Vraag

vader heel boos, wat moet ik doen?

  • 29 January 2023
  • 8 reacties
  • 158 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoihoi,

Sorry als dit topic verkeerd staat. Ik ben nieuw op dit forum.

Even wat achtergrondinformatie: op mijn 6e is mijn moeder overleden en ik woon alleen met mijn vader.

Vandaag hadden we ruzie gekregen over een privé onderwerp. Ik moest naar mijn kamer maar ik wou mijn eten meenemen, alleen mijn vader werd daar helemaal boos over en probeerde het uit mijn handen te pakken. Ik schrok daarvan en probeerde hem weg te duwen, maar toen gooide hij me met stoel en al op de vloer en begon hij te slaan en schoppen. Voor mijn gevoel duurde dat echt heel lang.

Daarna was ik gewoon naar boven gegaan en net kwam hij naar me toe en wou hij persé dat ik beloofde dat ik niet meer ´vervelend´ zou doen. Ik was eigenlijk nog best wel boos van wat hij eerder gedaan had en toen vroeg ik hem waarom hij dat deed. Hij negeerde die vragen gewoon helemaal en dwong mij eigenlijk om dat te beloven. 

Nu is hij gelukkig weer weg, maar ik weet niet wat ik moet doen. Hij heeft me wel vaker geslagen, maar dat was echt al een tijd geleden en nooit zo erg als dit. 

Kan iemand me helpen?


8 reacties

Reputatie 5
Badge +4

je kan naar de politie of kinderbescherming stappen

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anne200 ,

 

vervelend wat er net is gebeurd…

Slaan is nooit goed, zou ik zeggen, maar soms gebeurt  het uit onmacht, dat iemand even niet weet hoe die het met woorden op kan lossen. Dan is het natuurlijk ook niet goed, maar ja, als het bij die ene keer blijft en het niet heel erg was…..moeilijk, moeilijk

Ik probeer altijd het goede in mensen te zien en te bedenken waarom iemand iets doet…..

Als ik lees dat jouw moeder is overleden en jouw vader nu alleen voor jou zorgt, dan kan ik me voorstellen dat hij door de week moet werken en ook nog voor het huishouden moet zorgen en misschien had hij het extra druk gehad of was er net iets anders vervelend gebeurd (iets wat niks met jou te maken heeft, maar wat hij jou niet verteld heeft) en was het allemaal en beetje teveel en reageerde hij het op de verkeerde af, op jou dus….idk

Ik denk dat jij het goed hebt gedaan door maar naar je kamer te gaan en niet tegen je vader in bleef gaan.

Soms is het beste om uit die vervelende situatie te gaan en dan kan iedereen kalmeren. Niet leuk voor jou wat er gebeurd is, maar miss was jij wel de slimste van jullie 2.

 

Misschien zegt jouw vader er zelf nog wel iets over, dat ie het niet zo bedoelde ofzo, idk.

Je zou er (later)  zelf nog eens naar kunnen vragen, maar als het vandaag alleen gebeurde en dat papa vanaf nu weer gewoon normaal en aardig tegen jou doet, zou je het ook zo kunnen laten.

Ik weet niet precies wat het beste is. 

Wat is jouw gevoel hierbij?

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 2
Badge +1

onnodige quote verwijderd 


Hoi @MickeyMouse , bedankt voor je uitgebreide antwoord :)

Ik heb ernaar gevraagd, maar hij negeert de vraag gewoon of hij zegt dat het mijn schuld was of zo. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Anne200 ,

 

ok, hij wil er verder niks over zeggen….is de 'rust’ verder een beetje terug gekeerd, dus dat hij niet meer vervelend doet en slaat?

 

Misschien kun je er eens over praten met iemand anders dan jouw vader, iemand die jij vertrouwt, een tante/oom of opa/oma of mentor op school ofzo. Dan kun je het even kwijt, soort van en omdat zij jou beter kennen dan wij op het forum, kunnen zij jou misschien ook beter helpen…

 

Je kunt ook altijd

bellen https://www.kindertelefoon.nl/bellen

of

chatten https://www.kindertelefoon.nl/chat

met de Kindertelefoon

 

Als het echt onveilig voelt thuis kun je ook eens kijken op de site van https://veiligthuis.nl

 

Ik hoop dat het na een nachtje slapen weer allemaal goed is bij jou thuis.

 

Gr. MickeyMouse

 

Slaan is fout.  Ik denk dat je vader even kortsluiting kreeg doordat je niet naar je kamer ging toen hij dat vroeg.  Het is moeilijk want als je hier werk van maakt kan dit grote gevolgen hebben.  Toch moet hier wel iets mee gebeuren.  Je thuis moet een veilige plek,  zonder geweld zijn. 

Reputatie 2
Badge +1

bedankt voor de reacties!

@MickeyMouse Hij doet nu gewoon weer normaal tegen me, ik ben er wel blij mee maar vind het nog steeds gek dat hij dat toen zomaar deed.

@Mimo ja klopt, dat denk ik ook. 

Ik wil er ook wel graag naar vragen maar ik weet niet echt hoe hij zal reageren. Ik denk dat ik de kindertelefoon ga bellen of zoiets, want eerlijk gezegd weet ik niet helemaal hoe ik het alleen moet oplossen.

Reputatie 7
Badge +14

@Anne200,

goed plan om de Kindertelefoon ff te bellen, dan kun je alle vragen die je hebt stellen en in een echt gesprek krijg je ook gelijk antwoord en als iemand dan iets niet helemaal snapt of iets vraagt kun je gelijk op elkaar reageren.

 

Gelukkig doetje vader weer 'normaal'. Misschien  was alles bij elkaar na een hele week teveel en was jij toevallig in de buurt en de 'klos’.

 

Succes met bellen met de KT.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

dit is echt kindermishandeling en ik denk dat het toch het beste is als je naar de kinderbescherming gaat want het is gewoon niet normaal slecht om zo te moeten leven😤

Reageer