Vraag

iemand gebruikt mijn foto’s

  • 21 August 2021
  • 4 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 7
Badge +19

Heyhoihihallo,

Ik heb een probleempje. Ik was dus een beetje aan t snappen met wat boys maar op een gegeven moment kreeg ik een snap van een dude die mij screens stuurde van een gay-datingsapp. Op die screen waren foto’s van mij te zien. Er is dus iemand die mijn foto’s gebruikt voor die app. Hij noemde zichzelf Mick en er stond in zijn bio dat hij 16 is. Later kreeg ik dit bericht ook van een andere jongen die ik helemaal niet goed ken, ik heb daardoor ruzie met die jongen gehad omdat hij dacht dat ik de foto’s van Mick gebruikte maar terwijl dat eigenlijk andersom is.

Nu is mijn vraag een beetje: wat kan ik hieraan doen? Ik vind het niet fijn dat mijn foto’s worden gebruikt door iemand anders die zegt dat hij dat is. Ik heb hem geprobeerd te zoeken op die app maar ik kan hem niet vinden omdat ik waarschijnlijk niet bij hem in de buurt woon. Heeft iemand tips? Ik hoor het graaaggg!!!

 

joeeeeeee 


4 reacties

Heyy Jaivy!

 

Vervelend zeg dat dit je is overkomen.

 

Ik weet persoonlijk eigenlijk niet zo goed wat je hier tegen kan doen en snap goed dat je dit vervelend vind..

 

Wel weet ik dat dit technisch gezien gewoon verboden, en zelfs strafbaar is. Iemand mag zich niet voordoen als jouw en mag ook niet zonder jouw toestemming foto's gebruiken van je.. Dat heet identiteitsfraude en is dus strafbaar.

 

Misschien is het mogelijk dat je contact zoekt met de desbetreffende datingapp en dit met hun overlegt? Dat is denk ik namelijk de beste oplossing en misschien kunnen de mensen die daar werken dan wat voor je betekenen.

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +19

@NaamNietBekend thanks, daar had ik nog niet over nagedacht! Ga ik proberen.

Yess, wat NaamNietBekend zegt klopt zeker! Vervelend dat je desbetreffende gebruiker niet kan vinden. In principe is er namelijk een ‘deze persoon doet zich voor als iemand anders > mij’ optie zoals op Instagram en andere sociale media.

Hopelijk kan de klantenservice iets voor je beteken en/of kunnen anderen de gebruiker rapporteren als ze hem tegenkomen. Succes!

Reputatie 7
Badge +15

Klopt helemaal! Wat hierboven wordt gezegd, maar ik wil wel oooook nog ecen zeggen dat het een best groot complimeny is toxh💙? 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer