Vraag

Controleren jullie ouders ook je telefoon?


Reputatie 2
Badge +3

Hoiiii,

 

Ik ben nu bijna 13 en wil graag iets meer privacy maar dat lukt niet omdat mijn ouders mijn telefoon checken! Hoe krijg ik mn privacy terug?

 

 

Groetjesss


16 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik denk dat als je er niet teveel over zeurt, ze het minder snel willen checken. Want als je hele tijd zegt dat je het niet wil vertrouwen ze je miss niet. Als je iets wil googelen waar ze niet achter mogen komen kan je gewoon een prive-tabblad aanmaken. Als je die verwijderd slaat die je zoekgeschiedenis enzo niet op.

Hoi

 

Wat vervelend dat je ouders je telefoon controleren. Je hebt in mijn ogen inderdaad recht op meer privacy. 

 

Denk je dit met je ouders te kunnen bespreken? Je zou kunnen aangeven dat je het niet prettig vindt dat er in je telefoon gekeken wordt. Wie weet bieden je ouders je dan wat vertrouwen. 

 

Als je ouders je het vertrouwen van privacy gunnen, is het belangrijk dit niet te misbruiken. Ga bijvoorbeeld geen intieme foto’s van jezelf delen, aangezien dat net het soort dingen zijn waar je ouders je voor proberen te behoeden. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +3

Hoi

 

Wat vervelend dat je ouders je telefoon controleren. Je hebt in mijn ogen inderdaad recht op meer privacy. 

 

Denk je dit met je ouders te kunnen bespreken? Je zou kunnen aangeven dat je het niet prettig vindt dat er in je telefoon gekeken wordt. Wie weet bieden je ouders je dan wat vertrouwen. 

 

Als je ouders je het vertrouwen van privacy gunnen, is het belangrijk dit niet te misbruiken. Ga bijvoorbeeld geen intieme foto’s van jezelf delen, aangezien dat net het soort dingen zijn waar je ouders je voor proberen te behoeden. 

 

Gr. Kenshin

Thnxx ik zou t erover hebben:blush:

 

Reputatie 2
Badge +3

Ik denk dat als je er niet teveel over zeurt, ze het minder snel willen checken. Want als je hele tijd zegt dat je het niet wil vertrouwen ze je miss niet. Als je iets wil googelen waar ze niet achter mogen komen kan je gewoon een prive-tabblad aanmaken. Als je die verwijderd slaat die je zoekgeschiedenis enzo niet op.

Thnxx:v_tone1:

Bij mij doen ze het niet. Het is zelfs strafbaar als je er geen toestemming voor geeft.

Heyy

Ik denk dat je ze gewoon moet laten doen, als ze zien dat je niks doet dat je niet moet doen zullen ze je na een tijdje waarschijnlijk wel vertrouwen. Waarschijnlijk als je wat ouder wordt geven je ouders je wat meer privacy. Je bent tenslotte nog maar 12 en je ouders proberen je gewoon te beschermen tegen de “gevaren” van het internet en sociale media.

Groetjs

Kaas123

Reputatie 3
Badge +2

Hey

 

Dit is behoorlijk lastig zeg. Ik denk dat je niet teveel moet gaan zeuren maar vooral geen rare dingen op je telefoon mag hebben staan. Als je dat niet hebt en ze de hele tijd niets raars zien zien ze misschien wel dat je klaar bent om zelf je weg te vinden op sociale media. Ik hoop dat het gaar helpen.

 

Groerjes: mij

Reputatie 2
Badge +3

Heyy

Ik denk dat je ze gewoon moet laten doen, als ze zien dat je niks doet dat je niet moet doen zullen ze je na een tijdje waarschijnlijk wel vertrouwen. Waarschijnlijk als je wat ouder wordt geven je ouders je wat meer privacy. Je bent tenslotte nog maar 12 en je ouders proberen je gewoon te beschermen tegen de “gevaren” van het internet en sociale media.

Groetjs

Kaas123

Ja i know maar als ik het bijv over jongens zou hebben dan zien hun dat ook en dat vind ik vervelend snappiee

 

-Mandy.xx-

Reputatie 2
Badge +3

Bij mij doen ze het niet. Het is zelfs strafbaar als je er geen toestemming voor geeft.

srs? dat wist ik niet:joy:

Hoi. @Mandy.xx 

Mijn ouders doen het niet(ze zijn niet echt vaak thuis) ze kunnen dat ook niet controleren want ik heb op elke telefoon beveiliging staan met vinger/patroon/gezicht/stem/wachtwoord staan. Op WhatsApp heb ik ook mijn vingerscan. En ik maak gebruik van veilige map en apps die die dingen verbergen zoals foto's notities enzo die ik niet openbaar wil zien.

 

Je kan zoals de rest zeggen en praten dat je het gewoon niet prettig vind. En jij hebt ook recht op je privicie.

 

Gr.gebruiker c

Reputatie 3
Badge +4

Mijn telefoon en ipad wordt ook gecontroleerd door mijn beide moeders, en ze zijn best wel streng.

ze controleren vooral mijn internet gedrag en als ik iets schrijf wat niet waar is of lieg bijvoorbeeld kan ik beide meteen 4 weken inleveren ( is al eens gebeurt ).

Ik heb hier echter niet zo een probleem mee, want het voelt wel als  een warme deken en geborgenheid en dat ze mij willen beschermen voor problemen.

Maar na mate ik ouder wordt , worden mijn moeders wel gelijkelijk makkelijker hier in, en laten meer toe.

Hallo Mandy.xx :)

Je kunt wellicht wachtwoorden op je telefoon zetten en bepaalde dingen vergrendelen op die manier. Je kunt ook altijd gesprekken verwijderen of even bellen zodat ze dat niet kan achterhalen. Maar, je kunt het eerst beter bespreken met je ouders dat je het vervelend vindt en dat het niet alleen jou privacy in het gedrang komt maar ook van jou vriendinnen want die zullen het vast niet fijn vinden als de moeder van een van de vriendinnen naar jullie app-gesprekken kijken.

-TheMightySlayer <3

Hoiiii,

 

Ik ben nu bijna 13 en wil graag iets meer privacy maar dat lukt niet omdat mijn ouders mijn telefoon checken! Hoe krijg ik mn privacy terug?

 

 

Groetjesss

Mijn ouders controleren mijn telefoon niet zo goed ik weet ik heb hem op mijn kamer liggen. Als jou ouders dat wel doen zou ik het met hun over hebben dat je het onpretig vind en privacy schendend vind. In de wet is het niet strafbaar dat je ouders in je telefoon kijken. Maar van af de leeftijd 12 mag je je menig geven en je ouders moeten er naar luisteren. Dus ik zou het met ze bespreken. Groetjes Tddhh

Badge

Hey hoe gaat het nu? Hebben ze je meer vrijheid gegeven? Mijn ouders controlleren niet echt mijn telefoon. Soms kijken ze wel mee wat ik bijvoorbeeld aan het doe ben maar dat was het.   Maar ik doe ook geen rare dingen ofz. Maar veel mensen zeggen dat je voor alles wachtwoorden moet aan maken enz. Maar ik vind dat wel een beetje overdreven.  

het klinkt misschien een beetje tegen je ouders werken maar ik he been tip als je een samsung apparaat hebt minstens android versie 9 heb je op je apparaat een app staan en die heet veilige map als je nou bijvoorbeeld Whatsapp in die app zet dan gebeurd het volgende als je dan op Whatsapp wil moet je die app openen en moet je een wachtwoord invoeren en dan kan je pas bij de Whatsapp en de andere apps die je daar in hebt geplaatst en als je die app niet hebt g je gewoon naar je galaxy store op je samsung apparaat

en download je daar die app ik zou geen andere apps van die categorie downloaden want die kunnen misschien niet betrouwbaar zijn dit waren mijn tips.      

Reputatie 7

nee mijn ouders controleen mijn telefoon niet. of alleen als ik erbij sta/toestemming heb gegeven. 

Reageer