Vraag

iemand die me schat noemt

  • 6 August 2020
  • 5 reacties
  • 447 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey beetje domme titel maar, ik praat nu met iemand maar hij noemt me steeds schat. Hij doet het niet omdat hij me echt leuk vind maar gw omdat hij me graag schat noemt. Hij is wel een stukje ouder. Ik heb al duidelijk gemaakt dat ik dat niet fijn vind door hem te negeren als hij dat zegt, maar hij blijft t maar zeggen. Iemand die weet hoe ik het moet zeggen? Want ik ben bang dat het hard overkomt voor hemnals ik zeg: ik wil niet dat je dat zegt


5 reacties

Nou ik denk dat je dat gewoon moet zeggen als je wilt dat hij daarmee stopt. Negeren helpt niet, volgens mij helpt dat nooit maar oke. 

Spookyzx. 

Ik zou het gewoon aangeven dat je dat niet zo prettig vindt. Maar je kunt ook gewoon eens opmerken/vragen waarom hij je schat noemt. Die hint snapt hij vast wel.

Heyy

Als jij subtiel aangeeft dat je dat niet leuk vind door hem te negeren en hij begrijpt het niet moet je hard spelen en het gwn zeggen denk ik. Als hij het anders niet begrijpt,…

Trek je stoute schoenen aan en zeg hem dat gwn.

Groetjs

Nou ten eerste mag hij sws zelf weten wat hij zegt. Dit is zijn taalgebruik, en eigenlijk van een hele hoop anderen ook. Snap niet echt waarom je er zo'n erg in hebt. Maar okay. Als je het echt ZO erg vindt, dan zeg je dat gewoon. 'negeren' dat hij 'schat' zegt snap ik niet helemaal, want helemaal niks erover zeggen lijkt me juist aanmoediging om het verder te gebruiken, dan heeft de ander er geen erg in. Negeren is nooit een oplossing lol. Nooit. Gewoon volgende keer zeggen dat je er een probleem mee hebt, en de consequenties daarvan zal je dan maar moeten accepteren. 

Hey Annoniemm

 

Zoals hierboven al aangegeven werd, zou je deze vriend er gerust eens op kunnen wijzen, dat je het niet fijn vindt dat hij je ‘schat’ noemt. Bezorgt ‘schat’ je namelijk een ongemakkelijk gevoel, kan het niet de bedoeling zijn dat hij doorgaat je zo te noemen. 

 

Ik zeg ook weleens ‘schat’ tegen een vriendin. Da’s dan in de context zoals ‘kom op, je kan dit, schat’ of ‘je komt er wel door, schat’. Ik bedoel er niet echt iets mee, gewoon dat ik die vriendin lief vindt. Er hoeft dan ook niet per se iets te zitten achter het woordje ‘schat’, maar als jij niet graag zo genoemd wordt, mag je dat aangeven. 

 

Gr. Kenshin

Reageer