Skip to main content

Hallo alemaal ik zou graag advies willen over mijn situatie dit kan trouwens een lang verhaal worden ik woon nu 1jaar op een woongroep en ik vind het daar niet zo fijn omdat ik heb het gevoel dat de begelijding mij niet begrijpt en ik kan ook niet goed opschieten met de andere kinderen in het begin dat ik hier kwam was er heel veel onduidelijkheid daardoor heb ik 3x een stoel tegen mijn raam aangegooit en een gat in mijn muur getrapt toen heben ik en de begelijding ales wel uitgepraat en het ging daarna een tijdje goed tot aan 28 oktober 2024 ging het helemaal mis

het ging als volgt we waren aan de tafel aan het avondeten met zn alen ik vroeg aan een jongen of hij wou voetballen dat doe ik namelijk wel vaker met die jongen dat WAS trouwens de eenigste jongen waarmee ik goed kon opschieten maar hij zei dus ja ik wil wel voetballen en toen we klaar waren met eten gingen we nog taakjes doen want dat moet altijd na het eten en na de taakjes gingen we voetballen en in het begin was het nog wel leuk maar op een begeven moment begon hij een beetje raar praat te hebben hij zei tegen mij heb je weleens een wapen vastgehouden  ik antwoorde nee natuurlijk niet hij zei toen dat hij dat weleens heeft vastgehouden en hij zei ook dat hij een bende had en geweld had gepleegt en bedreigt ik zij dat ik hem niet geloofde hij verhefte zn stem toen een beetje en hij zei dat ik mijn bek moest houden ik zij dat hij dat zelf moest doen op dat moment kwam toevalig de begelijding toevalig even buiten kijken om te kijken hoe het ging en de begelijding zag dat we een woordenwiseling haden toen zij de begelijding dat we naar binnen moesten en daar ging hij maar door met raar praat hij bedreigde mij ook met van alles..ik werd toen een beetje boos en ik zei dat ik hem zou ……….maar dat meende ik niet toen ik dat zei werd hij heel boos en wou hij een schaakbord naar mij toe gooien maar de begelijding hield hem tegen en bracht hem naar zijn kamer toe daarna kwam de begelijding naar mij toe en zei tegen mij dat ik ook even 5 minuten naar me kamer toe moest ik zei nee omdat ik vond dat ik niet zo veel had gedaan

ze zeiden dat ik zelf ook heb gedreigd toen zeiden ze dat ik de keus had om zelf naar me kamer te gaan of dat ze me helpen ik zei dat ik niet ga toen drukte ze op de pieper en op dat moment werd ik ook videogebeld door die jongen en hij had een ……...en dreigde er mij dat hij die op mijn hoofd zou slaan inmidels waren er meer begelijders om te helpen mij naar me kamer te brengen ze brachten mij naar me kamer en ze zagen ook dat ik aan het bellen wad met die jongen ze zeiden dat ze mijn telefoon wouden hebben ik zei nee toen pakte ze mijn telefoon af ik en ze zeiden dat ze over 5 minuten bij mij zouden komen ik was dat moment echt woest ik vernielde dingen in mijn kamer…De begeleiding merkte dat en kwam binnen. ik wad nog echt woest op de begelijding en ik sloeg de begelijding op haar hoofd en in haar gezicht ze drukte weer op de pieper en er kwam hulp en ze haalden mij uit mijn kamer en probeerde het vuur uit te maken

ik moest op een stoel zitten in de woonkamer en uiteidelijk kwam ik daar tot rust en ze hadden nog de brandweer en politie gebeld ik moest praten met de politie en ik had het hele verhaal uitgelegd ze zeiden dat lk mee naar het bureau moest ik zei oke maar ik doe in de auto geen gordel om omdat ik geen zin had om naar het politiebureau te gaan ik deed ook een beetje agressief tegen de politie toen deden ze mij in de boeien en toen werd ik weer een beetje rustig vervolgens kwamen we aan bij het politiebureau daar moest ik gefouilleerd worden en vingerafdrukken en toen moet ik de rest van de dag in de cel de volgende dag werd ik verhoord het verhoor ging wel goed en ik mocht terug naar de woongroep wel zeiden ze dat er aangifte was gedaan voor brandstichting en mishandeling de begelijding zei dat we het zouden uitpraten tussen de jongen en ik ik zei sorry en dat ik de dreigenmenten niet echt meende en ik schrok me rot wat die jongen toen allemaal zei hij zij dat hij mij nog zou …………...als ik alleen met hem ben sindsdien voel ik me heel onveilig op de woongroep

heeft iemand tips?

de tekst van dit verhaal is hier en daar aangepast door de kindertelefoon vanwege regel 6 (triggerend)

Wow heftig allemaal! Is dit een soort psychiatrie voor mensen met aggresieproblemen? Daar lijkt het wel op. Ik kan niet goed inschatten met wat hij dreigde want de tekst is weggehaald door de kt. Kan je niet met de begeleiders praten over wat hij had gezegd? Dan wordt hij gestraft waarschijnlijk en dan denkt die volgende keer een beetje beter na over wat hij zegt? 

Verder heb ik niet echt tips, sorry.. 

Groetjes 

Anoniem789 

Hoi Alain

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

groeten Claire

De Kindertelefoon

Hoi Alain,  allereerst heel goed van je dat je het hier verteld,

Na het lezen van het verhaal denk ik dat je het beste tegen de begeleiding kan zeggen dat je je onveilig voelt. Je woont immers daar op die woongroep.

Verder is het voor jezelf belangrijk dat je leert om te gaan met jouw emoties.  Hier kan je vast wel met je begeleiding over praten. Je word in groep 2 geleerd dat je niet mag slaan.  En geloof me ik heb hier ook een paar jaar  over gedaan om met mijn emoties om te gaan ;)

Elkaar bedreigen is ook niet  goed, zoals je zelf aangeeft dat jij je onveilig voelt door wat die andere jongen heeft gedaan. 

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Succes.

Reageer