Vraag

ben ik verslaafd?

  • 6 July 2022
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Badge

Hoi! Ik ben een meisje van 12 en wil graag weten of ik verslaafd ben op mijn tablet en iPhone.

ik zit er de hele dag op en kan er ook niet meer af blijven. de laatste tijd vooral mijn telefoon maar eerst m’n tablet. Als ik er even af ben verveel ik me gelijk en heb ik ook nergens zin in.

Ik mag sinds even ook m’n telefoon op mijn kamer houden en zit er dan tot 10 of 12 uur op. 
Ook als mijn moeder zegt dat ik eraf moet doe ik het stiekem of zeg dat ik met m’n oortjes in ga  “dansen”.

ik weet nu niet of ik er verslaafd aan ben of niet en begin me ook een beetje zorgen te maken als ik mijn schermtijd zie.

weet jij het?

thanks voor het lezen!


1 reactie

Reputatie 4
Badge +1

Hoi! Je kan er niet meer vanaf blijven en denkt er heel de tijd aan. Dat betekent helaas dat je verslaafd bent/begint te raken. Mijn 1e tip is om het tegen je ouders te vertellen. Dan kunnen ze je daarmee helpen. Je kan je telefoon ook in een andere kamer leggen, en tegen jezelf zeggen dat je hem niet mag pakken.

2e tip: Je kan ook een schermtijd app installeren. Ikzelf heb Family Link. Als ik dan een bepaalde tijd op mijn telefoon heb gezeten, blokkeert ie gewoon tot de volgende dag. Je ouders kunnen daarbij een limiet instellen (bedtijden kan je daar ook op doen). Als je dan nog meer tijd wilt, moet je het eerst aan je ouders vragen. 

3e tip: Als je een game hebt dat je er niet meer af kan blijven, kan je die ook verwijderen, al weet ik niet of dat bij jou dit het geval is.

4e tip: Afleiding zoeken. Je kan iets leuks gaan doen, naar buiten, met een vriendin afspreken, een boek lezen, wat dan ook. Dan denk je tenminste even niet meer aan je scherm.

Ik zou het echt even tegen je ouders zeggen, en vragen of ze hem mee kunnen nemen als ze je vragen of je er vanaf gaat. Zulke dingen kunnen echt helpen, geloof me.

Hopelijk heb ik je hiermee geholpen, ik hoop dat je het gaat proberen! <3

Groetjes anoniemmeid13

Reageer