blue whale challenge


Reputatie 2
Badge +1

Heeyy

zoals veel van jullie wss al meegekregen hebben gaat de blue whale challenge weer rond. (Die challenge waar je 50 opdrachten moet uitvoeren en uiteindelijk zelfmoord moet plegen).

ik vroeg me af wat jullie daar van vinden. Zijn jullie er bang voor? Hebben jullie wel eens meegedaan aan de challenge? Of hebben jullie al een dm gehad van zon account op insta? Etc.

ik heb zelf al een aantal dm’s gehad, waarschijnlijk omdat ik een open account had en nu heb ik die op prive gezet want het was best irri. Ik ga verder niet in op die dm’s.

ben gwn benieuwd wat jullie ervan vinden lolll

 

joeeee👋


11 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb wel DM’s gekregen van die accounts maar k heb ze meteen geblokkeerd. Ik ben er niet echt bang voor ofzo

Nog nooit van gehoord, elke challenge die schadelijk of dodelijk is op wat voor manier dan ook is de grootste bullshit ooit bedacht. Niet. Doen. Kinders. Makkers. Luister. Niet. Doen.

Negeer de accounts die je dat soort dingen sturen. Blocken. Rapporteer. Alles. 

Jij hebt hier dus meerder berichten over ontvangen, dus jij kunt mij misschien wat meer over de inhoud vertellen.
Op internet staan er hierover natuurlijk voldoende artikelen, waarin de challenge beschreven wordt.
Waarom zou iemand mee willen doen aan deze opdrachten?
Ook ik weet dat tieners niet overal even goed over nadenken, maar ik snap niet echt wat dit zo "leuk” maakt.

 

Waarom zou iemand ook “bang"  moeten zijn?
De opdrachtgever kan toch niets doen?

Hallo Sick-wurm :)

Ik ben niet bang voor die '’blue whale'’ challenge denk ik, ik heb nog geen berichten ontvangen van die '’blue whale'’ opdrachtgevers. En heb ik weleens meegedaan aan de challenge? Nee, ik snap sowieso niet waarom die opdrachten zo absurd zijn '’sta om 4:20 op'’, '’teken een blauwe walvis'’ en dat soort zooi. En dan heb je natuurlijk ook nog de schadelijke opdrachten '’snij jezelf'’ en als opdracht 50 natuurlijk '' pleeg zelfmoord'’

Hallo MensPersoon :)

Nou ja, ik heb gehoord dat ze je account kunnen hacken en andere dingen zodat diegene gaat meedoen aan de '’blue whale'’ challenge. Jongeren doen mee omdat ze bang zijn: zoals https://www.dnaindia.com/india/report-blue-whale-suicide-game-survivor-i-was-given-4-options-to-kill-myself-2543460, die was bang dat de opdrachtgever haar moeder zou vermoorden als zij geen zelfmoord pleegde volgens de '’blue whale'’ challenge.

Natuurlijk zijn deze dingen niet waar! 

-TheMightySlayer. <3

PS: Indien je met zelfmoordgedachtes kampt of meedoet aan deze challenge, contacteer de Zelfmoordpreventie: 113.nl! 

Heyy

Ik ken het eigenlijk hlml niet. Al lijkt het me eng. Hz vinden mensen er plezier in van mensen opdrachten te geven waaronder zelfmoord. Komt dat niet neer op moord? 

Neem het voorbeeld van @TheMightySlayer . Iemand dreigen z'n moeder te doden als ze geen zelfmoord pleegt. Is toch gwn pure chantage? Hoe ziek ben je in je hoofd( sorry voor het taalgebruik) als je zo'n dingen doet?

Ben blij dat ik op het forum zit en het nu heb leren kennen, nu ben ik op m'n hoede ;)

Groetjs

Reputatie 1
Badge

Heeyy

zoals veel van jullie wss al meegekregen hebben gaat de blue whale challenge weer rond. (Die challenge waar je 50 opdrachten moet uitvoeren en uiteindelijk zelfmoord moet plegen).

ik vroeg me af wat jullie daar van vinden. Zijn jullie er bang voor? Hebben jullie wel eens meegedaan aan de challenge? Of hebben jullie al een dm gehad van zon account op insta? Etc.

ik heb zelf al een aantal dm’s gehad, waarschijnlijk omdat ik een open account had en nu heb ik die op prive gezet want het was best irri. Ik ga verder niet in op die dm’s.

ben gwn benieuwd wat jullie ervan vinden lolll

 

joeeee👋

Ja, ik weet wat het is.

 

Ik vind het zelf best wel eng. Ik ben een overthinker en als ik zoiets zie ben ik gelijk bang dat ze mijn familieleden een DM gaan sturen en dat die het dan openen, en dat ze het dan gaan doen omdat ze bang zijn voor de dingen die er gaan gebeuren als ze het niet doen.

Ik heb die lijst gelezen van opdrachten en ik vond dat ook best eng. Dus ja, ik ben er bang voor.

Ik heb iig nog geen DM gehad, maar dat kan omdat mijn account op privé staat. Ik weet alleen (nogsteeds) niet wat ik moet doen als ik zo'n dm krijg. Moet ik hem dan indrukken en verwijderen, of openen en op blokkeren klikken? (nog niet accepteren dus). Kan iemand me dat ff uitleggen aub?

 

Ik zou zelf ook nooit op die dm's ingaan. 

 

Ik heb gehoord dat 90% nep is, maar 10% echt. Ik zag ook op tiktok dat iemand dus zo'n account ging dmmen en dat dat account een screenshot stuurde van dat hij ingelogd was op zijn account en dat freaked me outttt, maarja. Niks aan te doen right?

 

Ik keek dus vandaag ook op zo'n awareness page en zag dat er nog een challenge is. Iets met slither ofzo (het lijkt erop)

 

Dan vragen ze niet of je een spel wil spelen maar iets over jezelf, als in wat vind je leuk aan jezelf. Dan kom je in een “would you rather” spel met extreme dingen, die je dan echt moet doen. 

 

Ik ben nu wel een beetje over de BWC heen, maar dit nieuwe vind ik nog wel eng. Maar dat zal ook wel een beetje afzakken (denk ik, hoop ik)

 

Ik ben gwn vooral bang dat er wat met mijn familie gebeurd, maar dat is een angst van mij die ik al heel lang heb, dusja.

 

Dooeegg

Reputatie 2
Badge +1

Jij hebt hier dus meerder berichten over ontvangen, dus jij kunt mij misschien wat meer over de inhoud vertellen.
Op internet staan er hierover natuurlijk voldoende artikelen, waarin de challenge beschreven wordt.
Waarom zou iemand mee willen doen aan deze opdrachten?
Ook ik weet dat tieners niet overal even goed over nadenken, maar ik snap niet echt wat dit zo "leuk” maakt.

 

Waarom zou iemand ook “bang"  moeten zijn?
De opdrachtgever kan toch niets doen?

Het kan zo zijn dat die kinderen niet weten wat de challenge inhoud en gwn voor de grap in het begin meedoen. De opdrachtgever kan zeggen dat hij diegene gehackt heeft (wat vaak niet echt is zolang je geen linkjes etc. aanklikt) en diegene daarmee chanteren, waardoor diegene misschien bang kan zijn om er mee te stoppen. 
ook gaan er verhalen rond dat ze bedreigen. Ze zeggen bijv. dat ze je familie iets aan doen. Vooral kwetsbare kinderen kunnen dit beangstigend vinden en durven er met niemand over te praten en daardoor de challenge aan blijven gaan.

en inderdaad er is echt niks leuk aan.

zolang je gwn niet reageert op die berichten is er niks aan de hand en idd niks om bang voor te zijn!

 

joeee👋

Reputatie 2
Badge +1

Heeyy

zoals veel van jullie wss al meegekregen hebben gaat de blue whale challenge weer rond. (Die challenge waar je 50 opdrachten moet uitvoeren en uiteindelijk zelfmoord moet plegen).

ik vroeg me af wat jullie daar van vinden. Zijn jullie er bang voor? Hebben jullie wel eens meegedaan aan de challenge? Of hebben jullie al een dm gehad van zon account op insta? Etc.

ik heb zelf al een aantal dm’s gehad, waarschijnlijk omdat ik een open account had en nu heb ik die op prive gezet want het was best irri. Ik ga verder niet in op die dm’s.

ben gwn benieuwd wat jullie ervan vinden lolll

 

joeeee👋

Ja, ik weet wat het is.

 

Ik vind het zelf best wel eng. Ik ben een overthinker en als ik zoiets zie ben ik gelijk bang dat ze mijn familieleden een DM gaan sturen en dat die het dan openen, en dat ze het dan gaan doen omdat ze bang zijn voor de dingen die er gaan gebeuren als ze het niet doen.

Ik heb die lijst gelezen van opdrachten en ik vond dat ook best eng. Dus ja, ik ben er bang voor.

Ik heb iig nog geen DM gehad, maar dat kan omdat mijn account op privé staat. Ik weet alleen (nogsteeds) niet wat ik moet doen als ik zo'n dm krijg. Moet ik hem dan indrukken en verwijderen, of openen en op blokkeren klikken? (nog niet accepteren dus). Kan iemand me dat ff uitleggen aub?

 

Ik zou zelf ook nooit op die dm's ingaan. 

 

Ik heb gehoord dat 90% nep is, maar 10% echt. Ik zag ook op tiktok dat iemand dus zo'n account ging dmmen en dat dat account een screenshot stuurde van dat hij ingelogd was op zijn account en dat freaked me outttt, maarja. Niks aan te doen right?

 

Ik keek dus vandaag ook op zo'n awareness page en zag dat er nog een challenge is. Iets met slither ofzo (het lijkt erop)

 

Dan vragen ze niet of je een spel wil spelen maar iets over jezelf, als in wat vind je leuk aan jezelf. Dan kom je in een “would you rather” spel met extreme dingen, die je dan echt moet doen. 

 

Ik ben nu wel een beetje over de BWC heen, maar dit nieuwe vind ik nog wel eng. Maar dat zal ook wel een beetje afzakken (denk ik, hoop ik)

 

Ik ben gwn vooral bang dat er wat met mijn familie gebeurd, maar dat is een angst van mij die ik al heel lang heb, dusja.

 

Dooeegg

Heee

gewoon die dm verwijderen, het account blokkeren en eventueel rapporteren.

je kan het met je familie bespreken zodat zij er ook vanaf weten en er dus zeker weten niet op ingaan.

verder hoef je nergens bang voor te zijn, ze kunnen namelijk vrij weinig zolang je nergens op ingaat.

 

joeeee👋

Reputatie 1
Badge

dus dat betekend dat je hem wel moet openen, maar niet accepteren maar op "blokkeren" drukken? just 2b sure!

Reputatie 1
Badge

Update: 

Ik heb net Editie NL gezien. Hier zeiden ze dat het niet echt is, en alleen mensen dit doen als ze depressief zijn. Mensen doen dit ook als ze dus bang zijn, maar dit is dus niet nodig. Ik heb gehoord dat je via IP (wat ze zeggen dat ze krijgen als je ze opent) alles over je te weten komen. DIT IS NIET ZO!!! Alleen openen geeft geen IP-adres (zie het linkje dat ik hieronder heb gezet). Alleen als je op bepaalde linkjes van ze klikt. NIET OP DIE LINKJES KLIKKEN DUS!

Conclusie: je hoeft dus niet bang te zijn voor de Blue Whale Challenge. Ik vind het zelf ook eng, maar ik weet nu zeker dat het niet echt is. 

https://www.startpagina.nl/v/computers-internet/social-media/vraag/322541/hand-ip-adres-huisadres-achterhalen/

Ben je depressief, bel 113 en zoek hulp, je komt er bovenop! 

En vergeet dus niet: BLOKKEREN EN RAPPORTEN! 

 

X

Reputatie 2
Badge +1

dus dat betekend dat je hem wel moet openen, maar niet accepteren maar op "blokkeren" drukken? just 2b sure!

Jaa!

Reageer