Ik heb ruim een jaar lang een goede ervaring met Discord gehad, totdat ik een bepaalde server joinde. Er is een plekje waar je jezelf kan voorstellen, wat ik dus ook heb gedaan. Vervolgens krijg ik een privé bericht van iemand, waarin diegene zei dat die mij beter wilde leren kennen. Dit vond ik heel erg raar. Diegene zei dat die bijna 22 wordt, en ik als een 14-jarig meisje vind het leeftijdsverschil niet comfortabel. Ik weet niet welk geslacht diegene is, maar dat maakt niet heel veel uit. Ik wil gewoon niet privé praten met iemand die zo veel ouder is.
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt dus ik heb er lang over na zitten denken wat ik eraan zou doen. In eerste instantie wilde ik alles gewoon negeren. Een dag later kreeg ik weer een bericht, en toen besloot ik te vertellen dat ik liever niet op discord privé met iemand spreek. Toen vroeg diegene of ik dan op insta wilde chatten. No way. Dus ik zeg weer nee. Diegene vraagt hoe oud ik ben. Ik zeg dat ik 14 ben (wat diegene ook al in mijn voorstelberichtje in de server kon lezen). Ik vraag of het begrijpelijk is waarom ik niet wil chatten.
En nu komt diegene ineens met een rare vraag. Ik weet niet precies wat er wordt bedoeld maar het komt over als: 'Mag ik je random berichten sturen?' Nou, ik zeg nee. En nu krijg ik ineens weer een bericht: 'Wat doe je?'
Ik wilde dit verhaal toch even delen. Waarschijnlijk kan ik diegene het beste blokkeren en de server verlaten. Ik heb daar toch niet zo veel te zoeken. Graag jullie advies hierover en of jullie ooit ook zoiets hebben meegemaakt.
Update: Ik zie nu dat diegene andere mensen ook lastigvalt met de vraag of ze een meisje of jongen zijn. Dit is opgemerkt door een stafflid. Ik denk dat ik mijn ervaring ook even ga doorgeven. Ik voel me wel wat beter nu.