Vraag

Hebben jullie schermtijd?

  • 4 September 2022
  • 10 reacties
  • 144 Bekeken

Badge

Haii,

ik ben 14 jaar,  en heb 1,5 uur schermtijd om mijn telefoon.

Soms doe ik huiswerk maken op  mijn telefoon maar dat telt ook mee, hetzelfde geld voor bellen, ook al is het bellen gewoon nodig. Als mijn ouders zien dat ik langer dan 1,5 uur per dag op mijn telefoon heb gezeten, moet ik hem inleveren voor 1 dag. Zelf vind ik dat natuurlijk niet zo leuk en ik wou eigenlijk weten of dit bij meerdere mensen zo is. want mijn vrienden hebben allemaal geen schermtijd.

als je reageert zeg er dan ook even je leeftijd bij, want ik snap dat iemand van 9 minder lang mag dan bv iemand van 16

hoe zit het met jullie schermtijd?


10 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Sinds mijn laptop door de politie is ingenomen wegens een incident mag ik eigenlijk niet meer zelfstandig op internet maar doe het toch. Denk dat de meeste groepsleiders dst nu wel weten maar dat zal niet goed vallen bij mijn mentor op de groep haha. Dus eigenlijk onbeperkt wegrotten op diverse internetfora haha

Reputatie 7
Badge +7

Heey, 

ben nu 16 en heb geen schermtijd maar ik denk een jaar of 2 geleden had ik volgens mij iets van 2 uur scherm tijd per dag, maar dat was dan wel exclusief dingen voor school zoals magister, dat telde niet mee. Misschien kun je met je ouders afspreken dat je naast school dingen nog 1,5uur schermtijd mag. 

Reputatie 5
Badge +4

ik heb nooit schermtijd gehad. maar dat komt denk ik gewoon omdat mijn ouders er ook de hele dag op zitten.  dus dan zou het natuurlijk heel scheef zijn als ik dat niet mag.

Reputatie 3
Badge +1

Als je een samsung hebt, kan je stiekem langer op je telefoon zonder dat je ouders dit kunnen zien in je schermtijd, dus voor het geval dat je een samsung hebt, kijk dan is bij instellingen en zoek daar "veilige map" die kan je dan installeren en daar kun je alle apps die je wilt in stoppen en gebruiken zonder dat het bij je schermtijd erbij komt ;)

Reputatie 5
Badge +4

Hey 

Ik ben 15 jaar en ik heb geen schermtijd ik mag wanneer ik dat wil op me scherm en ik ben ook vaak buiten dus 

Reputatie 7
Badge +9

ik ben 13 en heb geen schermtijd nooit gehad ook 

Ik ben 13 en ik heb 2 uur per dag. Ik vind het aan de ene kant wel stom. Want het is wel weinig. Ik ga hierdoor wel vaak andere dingen doen. Zoals Tekenen ofzo. Dat is ook wel weer leuk. 

Reputatie 5
Badge +3

ik ben 13 en ik heb een half uur per dag en in het weekend 1 uur. 

Ik ben 14 en heb eigenlijk nooit schermtijd gehad. Soms heb ik dagen dat ik heel veel op een scherm zit, maar ook dagen bijna nooit. Mijn ouders vragen wel regelmatig of ze mijn telefoon en chromebook mogen checken, gewoon om te kijken wat ik doe en waar ik op zit, maar dat vind ik niet erg want daardoor heb ik waarschijnlijk ook de vrijheid die ik nu op op een scherm.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi ik mag doordeweeks 1 uur op mijn mobiel en in het weekend 2 uur :) groetjes Tinker.fan

Reageer