instagram

  • 10 April 2019
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
heii daar, ik wou even een paar dingen vragen en vertellen. ik heb dus internetvrienden die nogal veel problemen hebben en ze zijn allemaal wel depressief eigenlijk. denken jullie dat dat komt door internet? want wow Instagram zit vol met depressieve dingen. volgens mij gaat het echt overheersen en daar ben ik best bang voor. en die problemen die ze mij vertellen zijn soms nogal echt heftig, en ik weet dat ik niet alles kan geloven maar toch.
ben ik de enigste die dit vind ofzo? ik voel me een beetje loner in dit namelijk.

thanks voor het lezen💛

3 reacties

Wat ik zelf denk dat het probleem is met Instagram (en andere websites op het internet, is dat iedereen zijn LEUKE momenten deelt en niet zo snel de minder leuke momenten, zoals een begrafenis. Daardoor kunnen mensen denken dat iedereen het beter heeft dan jezelf en daar kunnen mensen depressief worden. Dus ik ben het volledig met je eens en je bent echt niet de enige!
Hoi

Sommigen uiten hun gevoelens liever via sociale media. Iemand als jij die er voor hen wilt zijn, kan weleens overweldigd worden door al deze verhalen. Het lijkt me belangrijk dat je erop toeziet dat je jezelf niet verliest in het leven van anderen.

Veel wordt bepaald door de mensen die je benadert. Je hebt mensen die enkel reisfoto's posten, terwijl anderen het ook durven delen als het minder met hen gaat. Heb je een voorkeur voor een bepaald type account, of benader je personen die heftige dingen posten? Post je zelf weleens op sociale media?

Groetjes
Kenshin
Het klinkt voor mij heel herkenbaar wat je vrienden hebben. Instagram is voor mij een van de redenen waarom ik zelfmoordneigingen heb. Ik weet dat dat heel heftig klinkt, maar misschien ben ik ook wel heel gevoelig voor dat soort dingen. Ik weet niet wat het is, maar instagram wekt voor veel mensen zoveel jaloezie op dat het deprimerend kan gaan worden. Dat ervaar ik.

Reageer