discord verstoppen voor ouders

  • 26 April 2024
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb Discord sinds 2020, en de enigen die het weten zijn:

Moeder’s kant: oom, tante en nicht.

Vader’s kant: neef, nicht en oma.

Mijn ouders zijn gescheiden, ik heb daar geen last van ofzo maar…

Soms waren er gevalletjes dat mijn ouders er bijna achter kwamen.
Mijn vader keek altijd door mijn telefoon heen zonder mijn toestemming als ik bijvoorbeeld aan het douchen was of ergens in het trampolinepark was, ook al weet ik dat hij dat mag doen omdat ik jonger ben dan 18, dan heb je niet de volledige privacy.

Mijn oom (moeder’s kant) zei ooit tegen mij zo van: “Maar jouw ouders hoeven ook niet ALLES van jou te weten, zoals met je Discord”. 

Nou, het meeste wat ik op Discord doe is:

• in officiële servers en communities actief zijn
• tekeningen posten

• over mijn personages/original characters/OCs praten.

• met vertrouwde mensen praten, waarvan ik weet dat ze me nooit iets zouden aan doen. 
• Ik block wanneer ik het niet vertrouw/het een raar persoon vindt.

Ik vind dit hartstikke lastig. Ik heb altijd gelogen over dat ik social media heb.

“Heb je sociale media?”

”Nee.”

4 jaar… en ik vind het lastig. Ook al struggle ik er niet elke dag mee. Het is gewoon een vraag die in mijn hoofd zit.

Verstoppen jullie ook bijvoorbeeld je sociale media voor jullie ouders?


4 reacties

Reputatie 6

Mijn moeder weet alleen dat ik discord+yt gebruik, de rest niet.

De rest heb ik nooit gebruikt, instagram, snapchat, twitter/X, en wat er ook meer is.

De rest is eigenlijk ook overbodig nutteloos. Of anders wel verslavend.

 

VragenVragen

Reputatie 5
Badge +1

Mijn ouders weten alleen van de Youtube kanalen die ik gemaakt heb toen ik 12 was, want toen was ik nog jong en had ik om hun toestemming gevraagd.

Ze weten nu wel dat ik sociale media gebruik (voornamelijk youtube, want ik kijk dat heel vaak), maar ze weten niet hoe mijn accounts heten of wat ik daar precies doe.

Reputatie 5
Badge +1

Ja, zelf verstop ik ook Discord. 

Reputatie 7
Badge +5

@VragenVragen ja, ik vind X mensen soms zo toxic als een weetnietwat. Ook al weet ik wel dat er chille mensen zijn op dat platform, ik wil dat niet riskeren. Ik heb ook geen instagram of snapchat.

@iemand die je niet kent hmm, oke. Ik wens dat mijn ouders ook zo chill waren als ik het hun vertel. Daarmee bedoel ik dat ze bijvoorbeeld niet de hele tijd mee gaan kijken. Ooit kreeg ik een raar bericht en liet ik het aan hun zien, maar dat vertrouwen vervaagde steeds meer en meer…

@Anonymous M ayyy lets go, ben toch niet de enige hier

Reageer