Vraag

giftige vriendin

  • 12 March 2022
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

Ik kom hier toch even mijn verhaal doen, onlangs dat alles beter word doordat mijn ouders nu mijn problemen weten en mij erin steunen, heb ik toch nog dingen waar ik mee zit en ik laat het op vraag staan voor eventueel advies. Hierbij zal ik een paar namen moeten noemen, maar omdat dit niet mag, bedenk ik nep namen. Dit zal zijn: Misty, Savanna, en Ani.

 

Dus, ik word dus sinds klas 1 gepest. Mijn enige vriendinnen waren misty en savanna. Die steunde mij door tijden die moeilijk voor me werden door het pesten. Maar in klas 1 overleed de vader van misty, dus zij kreeg ook mentale problemen, en zat niet altijd lekker in haar vel. Gelukkig was ons triootje er altijd voor elkaar. Ik merkte wel dat mensen erg respectloos konden zijn over de dood van haar vader, en er werd ook vaak persoonlijke vragen aan mij over misty gevraagd die ik niet zou beantwoorden. Dat veroorzaakte soms boze groepsdruk, maar toch, hield ik het voor me. Zelfs over dingen die ik van haar wel zou mogen delen, deelde ik nooit, zodra mij iets persoonlijk leek, zei ik het dus gewoon niet. Ook kon ze mijn problemen voor haar houden als ik niet wilde dat dit gedeeld werd.

 

Nu zit ik in klas 3, en misty is eerlijk over het feit dat ze veel gemene dingen over mij hoort, dat is dus jammer, want meiden waarvan ik soms denk dat ze aardig zijn, blijken dus achter mijn rug om negatief te praten over me. En begin 2022 kregen wij een ruzie, dus ze had me een tijdje geblokkeerd. Uiteindelijk was dit daarna allemaal weer goed uitgepraat en gingen we weer met elkaar om. Maar op een dag was ik er het eerste lesuur niet ivm een tandarts afspraak. toen kwam ik later op school, en hadden we gewoon een gezellige dag. Maar toen was school uit, kreeg ik een appje van haar; ze zei dat het haar opviel dat toen ik naar de tandarts was dat een paar meiden meer met haar praatten, en dat hield op toen ik op school kwam. Ze zei dat het haar “nog niet lukte om een sterke vriendschap te hebben” en dat ze meer met andere meiden om wou gaan. Ik zag de bui al wel hangen, en ja hoor; ik zat inmiddels weer alleen in de klas. Ze wou niet “iets meer met anderen omgaan” nee, ze zei geen woord meer tegen me, we maakten niet eens oogcontact. Na een tijdje zei ik dat ze duidelijk moest zij in wat ze wilde, ze reageerde hierop met “nou ik wil helemaal geen contact meer, dat heb ik pas besloten” en dat brak mij, hierdoor ben ik mezelf ook weer gaan snijden.

 

En nu over Ani; dit is een online vriendin van misty uit Duitsland. We communiceren in het engels. Inmiddels heb ik haar door misty leren kennen en praat ik ook veel met haar. Ani vond het vervelend over misty’s keuze en probeerde misty vaak over te halen om weer wat mij te beginnen. Gisteren hebben mijn ouders dus alles over het pesten gehoord en het snijden, mijn slechte gezondheid etc. Wij vermoeden dat degene die dit gemeld hebben bij mijn mentor en de leerlingbegeleider misty is, aangezien ze open zei dat ze geschrokken was toen ze te horen kreeg dat ik mezelf weer gesneden had en omdat ze bang was dat ik zelfmoord zou plegen, en savanna zei dat ze het niet had gemeld. En ik en mn ouders hebben veel leuke dingen op de planning omdat ze mij hierin steunen en mijn mentale gezondheid willen herstellen. Gisteren/vandaag zijn mijn ouders ook alles te weten gekomen over de situatie tussen mij en misty, zo hebben ze de chat tussen mij en misty gelezen, waarin ze makkelijk konden zien dat misty fout zat en mij gewoon belachelijk heeft laten vallen. Ze denken ook dat misty mijn problemen heeft gemeld uit schuld. Mijn ouders hebben mij laten beseffen dat het beter is om misty achter me te laten en hier proberen overheen te komen, want ze maakte alles over haarzelf en ze kwam erg egoïstisch over.

 

Maar hier houd het niet op, misty had mij overtuigd dat onlangs ze me dit flikte, ze niet boos op me was of me haatte, dit geloofde ik wel, aangezien ze door haar eigen oorzaak was geschrokken en er niks qua ruzie was gebeurd in deze situatie, maar ze me gwn liet vallen. Maar later deze avond kreeg ik een bericht van Ani, die liet mij zien en vertelde me dat ze ruzie had met Misty, in deze screenshots ging misty flink tekeer omdat ze over haar problemen praatten en Ani dat even niet kon hebben. Ze heeft hatelijke dingen tegen Ani gezegd, wat mij erg veel medelijden geeft voor Ani. Maar ook mij haalde ze naar boven, terwijl ik er niks mee te maken had. Daarna had misty ani geblokkeerd. Dit is voor mij de druppel, ik ben woest op misty. Ze was nooit zo, maar nu is ze vreselijk toxic, giftig, wreed, hoe je het wil benoemen. Ik heb Ani ook overtuigd dat als misty haar nog deblokkeerd en het goed probeert te praten, ze misty absoluut geen tweede kans moet geven. En nou dat misty dus 2 vriendinnen die het tegenovergestelde van toxic zijn, haar altijd steunde heeft laten vallen voor meiden die fake zijn. Ik ga namelijk misschien toch naar een andere school ivm het pesten. 

 

-De tekst is aangepast door De Kindertelefoon in verband met betere leesbaarheid- 


3 reacties

Hoi @Pastel 

Wat een klootzakken bij jou in de klas... ik heb ook niet echt vrienden/vriendinnen in mijn klas, maar ze zijn wel gewoon aardig. 

Ik hoop heel erg voor je dat je naar een andere, leukere school kunt gaan.

~Ikke13

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Pastel 

Wat een klootzakken bij jou in de klas... ik heb ook niet echt vrienden/vriendinnen in mijn klas, maar ze zijn wel gewoon aardig. 

Ik hoop heel erg voor je dat je naar een andere, leukere school kunt gaan.

~Ikke13


Mee eens !  Eigenlijk verdienen die lui het niet dat je er nog aan denkt ;) je verdeint veel betere mensjes om je heen toch.  Maarja ik snap best dat het je bezig houd en dat je het gemeen vind. Zit ook een positieve kant aan: betekent dat jij zelf veel beter in elkaar steekt :) zo kun je het ook zien.

En ik hoop dat je op de andere school veel plezier hebt !

Groetjes Liefs Julian X

Hey Pastel,

Wat klote om te horen zeg.

Ga er maar van uit dat Misty niet stabiel is. Als je zoiets doet, dan moet er wel iets aan de hand zijn...denk ik.

Ik hoop voor je dat de volgende school beter bevalt, volgens mij ben je wel een aardig persoon dus dat komt wel goed ;)

Groeten van mij.

Reageer