Vraag

Ip-adres

  • 24 July 2018
  • 8 reacties
  • 1495 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik praate met een jongen via omegle en ik gaf hem mijn nummer . Hij wou foto’s en ging me bedreigen als ik geen foto’s stuurde ik heb een paar foto’s gestuurd zonder hoofd of onblood lichaam . Hij wou meer en ik wou het niet toen bedreigde die met dat hij het mijn ouders zou laten weten door mijn ip-adres te gaan gebruiken . Ik ben zo bang kan iemand zomaar mijn ip achterhalen , zoja wat kan die ermee?

8 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Het sturen van die foto's was niet zo'n slim idee, en daar kan je dus ook maar beter meestoppen. Als die jongen jou en je ouders echt zou kennen, dan zou je misschien een beetje bezorgd kunnen zijn, maar je hebt toch geen naaktfoto's gestuurd?
ik heb een paar foto’s gestuurd zonder hoofd of onblood lichaam


Als je echt geen naaktfoto's hebt gestuurd wat dus heel goed is, dan hoef je nog minder te vrezen, want is er zo erg aan foto's van een meisje met kleren aan?


kan iemand zomaar mijn ip achterhalen
. Nee dat kan niet zomaar. Daarvoor heb je een speciaal programma voor nodig, en de kans dat, dat jochie gebruikt maakt daarvan is wel heel klein. Dus ik zou me niet zoveel zorgen maken`, maar neem geen contact meer op met deze jongen en ik weet niet of dat kan, maar je kan hem beter blokkeren. En het belangrijkste

Stuur niet zomaar foto's naar een onbekende!




Zonder foto's kunnen ze je moeilijk bedreigen en dat ze je komen opzoeken ofzo daarvan is de klein ook erg klein. Je kan in soorten situaties beter wegklikken!


Gr: Mr.S
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Don't worry. Ook al heeft hij je IP te pakken weten te krijgen kan hij er nog niets mee. Soms kan er een globale locatie uit herleid worden, maar daarbuiten kan hij op geen enkele manier achterhalen waar je woont of je ouders contacteren. Je provider moet deze informatie opgeven, maar dit wordt alleen gedaan als de rechter de provider hiertot dwingt. Je begrijpt wel dat dit dus niet gebeurd. Er kan dus niet achterhaald worden wie achter een IP zit. Enkel de activiteit van een IP kan worden geregistreerd. e hoeft je dus nergens zorgen over te maken. Tenzij je je naam, achternaam, foto's die op je sociale media hebt staan of andere herleidbare informatie hebt doorgegeven. Hier zeg je echter niks over dus ik neem aan van niet.
"zomaar mijn ip achterhalen"
Neh.
Van wat ik heb gezien krijg je meestal alleen een IP-adress te zien als je verbinding maakt met een server o.i.d.
Nouja, zij zien die dan.
Als je hem gewoon berichtjes stuurt, dan zullen de eigenaars van die site je IP-adress voorbij zien komen, maar zij hebben daar dus niets aan.

En zoals @Daan. al zei kun je vrij weinig met een IP-adress.
Je kunt ongeveer iemands locatie zien, maar dat gebied kan zo groot of groter zijn dan een gehele wijk.
Dat is practisch een naald in een hooiberg zoeken.
Dankje wel voor alle reacties!
Geen zorgen. Hij kan je in principe niks maken
Advies; Blokkeren die hap en wellicht ook verstandig om niet op internet met rare mensen te praten ?
En nooit fotos sturen
Reputatie 2
Badge +3

onnodige quote verwijderd

Helaas is het redelijk makkelijk en gelukkig ook super makkelijk om het wel en niet te krijgen.

Dus niet op rare links klikken niet samen Minecraft spelen op die rare server, niet die app installeren die hij verteld en de selfie verwijderen!

 

Reputatie 2
Badge +3

ga naar fraudehelpdesk.nl en blokkeer die gast onmiddelijk

Reageer