3d modelen

  • 26 May 2023
  • 7 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 127 reacties

Hallo allemaal 

 

ik ben bezig een 3D programma te leren.

dit is “blender” ik heb nu een animatie gemaakt. Allen hoe maak ik van een animatie in blender een video die ik bijvoorbeeld kan delen. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Heb je hier wat aan?

 

Reputatie 3
Badge +4

Dankje

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dpro,

 

met de video van @tim16  zou het moeten lukken, denk ik. Goeie tip.

Werk je (Tim16) zelf ook met Blender of heb je gwn google laten zoeken?

 

Verder werd ik zelf nieuwgierig naar wat je nu met Blender kan in vergelijking met SketchUp (dat ik zelf wel eens gebruik voor 3D modeling.

Ik vond 2 video's van dezelfde gast, wel met verschillende accounts. Hij heeft 1000+ video's gepost over SketchUp en 300+ over Blender. Je zou kunnen zeggen dat ie er wel iets vanaf weet. Misschien ook wel handig als je een specifieke vraag hebt. De kans is groot dat hij er een video over heeft gemaakt.

 

Is SketchUp actually better than Blender?

https://www.youtube.com/watch?v=-vWO3dC2ap0

 

en

 

Should you Switch from SketchUp to Blender?

https://www.youtube.com/watch?v=KRq8Dc8yRxk

 

Ik hoop dat jullie iets aan deze info hebben. Ik ben nu echt nieuwsgierig om met Blender te gaan werken….btw Blender en SketchUp hebben hun eigen sterke kanten en gebruiksmogelijkheden. SketchUp is misschien meer geschikt voor (simpel gezegd)  huizen ontwerpen (3D) en Blender voor artistiekere dingen. Maar, check de video's en dan snap je het beter.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dpro,

 

ik heb net een reactie gepost en zoals gewoonlijk (lijkt het) 'verdwijnt’ de eerste reactie van die dag in de check…. Ik had er dus gelijk geen zin meer in om vandaag nog iets te posten. Nou was dat om 2359, dus die dag is ondertussen voorbij en misschien waag ik nog een poging vandaag…

Anyhow, als de reactie gecheckt is komt ie hierboven te staan. Nog even geduld, dus.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 3
Badge +4

Als je blender en sketsup wil vergelijken heb ik een paar dingen over wat ik zelf weet onder mekaar gezet. 
BLENDER 
Blender is een gratis te damlowden 3D programma. Dit word ook veel door bedrijven gebruikt en zijn talloze mogelijk heden in. Met blender kan je menselijke dierlijke en planten viguuren maken. Je zou ook kunnen animeren. Er is ook een mogelijk heid om 2D te animeren. 
SKETSUP 
Sketsup is een 3D teken programma. En is bedoelt om gebouwen en andere dingen te tekenen. In vergelijking met blender kan je hier iets minder mee. ( tot zover ik weet)

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dpro ,

 

BLENDER 
Blender is een gratis te damlowden 3D programma. Dit word ook veel door bedrijven gebruikt en zijn talloze mogelijk heden in. Met blender kan je menselijke dierlijke en planten viguuren maken. Je zou ook kunnen animeren. Er is ook een mogelijk heid om 2D te animeren. 

 

klopt, met Blender kun je meer artistieke dingen ontwerpen maken

 

 

SKETSUP 
Sketsup is een 3D teken programma. En is bedoelt om gebouwen en andere dingen te tekenen. In vergelijking met blender kan je hier iets minder mee. ( tot zover ik weet)

er is ook een gratis versie van SketchUp te downloaden en is idd meer geschikt om gebouwen in 3D te tekenen. Het werkt daarvoor makkelijker en veel preciezer qua maatgeving als Blender en heeft grote bibliotheken met allerlei voorwerpen die je in je ontwerp kunt plakken. Het zijn allebei 3D tekenprogramma's, maar ze hebben verschillende toepassingsgebieden om het zo maar te zeggen

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

met de video van @tim16  zou het moeten lukken, denk ik. Goeie tip.

Werk je (Tim16) zelf ook met Blender of heb je gwn google laten zoeken?

@MickeyMouse Beide.😄 Heb er op school wel eens mee gewerkt dus ik wist nog dat het iets met ‘rendering’ was.

 

Reageer