Help! seksueel lastig gevallen online

  • 17 July 2022
  • 2 reacties
  • 102 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi, al sinds +/- 2018 werd ik seksueel lastig gevallen door een man in de 20 ongeveer online, op snapchat en instagram. zelf was ik des tijds ongeveer 13, ben nu 17. jammer genoeg viel ik hiervoor des tijds en sinds dien ben ik er niet meer vanaf gekomen. er zijn onder andere naakt fotos verstuurd, wel zonder gezicht gelukkig.

aan begin 2022 is contact verbroken door middel van een smoes dat ik een vriend heb, hierdoor had hij mij verwijderd op snapchat en het voelde alsof er 300 kg van mijn schouders af viel. een week terug had hij mij toegevoegd op snapchat en we kwamen weer te praten. het ging goed aan het begin maar snel kwam het victim gedrag van hem weer omhoog borrelen. ik was bang om hem te verwijderen al deze tijd omdat hij een keer een opmerking had gemaakt van dat hij vast nog wel een video of foto van mij heeft ergens, hierdoor word ik enorm angstig aangezien ik niet weet wat zijn intenties hiermee zijn/waren. ik weet natuurlijk niet of dit de waarheid is aangezien alle content verstuurd is op snapchat. 

ongeveer een uur geleden was de laatste druppel voor mij, ik heb hem geblokkeerd op snapchat en meteen mijn account gedeactiveerd. maar nog geen 10 minuten later kreeg ik een dm van hem op instagram. hier heb ik hem overigens ook meteen weer geblokkeerd, gerapporteerd, mijn account op privé gezet en wat close friends gevraagd of ze dit ook wilde doen. maar alsnog zit er iets mij niet lekker.

ik ben enorm bang dat hij mij op een of andere manier toch weer gaat contacteren of eventueel mijn fotos uitlekt of iets dergelijke. heeft iemand hier ook te maken mee gehad? heeft iemand tips om hier mee om te gaan? advies wat ik kan doen misschien? ALLES word gewaardeerd.

dankjewel voor het lezen. (:


2 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat naar dat je al langere tijd op social media wordt lastiggevallen en gechanteerd.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Bij problemen met het verspreiden van naaktfoto"s, en online seksuele bedreigingen,  kun je ook anoniem  bellen of chatten met ‘Help Wanted': https://www.helpwanted.nl/

 

Sterkte! groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Ik heb hier niet mee te maken gehad, dus veel adviss kan ik je denk ik neliet geven. Wel dit:

Volgens mij kan je aangifte doen van zulke chantage.

Daarnaast, je zei toch dat nergens je hoofd op stond? Want in dat geval zou sat al iets beter zijn.

Ten derde, zet de locatie van ne tel uit, ik heb zelf namelijk het idee( op internet wordt sat nergens verteld, maar ook niet tegengesproken) dat je eventueel gehackt kan worden. En hetlaatste wat je wilt is dat die man je adres weet.

 

Duss, als je hem op alles geblocked hebt, geen contact meer met hem kan hebben, en uitkijkt voor evt contact, dan kqn het waarschijnlijk nims mis gaan.

 

Veel sterkte!

Flits

Reageer