Vechtpartij loopt slecht af.



Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Goed dat jullie er vrij degelijk van af gekomen zijn. Ook verstandig dat jullie de politie ingelicht hebben, ook al lijken die op het eerste zicht niet veel te kunnen doen. 

 

Tjah, zonder valtraining kan je inderdaad lelijk terecht komen na een worp, maar dan moet persoon 2 maar zo slim zijn om een arts op te zoeken. In ieder geval had hij persoon 1 en 3 nog om hem naar de dichtstbijzijnde arts te helpen, moest dat nodig geweest zijn. 

 

‘Zeker omdat in principe hij niet degene is die de aanval uitlokte’

Kwam persoon 2 niet op Tijn afrennen? Of gebeurde en daarna nog wat?

 

Gr. Kenshin

Oeps, sorry voor de onduidelijke vertelling. Met aanval bedoel ik het hele gevecht. Het gevecht werd uitgelokt door P1, dus ik vind dat hij de meeste schuld heeft. (Zeker ook omdat hij het mes trok)

 

Goed dat jullie er vrij degelijk van af gekomen zijn. Ook verstandig dat jullie de politie ingelicht hebben, ook al lijken die op het eerste zicht niet veel te kunnen doen. 

 

Tjah, zonder valtraining kan je inderdaad lelijk terecht komen na een worp, maar dan moet persoon 2 maar zo slim zijn om een arts op te zoeken. In ieder geval had hij persoon 1 en 3 nog om hem naar de dichtstbijzijnde arts te helpen, moest dat nodig geweest zijn. 

 

‘Zeker omdat in principe hij niet degene is die de aanval uitlokte’

Kwam persoon 2 niet op Tijn afrennen? Of gebeurde en daarna nog wat?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +1

Dag Kenshin, 

We zijn er redelijk goed vanaf gekomen (blauwe plek hier en daar)

Ik heb de politie ingelicht, maar die zullen waarschijnlijk niet veel kunnen doen aangezien het avond was (dus weinig mensen op straat) en er naar mijn weten niet echt camera's zijn. De aanvallers heb ik daaraan tegen wel goed gezien en ik heb hun signalement doorgegeven.

 

Idd, Aikido lijkt veel op judo en is net als judo meer een verdedigingssport dan een aanvalssport. De regel is dan ook dat als je niet in een randori (=oefenwedstrijd) zit je zo min mogelijk aanvallende bewegingen maakt. 

Ik maak me nog wel wat zorgen over persoon 2 (persoon 1 kan me niets meer schelen), met name omdat een toemoe nag​​​e sowieso geen fijne worp is om tegen je gebruikt te hebben, en al helemaal als je geen training hebt gehad in vallen en de ondergrond van asfalt is. Hopelijk heeft hij er niet veel aan overgehouden. (Zeker omdat in principe hij niet degene is die de aanval uitlokte)

Hey Stef

 

Je vriend Tijn en jij werden aangevallen, waarop jullie je verdedigd hebben. Echter voel je je nu schuldig rond een eventuele blessure die de aanvaller zou hebben kunnen opgelopen. 

 

Als Tijn en jij getraind zijn in een gevechtssport als judo, vermoed ik dat jullie enkel het noodzakelijke hebben gedaan. Stopten jullie aanvallers met aanvallen, zijn jullie vast ook gestopt met verdedigen. Zie ik het zo goed? In aikido (niet hetzelfde als judo, maar wel wat overeenkomstige principes) doe je namelijk enkel hetgeen om jezelf en de ander in veiligheid te brengen, en ga je er daarna niet onnodig op rammen. 

 

Deze personen opzoeken lijkt me geen goed plan. Je wilt geen tweede gevecht uitlokken. Wat wel kan, is aangifte doen. Tijn werd tenslotte bijna neergestoken. In ieder geval was de intentie van het neersteken er, wat ik erg ernstig vind. De politie zou eventueel na kunnen gaan of ze deze personen kunnen terugvinden, zodat er ook op hun welzijn gecheckt kan worden. 

 

In mijn ogen hebben Tijn en jij je prima verdedigd. Wees er maar trots op, dat jullie je zelfbeheersing behielden, en ervoor hebben kunnen zorgen dat jullie zonder al te veel schrammen weg zijn gekomen (hoop ik toch). Hebben jullie soms wat overgehouden aan het gevecht?

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +1

Iemand tips?

 

Reageer