geen wifi thuis

  • 21 December 2018
  • 4 reacties
  • 183 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
zoals ik in mn vorige topic staat (voor als je die hebt gezien) heb ik last van mijn thuissituatie. En zoals er in de titel staat heb ik geen wifi. thuis heb ik geen wifi omdat mn vader er heel erg moeilijk over doet alleen mn broertje heeft wel wifi op zn tele en dat vind ik heel erg oneerlijk. ik weet zelfs niet eens wrm mijn vader wifi weg heeft gedaan (hij heeft de naam van de veranderd en een nieuw ww gedaan) en mijn moeder die staat aan zijn kant. Ik heb gevraagd wrm en ze zeggen dat ik mn gedrag moet veranderen maar ik weet niet wat ik doe of wat ik moet veranderen.Ik heb het al aan school en een paar vriendinnen (wrm streak weg gaat op snap )vertelt alleen zij kunnen er niks aan doen/veranderen.

En nu is het kerstvakantie en dan heb ik 2 weken helemaal geen contact meer op mn telefoon. Ik had deze week een manier gevonden hoe ik wifi krijg (hotspot van de laptop) aar nu heeft mn moeder mn telefoon verstopt zo dat ik de hele vakantie ga 'rusten'.

Ik weet dat niemand hier niets mee heeft maar ik wilde het even kwijt

4 reacties

hi,

ik weet van je andere account en topic en weet ook dat die perongeluk is verwijderd.

ja ik vind het erg moeilijk, want ik weet dat jij je gedrag moet veranderen maar hoe?
en sta je daarvoor open?
kan het zijn dat je bijvoorbeeld meer in het huishouden moet doen?
of dat je te vaak boven bent en te weinig met je ouders?
Hoi @Ronald2001

Ik sta er voor open om mijn gedrag te veranderen, maar ik moet weten wat ik moet veranderen en daar krijg ik geen antwoord op. Dat is het probleem.

Ik snap op dit moment wel dat mijn ouders niet willen dat ik lang op mijn telefoon zit omdat ik moet leren (toetsweek), maar mijn telefoon verstoppen en de wifi weghalen vind ik eigenlijk kinderachtig, want ik hoor belangrijke dingen te weten als het in de klassengroepsapp wordt vertelt bijv een roosterwijziging of de toetsweekrooster.
Ik herken dit probleem wel wat. Mijn ouders zijn dan boos op mij en willen dat ik mijn gedrag aanpas. Als ik vervolgens vraag wat ik precies verkeerd heb gedaan en hoe ik dit kan oplossen dan antwoorden ze met 'Dat weet je zelf ook wel'. Maar toch is het onduidelijk.

Is het een optie om een gesprek aan te gaan met jouw ouders en tijdens dat gesprek uit te leggen dat jij daadwerkelijk niet snapt hoe jouw gedrag moet veranderen. Noem dan ook dat je je gedrag graag wil veranderen.
Leg uit dat je wifi nodig hebt om op de hoogte te zijn van dingen op school(roosterwijzigingen, huiswerk(?) etc.) en dat een vakantie zonder sociaal contact met vriendinnen voor jou niet een manier is om te rusten.
Hoi,

Als ik jou was, zou ik een gesprek starten met je ouders. Benoem hier niet in dat je je telefoon terug wil en de wifi terug wil, etc. Praat vooral over dat je je gedrag wil veranderen, maar dat je niet weet wat je moet veranderen. Zo laat je zien dat je écht wil veranderen en dat je niet alleen je telefoon terug wil. Ik weet niet of dat echt je enige motivatie is, maar zo kan het in ieder geval wel overkomen en dat willen we natuurlijk voorkomen.

Verder kun je ook naar openbare wifi plekken. De Mac Donalds heeft bijvoorbeeld wifi. In de bieb kun je leren en volgens mij ook gebruik maken van hun computer / wifi netwerk. En zo zijn er nog meer plekken waar je wel aan internet kan komen.

Je broertje heeft wel toegang. Wat mijn vader soms doet, wanneer hij mij of mijn zus niet begrijpt, is wat navragen bij de ander. Dus als ik ''vreemd'' doe, vraagt hij aan m'n zus of zij er wat van weet en andersom. Misschien hebben je ouders wel het een en ander besproken met je broer en kan hij je vertellen wat er speelt.

Gr. Pin

Reageer