Wat zijn mijn opties? Geen goede thuissituatie

  • 12 October 2018
  • 3 reacties
  • 190 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen,

Mijn vader kan soms nogal agressief zijn. Dit is nu al een aantal jaren zo.
Het eerste wat ik me kan herinneren is toen ik een jaar of 9 was denk ik.
Hij zegt ook vaak hele nare dingen en dit leidt ertoe dat ik me vaak zowel
fysiek als mentaal mishandeld voel. Ik overweeg al langere tijd om te kijken
naar opties om uit huis te gaan. Het probleem is alleen dat ik 17 ben en ik
dus maar een beperkt aantal opties heb. Ook vind ik het spannend om actie
te ondernemen. Ik ben bang dat m'n hele leven straks overhoop wordt gehaald.
Daarnaast heb ik lange tijd getwijfeld of ik me niet gewoon aanstelde. Ik wuifde
het weg door te zeggen ''ik heb gewoon strenge ouders''. Herkend iemand dit?

P.S. ik heb vanavond voor het eerst gesproken met een medewerker via de online chat.
Ik vond dit erg fijn, maar vind het nog spannend om een telefoongesprek aan te gaan.
Weet iemand een beetje hoe zo'n gesprek in z'n gang gaat? Mag je anoniem blijven?

Liefs, Anoniem1205

3 reacties

Heyy,
bij de KT mag je ALTIJD anoniem blijven, of je nou belt of chat. Ik weet niet hoe een telefonisch gesprek precies gaat, ik heb zelf alleen ervaring met chatten. Ik denk dat ze wel ongeveer hetzelfde te werk gaan en dezelfde vragen stellen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat je mogelijkheden zijn, maar ook daar kan je het met de KT over hebben. Heel veel succes!!
hey,
anoniem mag je altijd blijven bij kt(op het forum moet het eigenlijk zelfs), als jij het moeilijk vind een telefoongesprek te doen kan je ook gwn blijven chatten hoor!

daarnaast vind ik dit wel mishandeling als ik het lees van je, hierdoor denk ik toch echt dat je dit tegen iemand moet zeggen moeder/huisarts/mentor/vrienden. deze mensen kunnen jou verder helpen naar een oplossing, en al is het helemaal erg zou ik toch echt even naar https://www.vooreenveiligthuis.nl/ gaan en daar kijken want je mag je niet laten mishandelen door je vader
hee,

Als eerst wil ik zeggen dat je je absoluut niet aanstelt!!! Het ligt niet aan jou dat je vader soms aggresief reageert. Misschien is het inderdaad verstandig om uit het huis te gaan. Maar ik zou eerst met iemand die bekend is met dit soort problemen gaan praten. Dat helpt waarschijnlijk al een hoop. Heel erg veel succes er mee😘

Reageer