Ik zit er ook meestal heel lang op hoor dus ik denk dat als je ouders er niets van zeggen het wel goed gaat :)

Reputatie 2
Badge

Echt een beetje jouwloers😆 ik heb een tijd limit een mag er maar 1 en een half uur per dag op en ik het weekend twee en en half uur☹️

Reageer