Beantwoord
Zelfmoord geprobeert?
dusss ik heb een probleem... ik heb al 2x geprobeert mezelf van kant te maken. allebei de keren mislukt. eerst had ik meerdere overdosis genomen van verschillende pillen tegelijk. heeft niks gedaan. daarna mezelf gesneden. is school achter gekomen. was slecht idee met nederlands lerares te praten erover. niet meer praten dus maar het punt is ik voel me de laatste tijd weer zo kut en nou ben ik paar weken in het ziekenhuis terecht gekomen door een ongeluk bij paardrijden en toen kreeg ik pillen mee naar huis. sterke pillen die enorm slecht voor je zijn maar de pijn helemaal weghaalt. dus nou elke keer als ik toen pijn had mocht ik een halve pil pakken. vorige keer was ik bij me pa (heeft me geestelijk mishandeld en schreeuwd vaak tegen me) en die zei toen zulke erge dingen tegen me dat ik in paniek me moeder heb gebeld en die heeft me toen opgehaald en meegenomen naar haar huis. eenmaal de volgende morgen wanneer mama sporten is pak ik die pillen en neem ik er drie!! 😞 ik weet nu echt niet wat ik moet doen en ik durf ook niet 112 te bellen...
pleaseeee help!!
pleaseeee help!!
Beste antwoord door Anonymous
Hey!
Wat erg dat je je zo voelt!
Ik heb het idee dat je je ontzettend suïcidaal voelt, maar ergens ook wel het gevoel hebt niet dood te willen. Klopt dat?
Je wilt geen hulp meer. Waarom is dat zo?
Als je beslist om zelfmoord te plegen dan kun je nadien niet meer zien of hulp misschien toch nog iets te bieden had gehad.
Ik hoop dat je , voor je zo'n ontzettend definitieve beslissing neemt, eerst alles probeert. Er zijn verschillende therapieën en antidepressiva en dergelijke meer die het voor jou toch iets draaglijker kunnen maken.
Er zijn heel wat mensen die zich enorm slecht zouden voelen als jij er niet meer zou zijn! Heel wat klasgenoten of familieleden en noem maar op, zeker ook je moeder! Probeer voor haar te blijven overleven!
Ik merk dat je nu een moment van twijfel hebt over je keuze. Zou je het zien zitten om gebruik te maken van dit moment omjezelf in veiligheid te brengen, door bv. de pillen aan je mama te geven?
Je kunt 112 bellen voor als je jezelf iets aangedaan hebt en dringend naar het ziekenhuis moet. Ik hoop echter dat het niet zover komt en dat het je lukt om eerst 113 te bellen. Zij zijn er voor je als je zelfmoordgedachten hebt of op het punt staat een poging te doen.
Het is echt niet makkelijk nu, het is een vreselijke strijd, maar het wordt beter, dat meen ik echt. En nee tuurlijk, ik ken je niet, maar ik weet dat heel wat mensen die zelfmoordgedachten hadden zich nu heel wat beter voelen doordat ze de juiste hulp hebben gekregen. Ik gun je echt dat datook bij jou gebeurt, en ik ben er zeker van dat het jou zal lukken om hier een eerste stap voor te zetten!
Als je dat ziet zitten zou je kunnen opgenomen worden, waar ze dan gerichte hulp kunnen bieden.
Het kan je ook helpen om, wanneer je je iets beter voelt, iets te ondernemen tegen de dingen die jou zo'n slecht gevoel geven, zo kun je er bijvoorbeeld voor proberen te zorgen dat je niet meer naar je vader toe hoeft.
Misschien ben je ook een beetje gesteund door dit topic door te nemen.
Er is een oplossing, en die is niet zelfmoord.
Je hebt nu nog een kans op een beter leven, grijp die!
Groetjes
Lot
Bekijk origineelWat erg dat je je zo voelt!
Ik heb het idee dat je je ontzettend suïcidaal voelt, maar ergens ook wel het gevoel hebt niet dood te willen. Klopt dat?
Je wilt geen hulp meer. Waarom is dat zo?
Als je beslist om zelfmoord te plegen dan kun je nadien niet meer zien of hulp misschien toch nog iets te bieden had gehad.
Ik hoop dat je , voor je zo'n ontzettend definitieve beslissing neemt, eerst alles probeert. Er zijn verschillende therapieën en antidepressiva en dergelijke meer die het voor jou toch iets draaglijker kunnen maken.
Er zijn heel wat mensen die zich enorm slecht zouden voelen als jij er niet meer zou zijn! Heel wat klasgenoten of familieleden en noem maar op, zeker ook je moeder! Probeer voor haar te blijven overleven!
Ik merk dat je nu een moment van twijfel hebt over je keuze. Zou je het zien zitten om gebruik te maken van dit moment omjezelf in veiligheid te brengen, door bv. de pillen aan je mama te geven?
Je kunt 112 bellen voor als je jezelf iets aangedaan hebt en dringend naar het ziekenhuis moet. Ik hoop echter dat het niet zover komt en dat het je lukt om eerst 113 te bellen. Zij zijn er voor je als je zelfmoordgedachten hebt of op het punt staat een poging te doen.
Het is echt niet makkelijk nu, het is een vreselijke strijd, maar het wordt beter, dat meen ik echt. En nee tuurlijk, ik ken je niet, maar ik weet dat heel wat mensen die zelfmoordgedachten hadden zich nu heel wat beter voelen doordat ze de juiste hulp hebben gekregen. Ik gun je echt dat datook bij jou gebeurt, en ik ben er zeker van dat het jou zal lukken om hier een eerste stap voor te zetten!
Als je dat ziet zitten zou je kunnen opgenomen worden, waar ze dan gerichte hulp kunnen bieden.
Het kan je ook helpen om, wanneer je je iets beter voelt, iets te ondernemen tegen de dingen die jou zo'n slecht gevoel geven, zo kun je er bijvoorbeeld voor proberen te zorgen dat je niet meer naar je vader toe hoeft.
Misschien ben je ook een beetje gesteund door dit topic door te nemen.
Er is een oplossing, en die is niet zelfmoord.
Je hebt nu nog een kans op een beter leven, grijp die!
Groetjes
Lot
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.