Vraag

Google niet fijn

  • 7 May 2024
  • 2 reacties
  • 24 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo ik gebruik vaker yandex als zoekmachine dan google of safari want die vind ik gwn niet zo fijn werken alleen krijg ik vaak 'inaraporate' dingen weet iemand anders nog iets waar ik op kan zoeken?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey, DuckDuckGo of Firefox kan ook. Privacy beter verzekerd.  Wil je helemaal safe en zonder traceer gedoe dan moet je er een VPN bij  doen maar dat is weer een stapje verder ;)

Liefs Tover xxx

Reputatie 5
Badge +1

Microsoft Edge/Bing is ook een optie. (Ik weet alleen niet zeker of het beter is dan google). En zoals @Tover01 al zegt, zijn DuckDuckGo en Firefox goede browsers met privacy als prioriteit.

 

Een browser met nog meer privacy is Tor Browser. Tor wijst je een iedere keer een nieuwe IP adres toe wanneer je een website bezoekt. De website-eigenaars kunnen je dan niet tracken en weten niet in welk land je echt woont. Een nadeel van Tor browser is dat het misschien langzamer kan zijn (vooral op telefoon), doordat het je verbindt met een nieuw IP.

 

En als je google wilt blijven gebruiken, is er ook een optie genaamd Safesearch. Als je safesearch aanzet, dan blurt of verwijdert google automatisch alle dingen die inappropriate zijn. Safesearch opties vind je bij: https://www.google.com/safesearch

 

 

Reageer