Vraag

ongepaste pesterijen op school

  • 3 October 2019
  • 12 reacties
  • 460 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 15 en een transseksueel meisje heb het open op school verteld en merk dat ze me niet ten volle respecteren. Tijdens de gymles hadden ze mijn ondergoed genomen en deze in de wastafel nat gemaakt alsook voor de pesten waar ik me omkleed een doosje condooms gezet maar de klas weet dat ik transseksueel ben en de meiden zijn hiermee ok.

In de klas hebben we tafels met een klap blad toen ik mijn opendeed voor een pen was er een kunst penis met zuignap opgeplakt.

Voor plezier vinden ze het blijkbaar tof om jongen, meisje en Taylor de shemale te lijsten wat ik stilaan ongepast begin te vinden want ik ben transgender en gelukkig maar stilaan een gevoel dat ik niet geaccepteerd wordt. Wat kan ik hieraan doen want het wordt erger en erger.

12 reacties

Hey Taylor

Wat naar dat bepaalde medeleerlingen zo respectloos reageren op je coming-out. Ik vind het dapper van je dat je meegedeeld hebt dat je transgender bent, hoewel je klasgenoten onvolwassen lijken te reageren.

Zou je dit gedrag bij je mentor kunnen melden? Deze zou kunnen ingrijpen. De meeste scholen nemen pestgedrag, zeker op basis van transfobie en dergelijke, erg serieus.

Ten slotte zou ik je er graag aan herinneren dat zij degenen zijn die zich apart gedragen, en dat dat niet aan jou ligt. Nogmaals, het was dapper van je om uit de kast te komen. Ik hoop dat de sfeer op school er snel op zal verbeteren.

Groetjes
Kenshin
Het klinkt misschien wat slijmerig dat ik het zeg, maar ik heb bewondering dat je ervoor uitgekomen bent. Dankzij de mensen die dit aandurven, kunnen we het taboe stukje bij beetje wegnemen, en daar ben ik dankbaar voor. Zelf ben ik geen transseksueel, en ik ken ook geen transseksuelen, maar wel homoseksuelen en eigenlijk veel mensen van de LGBT community, en ik vind die mensen gewoon ontzettend aardig en heel gezellig. Vaak voel ik me ook veilig bij die mensen: die veroordelen je minder snel en zullen je minder snel raar aankijken.

Maar die pesterijen zijn echt niet acceptabel. Praat je er met een docent over? Op mijn school werd ook nooit echt veel gedaan aan pesten, maar toen ik het een keer met wat vriendinnen aankaartte, ging het wel iets beter. Jouw klasgenoten hebben niet het recht om jou zo te behandelen omdat jij toevallig transseksueel bent. Ik vind eigenlijk dat een heleboel in jouw klas jou juist zouden moeten bewonderen omdat jij jezelf durft te zijn: veel van die pesters zijn namelijk meelopers die bang zijn om zelf gepakt te worden als ze niet meedoen.
Badge
Hee Taylor,

Zoals hierboven al gezegd: zoek iemand binnen de school die hier iets aan kan doen. Je mentor ligt voor de hand, maar het kan ook een centrale vertrouwenspersoon zijn, of gewoon een docent bij wie jij je veilig voelt.

Maar wat ook heel fijn en behulpzaam is, is zoeken naar mensen bij wie je zonder uitleggen of excuses jezelf kan zijn, die je zonder moeilijke vragen of ongemakkelijke opmerkingen accepteren zoals je bent. Vaak zijn dit mensen die ook queer zijn. Misschien heeft je school wel een actieve gsa, of ken je transgender medeleerlingen. In veel steden zijn er ook organisaties die activiteiten en groepen hebben, zoals Jong&Out (jongenout.nl). Ik vond zelf steun bij mijn toevallige vriendengroep op school, maar vooral (en dit klinkt een beetje gek) bij mijn quidditchteam (zwerkbal). Sterker nog, dat was de eerste plek waar ik volledig uit de kast durfde te komen (als transjongen/queer). Quidditch is namelijk niet zomaar een gemengde sport, maar verwelkomt actief mensen die niet makkelijk in de standaard man-vrouw gescheiden sportstuur passen.

Transfobisch gedrag kan vaak worden verholpen met educatie en ervaring, maar er zullen altijd onverbeterlijke etterbakken blijven, en je maakt jezelf het sterkst door een goed steunnetwerk te zoeken. Daarnaast is samenzijn met mensen die net zoals jij zijn gewoon heel leuk :p

Hou je taai, stay strong, je staat er nooit alleen voor. Jij bent de enige die mag zeggen wie je bent.
Badge
Wat een idioten die dit doen zeg
Enorm veel dank voor de steun van allen

Omwille van enorm veel homofobie is er nu een maatregel die als volgt is, respecteer ieder om het even van zijn of haar geaardheid zo niet en krijgen ze meldingen zullen de uitlokkers van de pesterijen een definitieve uitsluiting krijgen en dus niet welkom zijn ook wordt dit gemeld aan andere scholen omdat 1 regel vooroordeel niemand, ik ben transseksueel maar ook maar een mens en ik was ongelukkig omdat ik me geen jongen voelde maar volgens velen is het schandalig om een geslachtsverandering te ondergaan maar mijn lijf mijn keuze dus wat maakt hen het uit.

Een lesbisch meisje is enkele dagen terug ineen geslagen omdat ze tegen een meisje zei ik vind je leuk. Een paar meiden vonden het tof om haar een goede dosis slaag te geven maar voor wat? Het is een mens geen van ons perfect en we beslissen niet op wie we verliefd worden want dat overkomt je gewoon.

Ik weet nog vorig jaar mijn lerares Frans zeer toffe dame en ze nodigde de leerlingen waar ze les aan gaf uit op haar trouw echter bleek dat ze lesbisch was en ok. 3 weken later begon haar les ze was er niet, 15 minuten later nog altijd geen leerkracht dus we dachten ze is ziek. We kregen meestal als de juf ziek was haar invaller die dan les gaf maar ook zij was er niet, 30 minuten voorbij en niemand toen plots de directrice binnen kwam en zei "beste studenten ik heb geen al te best nieuws".

We luisterden en kregen te horen dat onze juf zichzelf van het leven had beroofd. Haar vrouw nodigde ons uit voor afscheid te nemen als we wouden. Ze zei dat onze juf een tijdje gepest werd en bedreigd omdat ze vonden dat een lesbisch geen les mag geven omdat ze een slecht voorbeeld is.

Ik vind homoseksualiteit kies je zelf en niemand dringt dat op, ben je hetoro, lesbisch, homo, transseksueel of cisgender een mooier woord voor sissy want ik vind dat wat kwetsend. Ben je verliefd wat is voor alle seksualiteiten verschillend? Niets want je geeft liefde en krijgt liefde maar eeuwen zijn homoseksuelen vooroordeeld want een homoseksueel is een gedrocht volgens dat oh zo heilige boek de bijbel maar was god zijn regel niet ieder mens is van vlees en bloed dus gelijk?

Ik ben blij dat er nu uitsluiting volgt want wat moet er gebeuren alvorens ze inzien dat het leven van ander geaarden hard is. Niet iedereen durft te zeggen ik ben transgender, lesbisch, homo etc... dus wat respect voor degeen die dat wel doen want je ziet niet iedereen verwerkt het pestgedrag even goed.
Wat naar dat het er in je omgeving zo brutaal aan toe kan gaan. Blij te horen dat scholen maatregelen beginnen te nemen. Wat heftig dat jullie leerkracht Frans haar leven beƫindigde.

Word jij persoonlijk nog lastiggevallen?

Gr. Kenshin
Persoonlijk plagen me nog wel eens maar het is niet echt pesten omdat ik denk dat de meeste hebben ingezien dat het leven van iemand met een andere geaardheid niet zo eenvoudig is ook is er een bespreking geweest en wat je daar hoorde niet al te prettig, afranseling, verkrachting van lesbiennes, zelfmoord pogingen en gepest tegenover mensen die homoseksueel zijn. Het beste was het moment van wil iedere student die deel uitmaakt van de LGBTQ gemeenschap zich niet schamen en even naar voor komen bijna meer dan de helft van de school. Veel studenten worstelen met zijn ze homo, lesbisch, bi of voelen zij zich transseksueel.

We mochten even aan het woord want het was van 9u to 15.30 en veel heteroseksuele studenten kregen een schok omdat veel homoseksuele studenten denken aan zelfdoding of verminking, dat ze buitengesloten zijn en van de 1750 leerlingen zijn er ongeveer rond de 800 anders geaard een paar lesbiennes zeiden dat ze omwille dat ze lesbisch zijn verkracht zijn om hen zo een les te leren, ik ben bevriend met een transseksueel en zij is op haar 14 in de rug neergestoken gelukkig niets ernstigs overgehouden maar ze zit wel met een litteken en krijgt ā‚¬550 iedere maand maar wat is ze daarmee want dat litteken gaat daardoor niet weg en geld maakt niet dat je een lief krijgt maar veel zien dat litteken en zijn van uhm nee dankjewel.

De brutaliteit is er altijd geweest en ik vind ipv anders seksuelen de pesten en het leven zuur te maken, steun hen want het ervoor uitkomen is lastig en het leren ermee leven.

Ik krijg vrouwelijke hormonen tot 21 zodat mijn lichaam kan vormen naar een meisje en weet nog dat ik begon borsten te krijgen. Had niet eraan gedacht en liep zonder shirt rond in mijn kamer dus bloot bovenlijf toen mijn vader binnenkwam. Papa was van šŸ˜³Taylor doe alstublieft een shirt aan meisje ik van waarom toen papa zei ik ben een man jij een transseksueel meisje maar ik zie jou borsten dat hoef ik niet te zien. Toen kreeg ik pas borstjes en ik was ervoor een jongen dus was het wennen dat ik niet meer kon rondlopen als ervoor. Lastig om een meidenslip te vinden want ik heb een penis dus dat kneld maar na een tijdje ging het vlot enkel dat deel dat ze me ineen geslagen hebben is minder maar er komt meer respect voor de LGBTQ gemeenschap.

Er zal altijd zijn dat sommige zich beter voelen dan andere en dat er nu consequenties aanhangen vind ik meer dan gebruikelijk want hoeveel studenten moeten blijven naar school gaan in angst van gaan ze me ineen slaan, pesten of zoals die lesbiennes verkrachten? Nu voelen wij ons veilig want gebeurt er iets dan eindigt het met sancties en dat is meer dan op zijn plaats.
'Het beste was het moment van wil iedere student die deel uitmaakt van de LGBTQ gemeenschap zich niet schamen en even naar voor komen bijna meer dan de helft van de school.'
Wat mooi 🙂 Samen sterk.

Goed dat je school zo'n bezinningsdag organiseerde. Ik denk dat veel leerlingen tot positieve inzichten gekomen zijn.

'De brutaliteit is er altijd geweest en ik vind ipv anders seksuelen de pesten en het leven zuur te maken, steun hen want het ervoor uitkomen is lastig en het leren ermee leven.'
Helemaal akkoord. Ik vind het erg dapper van je medeleerlingen om met zo'n grote groep toe te geven dat ze trots bij de LGBTQ community horen.

Het is vast even wennen aan een vrouwenlichaam. Echter denk ik dat je je naarmate je transitie vordert, beter zal voelen. Ik vermoed trouwens dat er online ondergoed te vinden moet zijn voor transmeisjes en -vrouwen? Misschien liggen ze niet in standaardwinkels, maar kan je ze later leveren.

Wat naar dat je in elkaar bent geslagen. Ik hoop dat initiatieven zoals degene die op school plaatsvond respect naar de LGBTQ-community zullen versterken.

Gr. Kenshin
De groep groeit want in 2000 was op school nog niet 100 van de leerlingen anders geaard nu is het 19 verder en ongeveer bijna 800 waren anders geaard met verschillende categorieƫn zoals bi, homo, lesbisch, transseksueel en panseksueel dus een hele toename en dat is dan enkel nog het cijfer van de school waar ik naar ga wat ik tof vind is dat de school heeft aangekondigd dat er een transseksuele leerkracht gaat komen en ook een lesbisch om zo te tonen dat ook anders geaarden studenten kunnen opleiden. Veel zijn van verdomme moet dat mijn kind opleren maar veel studenten zijn anders geaard dus waarom geen leerkracht die toont wees trots op wie je bent zo heb ik een leerkracht godsdienst die katholieke leer geeft het is een Turk en ik sorry waar is de katholieke les hij je mag gaan zitten dat is hier ik was van wat is er hier gaande toen hij zei je moet openstaan om nieuwe culturen te ontdekken.

Er wordt zelfs Satanisme gegeven maar dit toont dat iedereen verschilt en je moet openstaan om anders denkenden toe te laten. Zo vroeg hij eens Taylor klinkt raar je bent katholiek ga nu eens een les satanistische leer volgen ik dacht in mijn eigen die is de weg kwijt maar ok. De lerares was zo'n gothic vrouw en zei goedemorgen Taylor zet je gerust neer meisje, hier heb je een boek zo kan je meevolgen de les ging over demonen en engelen ze vroeg Taylor noem een paar demonen en engelen op +vertel een deel van het scheppingsverhaal. Ik ok God maakte Eva &Adam ze zei fout ik was van die gaat het weten šŸ˜’ ze zei Adam werd gemaakt uit stof zo ook een dame die ieder kent als Lilith maar zo is ze niet genoemd echter was ze opstandig en dominerend vervloekte alles in Gods naam en vluchtte weg. Lilith werd verbannen en God maakte Eva een vrouw uit zijn rib maar katholieken verbanden een demoon want ze willen niet accepteren dat zij de eerste vrouw was.

Ik zei tegen mijn leeraar die van satanisme draait door Lilith de 1ste vrouw toen hij zei ze heeft gelijk wij houden het geheim en tonen Eva als 1ste. Zo leerde ik oordeel niet te vlug om wat je ziet.
Volgens mij is het percent dat tot de LGBTQ-community behoort vrijwel gelijk gebleven, maar durven er tegenwoordig meer en meer personen voor uitkomen. Da's heel positief. Hopelijk voelt iedereen zich binnenkort vrij genoeg om open te zijn rond d'r gender, geaardheid, etc.

Goed dat je school haar leerlingen verscheidenheid en cultuur meegeeft. Thema's als geaardheid en religie verdienen die aandacht. Boeiend wat je daar vertelde over Lilith; weer wat bijgeleerd vandaar. Bedankt daarvoor šŸ™‚

Gr. Kenshin

Ik zie veel die op scheppen omwille ze rijker zijn maar arm of rijk, hetero of homoseksuele ieder is van vlees en bloed en heeft gevoel. Het in een hoekje duwen omdat iemand wat anders is verkeerd want bv jij snijd je ik snij mij beiden bloeden er is niets anders enkel mĆ­jn uiterlijk maar vanbinnen zijn we gelijk en dan dat velen doen van kijk ik ben beter vind ik niet kunnen.Ā 

Ik heb een vriendin die van hoge afkomst is en ik heb wat ik nodig heb maar je ziet niet dat ze van hoge afkomst is want eens naar de McDonalds eens een pizza maar veel zijn van flikker op schooier dat doet zij niet want ze zei mijn ouders hebben miljoenen en ervoor gewerkt dat is niet van mij maar mama zei was ik stout ik kreeg klappen als ik jou een lap geef Taylor is het van ik ga naar de politie de jeugd leerd niks. Ik gedraag mij ze schonk mij het leven steunt mij in mijn transseksualiteit en zorgde dat ik niks te kort kom.Ā 

Al ben ik eerlijk dat een klap toch wat discipline kan aanlerenĀ 

Aan de basis zou iedereen inderdaad gelijk horen te zijn. Uiteraard verdient hard werk een mooie beloning, en als degenen die beloond worden ook nog eens bescheiden kunnen blijven, is dat nog mooier.Ā 
Ā 

Persoonlijk geloof ik niet in dingen als ā€œeen opvoedkundige tikā€. Naar mijn gevoel sla je het kwade er zegmaar eerder in, terwijl je door middel vanĀ een respectvolle benadering vaak veel meer bereikt.Ā 
Ā 

Gr. Kenshin

Reageer