Gossip Girl

  • 6 October 2023
  • 12 reacties
  • 183 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Er zijn de afgelopen dagen steeds meer Gossip Girl accounts gemaakt op Tiktok.

Ik zit zelf niet op Tiktok, maar er wordt wel aandacht aan besteed op school. Ik vind het best wel ernstig, want er zijn veel onzin geruchten onstaan, en 2 kinderen in scholen in de buurt hebben zelfmoord gepleegd vanwege deze geruchten. 

Wat vinden jullie ervan? Hebben jullie zelf zo'n account, of heb je er 1 gezien?

Ik heb dit topic gemaakt om hierover te discuseren.

 

Liefs,

  1.  

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi, ik doe zelf bijna niks aan socials, en gossips zijn echt erg. Er worden mensen inderdaad door beschadigd. Gelukkig delen veel scholen nu flinke straffen uit als leerlingen dit doen. Maar van mij mag dat nog wel een stap verder en gewoon strafrechtelijke gevolgen hebben. Inclusief (tijdelijk) strafblad en evt cel of taakstraf. Klinkt hard maar ik zou anders niet weten hoe je zoiets afschrikt. En voorlichting en aandacht op scholen en bij verenigingen. Laten zien wat het doet met mensen. 

Groetjes liefs Tartan X

Hoi @Natureflower !

Zelf heb ik niet zo'n account , net als @Tartan13 doe ik eigenlijk weinig op sociale media. En ik zou ook nooit zo'n account willen. Ik vind het echt iets heel heftigs.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Natureflower,

Ik heb zelf niet zo’n account, ik heb ook geen TikTok.

Bij mij op school zijn er een paar accounts online en ik vind het vreselijk dat die bestaan!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb eigenlijk geen idee wat dat is? Ik zelf heb geen sociale media, maar ik heb wel een keer een verhaal over mijn leven op een website gepost, en daar schrijf ik wel over een kind die mij erg gepest heeft. (Wel vanuit mijn opzicht en ik schrijf eigenlijk alleen maar over belangrijke situaties in mijn leven die me heel erg beïnvloed hebben) maar ik geloof niet dat jullie dat bedoelen?

-OnlyMe

@OnlyMe ,

Dat zijn roddelaccounts op tiktok snapchat etc. 

Reputatie 7
Badge +12

Oh, nee dat heb ik natuurlijk niet!

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Dus even een duidelijke betekenis:

Gossip Girl is een Netflix serie waarin een meisje op social media allemaal geruchten verspreid. Daarom heten al die accounts Gossip Girl accounts.

De kinderen zijn hier ook op gekomen door een beroemd persoon die dit velen malen erger doet. 

Die accounts krijgen anonieme geruchten van anderen. Deze posten ze, en dat krijgen dan heel veel kinderen van die school te zien, waardoor iemands leven geruïneerd is.

Mijn school staat in de buurt van allemaal scholen. En 1 meisje uit de derde heeft dus zelfmoord gepleegd, ze zat op de school tegenover ons, want er was het gerucht verspreid dat ze seks zou hebben in de fietsenstalling van die school, voor een pakje sigarretten. Vreselijk.

Om diezelfde reden heeft iemand anders dus ook zelfmoord gepleegd op de school naast ons. En dit gebeurt door een paar Tiktok accounts. 

Op mijn school waren "maar” 5 accounts gevonden, en die zijn de kop ingedrukt.

 

Voor iedereen die denkt dat zo'n account grappig is enzo, het kan iemands leven kosten, wees daar van bewust.

 

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 7
Badge +12

Hey! Ik heb er ook over gehoord en als ik dat hoor en lees, snap ik steeds beter dat ik niet op zulke socials mag. Het is zoooo dom, en gemeen, ik ben het eens met degenen die zeggen dat er best straf voor mag worden gegeven en goed leerzaam ook. Ik begrijp ook niet waarom mensen zulke domme dingen willen doen. Dan zeggen ze als smoes het puberbrein, wat een onzin, we weten allemaal  donders goed dat dit slecht is.  Ik zag er ook wat overop tv  en 3 meisjes hebben een week vierkant, een werkstraf en een werkstuk gekregen te maken, en terecht. Ze hadden zomaar een leraar beschuldigd van ongewenste dingen en dat was gewoon niet waar! Ik vond dat ze er nog mild vanaf kwamen.  Ik vind het echt dom.

Liefs Tover xxx

Reputatie 3
Badge

Ik gebruik zelf geen sociale media (Behalve Reddit) En we hebben hier een email over gehad op school. Ik vindt het ongelooflijk kinderachtig maar heel veel mensen die weten ook dat het nep is. Het is heel laf en onnodig 

Reputatie 5
Badge +1

Ik gebruik zelf ook geen tiktok of andere social media, maar ik heb wel over Gossip Girl accounts gehoord. Eerst via een filmpje van het jeugdjournaal en een paar weken later van een van mijn docenten.  Ze had gezegd dat er iets van 4 van dat soort accounts op onze school zijn. (Maar ik heb ze niet zelf gezien omdat ik geen tiktok heb) Volgens mij is er nog niets ernstig gebeurd op mijn school door deze accounts. Maar ik vind dat ze daar gewoon mee op moeten houden, want het is voor niemand fijn als er nare dingen over je worden gezegd. En wat er zo erg is aan die gossip girl accounts is dat je niet weet wie daar nou precies achter zit, dus is het moeilijk voor de docenten om die mensen aan te pakken.

Reputatie 5
Badge +1

Hey!

Op mijn school zijn er meerdere kinderen erop gekomen.
Sommige dingen waarvan je echt schrikt. Er is politie ingeschakeld op een andere locatie van onze scholengemeenschap. Dus het is wel echt serieus.

Ik zelf ben niet gepost, maar ik heb wel het account gezien. En heb op tiktok een DM gekregen met de vraag of ik iets had. Ik heb het account geblokt.

Het is nu wel wat minder erg gelukkig!

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb wel sociale media zoals Instagram en tik tok maar Ik plaats vrijwel niets naast een paar tekeningen op insta. Ik heb gossip girl accounts zien langs komen. Mijn school heeft er nog geen gehad. En daardoor zijn er geen mailtjes en dergelijke gestuurt. Mijn zusjes school had wel een account en er is alleen een mail verstuurt. 

Ik vind de verhalen van zelfmoorden en geweld wel heel erg heftig. Maar ik ga niet doen alsof het me schokeerd. Scholen doen echt elke keer weer te weinig om leerlingen de gevaren van deze dingen duidelijk te maken. Nooit gaat een paar uur nablijven leerlingen of een mailtje iemand iets leren over het feit dat dit levens verprustst. 

Reageer