Vraag

Help! Wat moet ik doen?

  • 5 February 2021
  • 13 reacties
  • 604 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo lieve forummers,

Ik zit dit keer een lastig dilemma. Ik heb echt jullie hulp nodig dus neem alsjeblieft je tijd en lees dit. Ik smeek het jullie!

Door de lockdown ben ik mij heel erg gaan vervelen. Hierdoor ben ik weer spelletjes van vroeger gaan spelen. Waaronder (en hier gaat dit forum over) Star Stable. Het maakt niet uit als je het spel niet kent, maar Star Stable maakt mij in deze lastige tijden echt blij. 
Het spel is gratis, maar je plezier is dan erg beperkt. Je kan niet veel doen en meer dan de helft zit op slot. Nu is het zo dat je een ‘pay-once deal’ kan kopen. Je betaalt 1 keer en nooit meer. Hiermee ontgrendel je alles en kan je vrij spelen en plezier hebben. Het kost €45,- en dat is veel geld. Daar ben ik mij zeker van bewust. Ik werk zelf voor mijn geld en ik krijg ook elke maand zakgeld.
Ik heb er erg lang over nagedacht en ik wil het zo graag kopen! Maar nu komt hetgeen waardoor ik in een dilemma zit; mijn moeder kan meekijken op mijn bankrekening. Nu doet ze dit volgensmij niet vaak (of misschien wel helemaal niet, dit weet ik dus niet) en ze is ook echt heel soepel in alles. Maar stel nou voor dat ze op mijn bankrekening kijkt en ziet dat er €45,- is afgeschreven. Er is een kans dat ze dan gaat vragen waaraan ik dat heb gespendeerd (uit nieuwsgierigheid). Ik moet het dan gaan uitleggen, maar mijn moeder gaat dan echt niet begrijpen dat ik zo veel geld uitgeef aan een spel (ook al is het mijn geld). Daarnaast is het een spel op de laptop en eigenlijk mag ik daar niet eens spelletjes op spelen… Het valt dus echt niet uit te leggen. Maar ik wil het zo graag kopen!! Ik weet niet wat ik moet doen. Hebben jullie misschien advies? Want ik loop vast :(
Bedankt voor jullie tijd. Dit betekend veel voor mij.

soyeonx ♡


13 reacties

Als jou dit blij maakt in deze tijden zal je moeder daar toch niet zo veel problemen mee hebben. Als je het een beetje uitlegt zal ze het vast wel goed vinden toch. Het is ten slotte je eigen geld. Als het je achteraf toch tegenvalt, is dat weer een leermoment toch.

€45,- voor een spelletje is inderdaad best wat, maar het valt eigenlijk nog wel mee als je het vergelijkt met nieuwe voor bijvoorbeeld Playstation of Xbox. Dat zit vaak rond de €60,-. Maar als je er plezier aan beleeft, is het dat toch waard. Vooral nu we zoveel thuis zitten. 

@xLisa,

Bedankt voor je snelle antwoord!
Het is een kleine droom geworden om het te kopen :-) Het is inderdaad veel geld, maar ik geef nooit geld uit aan spelletjes. Ik heb hier dus lang en goed over nagedacht.
Denk je dat ik het gewoon moet kopen (aangezien het mijn geld is) en gewoon moet afwachten tot mijn moeder er iets over zegt? Of moet ik het eerst met mijn moeder bespreken?

soyeonx ♡

Badge

heyy, ik snap je punt, maar ik zou echt eerst als ik jou was met je moeder er over praten want je moeder gaat het sowieso door hebben als je het stiekem doet, vertel haar goed waarom je het wil en dat je weet dat het duur is en echt weet dat je het wil hebben, waarschijnlijk snapt ze het wel,

Ik zou het idd eerst even vertellen voordat je het daadwerkelijk aanschaft. Scheelt wellicht wat gezeur. Maar ze zal het toch vast wel goed vinden. Je klinkt als iemand die verstandig met geld omgaat. Als je dan eens wat wilt kopen waar je blij van wordt, zal ze dat toch vast wel goed vinden.

Badge

Ik geef zelf ook nooit geld aan uit spelletjes en probeer zo veel mogelijk gratis te krijgen maar bij mij werkt het zo dat ik het spel al snel niet meer leuk vind en daardoor zou ik het zonde vinden om er geld aan uit te geven maar als je het zoals jou echt je halve leven is geworden (of hoe je dat ook zecht) door de lockdown dan zou ik het gewoon doen (ik zou nog wel even met je moeder erover hebben) want stel het is jeit een al te zware game kan die laptop het makkelijk aan en geen schade aanrichten (zoiezo gaat dat niet snel bij een laptop)

 

goed verhaal lekker kort (ben nieit zo goed in verhalen srry 😂) 

@Roos.Roos@xLisa en @OkayImFine,

Mij lijkt het inderdaad ook verstandig om het eerst met mijn moeder te bespreken. Maar ik vind dit raar ofzo... Het is een paarden spel voor kinderen (daarentegen spelen (jong)volwassen het ook) en ik heb echt helemaal niks met paarden. Maar voor mij gaat het meer om de story-line in het spel en de dingen die je er kan doen. Ik vind het leuk, maar ik ben bang voor de reactie van mijn moeder. Ik weet eigenlijk niet echt wat me dwars zit. Ik maak het ook weer veel moeilijker dan het is. Echt weer iets voor mij dit, pfff...
Maar bedankt voor jullie hulp!

soyeonx ♡

hoi! ik had precies hedzelfde probleem, met hetzelfde spel :) 

mijn ouders keken regelmatig op mijn bankrekening, dus durfde ik het niet te kopen. starstable is echt een geweldig spel, waar je oprecht leuke mensen kan ontmoeten, dus het is het wel waard. ik werd een tijdje verslaafd, waardoor mijn school echt slecht ging, maar daar gaat dit niet over:)

 

ik had een keer gezien dat je een paysafecard kunt kopen bij verschillende winkels. je kunt verschillende bedragen kopen, van vgm 10 euro, 20, 50 en 100. ik had op mijn kamer 50 euro briefgeld, en heb daarmee een paysafecard van 50 euro gekocht. je ouders zien dus niet dat dat ervan af is. 

in corona is het alleen best lastig om naar de supermarkt dát te halen, omdat je dan corona kunt krijgen en blablabla haha. 

ik hoop dat dit je heeft geholpen!

@ikweetgeenleukenaam,

Bedankt voor je reactie. Wat grappig dat je hetzelfde probleem had met hetzelfde spel. 
Star Stable is een geweldig spel en best verslavend inderdaad :’) Daarentegen heb ik daar niet zo heel veel last van want ik kan mezelf goed controleren. Maar ik kan goed begrijpen dat je school even laat liggen door dit spel ha ha!

Het idee met de Paysafecard is inderdaad super handig! Maar (sorry ik ben een lastig persoon) mijn moeder kan dan toch alsnog zien dat er €50,- van mijn rekening is afgegaan? Er is een kans dat ze daar dan iets over gaat vragen (zoals ik al zei puur uit nieuwschierigheid). En ja probeer dat maar uit te leggen… Dus hoe moet ik dat doen?

Ik vind het wel een super slim idee. Ik had hier echt totaal niet aan gedacht dus super erg bedankt voor je reactie!

soyeonx ♡

Badge

ik snap je probleem. Laats had ik ook een app procreate. Die heb ik van mijn vader gekregen. Ook al 11 euro. Het ligt eraan of je het echt wilt. Denk eraan of je het na Corona nog steeds wil spelen. En of je het geld niet aan iets anders wil uitgeven. Ik zou er met je moeder in overleg gaan. Wat denkt zij dat je zou moeten doen? Als het een soort van antwoord is van ‘dat is te veel geld’ dan zou ik een andere manier vinden om te kopen. Als je het echt wil zou ik het niet stiekem kopen. Hoe graag je het ook wil 45 euro is veel geld. Wat je met deze tip doet is jouw keus. Veel succes 🙃

@pandacorn01,

Bedankt voor je reactie. 
De teken-app Procreate is inderdaad erg leuk en handig ;-) Ik heb die zelf ook. 
Maar erg bedankt voor je tips. Ik zal ze onthouden.

soyeonx ♡

Reputatie 3
Badge +1

Hee,

 

wat grappig, ik speel ook SSO en ik ben Lifetime Star Rider! Ik heb het vroeger van verjaardagsgeld gekocht toen er dubbele starcoin-weekend was, in overleg met mijn ouders natuurlijk!

 

SSO lifetime is zeker een keuze, maar je kan ook een keer een maand star rider proberen, en kijken of je er echt langer plezier aan gaat  beleven! Je kan natuurlijk ook Minecraft spelen, dat kost maar 20 euro!

Ikzelf heb al 3 jaar lifetime en het bevalt me prima, maar ik speel SSO nu alleen nog voor de updates. Ik speel nu vooral Minecraft en Roblox.

 

Ik zou dit met je moeder bespreken,

~Nah. <3

@xLisa @Roos.Roos @OkayImFine @ikweetgeenleukenaam @pandacorn01 @Nah.  

Hoi allemaal!

Ik dacht dat het wel even leuk was om jullie een update te geven :-) 

Na jullie hulp en tips (en lang nadenken) had ik besloten om het toch maar te kopen. Ik wilde het zó ontzettend graag en had al heel erg lang gespaard. Ik vond dat ik oud genoeg was om zelf te besluiten waar ik mijn geld aan uit geef, dus ik had het gewoon gekocht (dit is ondertussen wel al een maand geleden). Ik kan het nog steeds niet geloven: yesss ik ben star rider lifetime! 
Wel was ik erop voorbereid vragen te krijgen van mijn moeder. Maar ik was bereid die gewoon normaal te beantwoorden. Daarentegen heb ik geen woord gehoord van mijn moeder over mijn aankoop. Een tijd later zei ze (tussen een gesprek door) dat het haar echt niet boeit waar ik mijn geld aan uitgeven en dat ze eigenlijk nooit mijn bankrekening checkt. Dus ik ben super blij!

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor jullie support en jullie leuke berichtjes. Het heeft me heel erg geholpen. Ik speel nu vol met genot star stable en ik ben super blij met mijn aankoop. Het was het echt waard en vooral in deze saaie en lastig tijden.

soyeonx ♡

Zo zie je maar, valt het toch weer mee :yum:

Fijn dat je er blij mee bent!

Reageer