Ik ben 2 keer gebeld door een onbekende Nederlandse telefoonnummer, Wat kan ik doen?


  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben onder schooltijd gebeld door een onbekende Nederlandse telefoonummer en ik heb niet opgenomen
Maar hij stuurt ook nog een bericht dat hij of zij mij niet kan bereiken en dat ik terug moet gaan bellen.
Wat kan ik het beste doen?

10 reacties

Hi ResearchEmperor236,

sws NIET terugbellen.

De kans is groot dat je dan met een heel duur telefoonnummer gaat bellen en dat het je een heleboel geld gaat kosten.

Als het iemand is die het beste met je voor heeft zal hij/zij zelf wel terugbellen.

Je kunt op de site van Radar (consumentenprogramma op tv) lezen hoe telefoonfraude er uit kan zien:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/voorkom-telefoonoplichting-met-deze-tips/

Groetjes,
M&M's

Je kunt zelf even googlen op "telefoonfraude terugbellen of niet" en dan kun je een heleboel van die oplichtingsdingen lezen
Terug bellen en dan kijken wie het is.
Het kan zijn dat het een reclamebedrijf is (oplichters).
Blokkeer dan het nummer.
Eh...
Negeer het.
Blokkeer diegene desnoods of verweider ook het bericht.
Ik zou het inderdaad blokkeren, niet terugbellen en ook niet opnemen. Mocht het toch iemand zijn die je kent, kunnen ze je vast wel via een omweg bereiken.

Heb je de afgelopen tijd contact gehad met bedrijven/instanties? Bijvoorbeeld het ziekenhuis (kan bellen voor afspraken of uitslagen) of mensen die een abonnement willen afsluiten. Dat soort dingen? Zij hebben dan een Nederlands, maar voor jou misschien onbekend, nummer.

Ook kun je hier het netnummer opzoeken, dan weet je waar diegene vandaan belt en weet je misschien beter wie je gebeld heeft. 010 is bv het netnummer van Rotterdam.

Gr. Pin
Niet opnemen en zeker niet terugbellen. Ik zou het gewoon negeren dan houdt ie vanzelf wel een keer op
Reputatie 2
Badge +9
Gewoon negeren en op de zwarte lijst zetten, als je telefoon dat hebt, dan kunnen ze je niet nog is bellen. Of je kan het tegen je ouders vertellen, niet dat zij er veel aan kunnen doen maar die zouden dan bijv. kunnen kijken om wat voor nummer het gaat en waar die vandaan komt.

Of je typt het nummer in, in google, dan komt er ook uit wat voor nummer het is.

Gr: Mr.S
Ik ben ook gebeld door een onbekend nummer.
Hij zei eerst: you're next
En daarna: I'm coming
Dit vond ik echt creepy.
Ik heb het geblokkeerd, dus dat is een optie
ik word altijd gebelt onbekend meestal zijn het gwn me vrienden die me annoniembellen om te pranken ofzo. en mag ik de mensen die zeggen niet terugbellen je kan onbeknde nummers niet terugbellen dusss..............
Op google opzoeken zijn ip adress (heel makkenlijk) en dan als het te erg is naar de politie stappen
Badge +5
Zet je voicemail aan: als het toch iemand is die jou echt spreken wil, spreekt ie wel in op je voicemail.

Reageer