Vraag

vraag over mishandeling

  • 15 June 2021
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Hallo, 

Ik en mijn ouders hebben vaak ruzie en vandaag is het weer raak. Ik ben bang dat mijn vader mij bij mijn keel gaat grijpen. Valt dit onder mishandeling? Ook als ik fout ben? 


4 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hoi Anoniem123456789, 

 

Als een vader dreigt om jou bij de keel te pakken of al andere dingen heeft gedaan, valt dat zeker onder mishandeling. Ook al heb jíj iets gedaan, hij mag jou geen pijn doen. Wat vervelend dat jouw ouders vaak ruzie met elkaar hebben, jij kan er altijd met iemand over praten, bijvoorbeeld De Kindertelefoon, jouw mentor of een goede vriend/vriendin.

 

Groetjes, 

Anoniempje2222

Heyy

 

Als jouw ouders je pijn doen valt dat onder (kinder)mishandeling. Jouw vader mag jou nooit pijn doen ook al heb jij iets fout gedaan..

 

Als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 anoniem chatten / bellen met de kindertelefoon. 
 

Je kan ook met iemand gaan praten in jouw omgeving zoals je mentor, huisarts, een docent of een vertrouwenspersoon.. Deze mensen kunnen jou dan helpen en steunen om hiermee om te gaan.

 

Groetjes van mij! 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @Anoniem123456789

Wat @Anoniempje2222 en @NaamNietBekend klopt! 

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. 

Groetjes, 

Hanne van De Kindertelefoon

Reputatie 1

 

Hallo, 

Ik en mijn ouders hebben vaak ruzie en vandaag is het weer raak. Ik ben bang dat mijn vader mij bij mijn keel gaat grijpen. Valt dit onder mishandeling? Ook als ik fout ben? 

Als jouw vader dreigt jouw bij jouw keel te grijpen (en zeker als hij dat dan ook uitvoert) valt dat waarschijnlijk onder:

-Huiselijk geweld,

-Bedrijging, en,

-(poging tot) mishandeling

als hij jouw dan nog bijvoorbeeld slaat met een voorwerp of iets anders extra’s gebruikt om jou pijn te doen kan dat zelfs zware mishandeling worden.

 

Dit is uiteraard ilegaal en hij kan daarvoor ook gestraft worden. Ook als jij, waar het ook om gaat, fout zit.

 

Ik zou jou adviseren om contact op te nemen met veiligthuis of, als hij het ook echt doet, de politie te bellen.

En je kunt natuurlijk ook iedere dag van 11:00 tot 21:00 uur contact opnemen met de kindertelefoon.

 

Veel sterkte en suc6

 

Stoeptegel

Reageer