Bekend worden

  • 31 July 2018
  • 4 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii allemaal,
Dit is heel raar ( vind ik ) maar ik zal de titel even uitleggen.
Ik weet niet wanneer dit begon.. Misschien een 2 jaar terug ofzo, geen idee. Maar ik heb het gevoel dat ik bekend moet worden ? En daar bedoel ik mee dat ik veel volgers heb en heel veel mensen mij kennen. Op instagram bijvoorbeeld. Ik wil dat natuurlijk ook, maar ik heb gewoon het idee dat ik iets heel erg mis loop als ik niet bekend ben. Dit klink zo raar ik weet het. Maar ik heb ook een instagram gehad met best veel volgers en veel mensen die reageerden enzo. Dat gaf mij zon goed gevoel, echt alsof ik in day wereldje hoorde. Nu ben ik gestopt met posten, de volgers dalen heeel erg. Het is lastig om een perfecte foto te krijgen, ik vind mijzelf geen prachtige model ofzo maar ook niet heel erg lelijk. Op fotos zie ik er beter uit dan in het echt haha. Ik ben er sowieso van overtuigd dat niemand op de hele wereld lelijk is maar oké. Dus daarom post ik niet meer. Maar hebben meer mensen dit ? Of is hier een rede voor ? Ik weet het namelijk echt niet meer en ik zit mezelf maar op te fokken dat ik moet posten enzo. Ik heb nu een fanaccount van een youtuber en daar heb ik 3,500 volgers op. Ik krijg zoo veel reacties dat mijn account zo ongelofelijk leuk is en ik vind dat gewoon zo leuk om te lezen !! Dat had ik ook met mijn eigen account. Maar daar had ik wat minder volgers op. Ik keek toen en nu met dit account ook constant op instagram. Ik was en ben echt verslaafd. Ik kan op een of andere manier niet naar boven scrollen nu ik dit typ, dus sorry voor als ik dingen 2x heb gezegt haha
Liefs, Nina

4 reacties

Hoi

Je hebt het gevoel dat je bekend moet worden. Lijkt het je leuk om bekend te zijn?

Je hebt het gevoel alsof je iets heel erg misloopt als je niet bekend wordt. Je lijkt je thuis te voelen in het wereldje van social media, maar bent heel kritisch voor jezelf.

Je vindt het moeilijk om de perfecte foto te krijgen. Perfectie bestaat niet, en dat hoeft ook niet. De positieve reacties op je Instagramprofiel tonen aan dat mensen je leuk vinden. Foto's hoeven niet perfect te zijn.

Als je het gevoel hebt dat social media veel druk op je legt, kan je proberen het rustiger aan te doen. Misschien kan je uploaddatums met jezelf afspreken. Je post bijvoorbeeld op woensdag, vrijdag en zondag. Als je op een mooie locatie bent, kan je daar wat mooie foto's nemen, zodat je, wanneer je geen tijd hebt om een foto te maken, je een vakantiefoto die je al hebt kan gebruiken, met #mooieherinneringen bijvoorbeeld.

Op Youtube doe je het ook goed. Ook hier kan je op voorhand video's opnemen, en posten op vaste dagen. Het kan dat die structuur je een minder gestresst gevoel geeft. Aan de andere kant vind je het misschien fijner om zonder uploadschema op je eigen tempo te posten. Dat is ook prima.

Als je denkt dat het een verslaving wordt, en er teveel druk op je wordt gelegd, kan je proberen er afstand van te doen. Social media moet leuk blijven.

Groetjes
x
@100divergent11 dankje wel ❤
Badge +5
@100divergent11 Wat een top uitleg!

Ik snap het trouwens wel: ik was een tijdje best actief op Twitter (nu lees ik af en toe mee) maar het geeft inderdaad een kick als je veel volgers en veel interactie hebt. Maar je hebt gelukkig wel door dat het een schijnwereld is, want mensen verliezen net zo snel hun interesse in je als je even niets plaatst. Ik ben terug gezakt naar onder de 350 volgers omdat ik niks meer schrijf.
100divergent11 heeft een top uitleg. Werkelijk top
Hier is mijn uitleg, de kritische duistere kant lol
Dat gevoel dat je hebt, dat je bekend wilt/moet worden, dat zit in iedereen.
Bij sommige, zoals bij mij, is die "urge" (langzaam) verdwenen.
En bij sommige mensen is het compleet doorgeslagen
Mensen die in hun bio Shoutout4Shoutout hebben staan of in hun verhaal zetten "kunnen we de 800 likes halen?"
Of als een account alleen maar fotos van hun sixpack of bikini post
Bij hun is het doorgeslagen.
Die zitten in een andere wereld als ons/mijzelf
Ze zitten in een wereld waar volgers en likes het allerbelangrijkste is. Een oppervlakkige wereld met oppervlakkige mensen en veel nep vrienden. (Ik overdrijf misschien een beetje maar het is wel waarheid)
De kick waar @Spr1ng het overheeft is je ego die wordt gevoed
Aandacht,liefde,positieve feedback het maakt allemaal je ego groter, je voelt je er fijn door
En ondertussen pleegt iemand zelfmoord door negatieve aandacht, haat en gepest op Social Media
Iemand die dat kan bevestigen en dat ook heel vaak zegt dat er heel veel negatieve kanten aan bekendheid en oppervlakkigheid zit is @volgpetrus
Ik adviseer je om zijn YouTube docu "Perfectie is Perceptie" te kijken (daarin traint hij om een Onderbroekenmodel te worden en komt erachter dat alle fitnessmodellen er misschien supergeweldig uitzien, maar het leven om dat te bereiken vreselijk kut is) en ook zeker meer van hem te bekijken op Social Media omdat hij het perfect kan verwoorden en uitleggen.
Het enige wat ik hiermee wil is je duidelijk maken dat deze wereld giftig is, en jij naar het giftigste gedeelte wilt

Reageer