Skip to main content

Ok ik zal even vertellen wat er is gebeurt: ik zat net een beetje rond te neuzen op instagram op m'n account. Ik had vroeger een account voor schleich paarden foto's ( paarden beeldjes foto's) ik keek wie mijn basisschool allemaal volgde en zag ineens iemand die dat account had inclusief de profielfoto en m'n voornaam in de biografie. In de biografie stonden ook nog Russische letters en die gene had foto's geplaatst op van haar op dat account (ik was uitgelogd op dat account en heb er uiteindelijk ook niks op geplaatst vroeger) ze had ook super veel volgers echt iets van 1.230 volgers. Ik heb haar gerapporteerd en geblokkeerd.

 

Ik snap dat je het niet helemaal begrijpt als je vragen hebt wil ik best proberen om zo goed mogelijk amdwoord te geven ik heb geen idee hoe ik dit beter uit kan leggen.  

 

Weet iemand hoe dit kon gebeuren?

Ik wou dat ik je kon helpen maar ik weet niet zo veel over social media want ik zit bijna niet op social media

Maar ik denk niet dat je gehackt bent (was)


Dus iemand heeft jouw oude account nu met heel veel volgers? Dan ben je wel gehackt ja

Groetjes mij @Anoniemxv 


Jep, zo ongeveer wel, nouja, ik heb nooit iets geplaatst op dat account maar best vreemd toch? Heb je enig idee hoe dat zou kunnen hebben gebeuren?

 

Gr smokey


Jep, zo ongeveer wel, nouja, ik heb nooit iets geplaatst op dat account maar best vreemd toch? Heb je enig idee hoe dat zou kunnen hebben gebeuren?

 

Gr smokey

Is er iemand die je inloggegevens weet/wist?

Groetjes mij  @Anoniemxv


 @Anoniemxv Nee... dat maakt het zo vreemd ik heb oprecht geen idee hoe dit is gebeurt heb haar dus gerapporteerd en hoop dat er iets aan gedaan word!

 

 

 


Zou echt van alles kunnen zijn geweest.

Je kan op een linkje hebben geklikt of ergens je gegevens hebben ingevult of je kan met een openbaar wifi netwerk verbonden zijn geweest waar hackers dan weer heel makkelijk informatie vandaan kunnen halen.

Het kunnen nog wel 100 andere dingen zijn geweest. 

 


Heel erg bedankt Allemaal ik heb het een beetje losgelaten... ach joh ik hoop dat instgram het account verwijderd heeft ik zal zo even kijken!

 

 


Hallo @smokey

 

Het kan zijn dat je je inloggegevens ergens hebt opgeslagen zoals in je browser en dat door een datalek een persoon aan je gegevens is gekomen. het kan tevens ook zijn dat je je gevens op een site hebt ingevuld en dat mensen zo aan je gegevens zijn gekomen. of je hebt per ongeluk op een linkje geklikt waardoor iemand op die manier je gegevens heeft bemachtigd. je kan ook nog eens op online veiligheid googlen en kijken hoe je je accounts beter kunt beveiligen, want het is immers erg vervelend als je account gehackt is.

 

hopelijk heb ik het een beetje kunnen uitleggen.

 

Mvg,

Hans


@Hanspeter149 superbedankt! ga even het wachtwoord veranderen en kijken wat ik verder kan doen!


Reageer