Vraag

Mishandeling of niet?

  • 18 March 2019
  • 5 reacties
  • 244 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal.
Ik ben leni 14 jaar en heb wa meegemaakt ik wou de tafel niet doen omdat ik dat altyd moest doen en me broer en zus mogen doen wat ze willen! Ik wou hem niet doen en toen roept me vader kei hard tegen mij en smijt mij mega hard op de grond me arm doe mega veel pijn hij duwde mij ook tegen de muur en swingde mij heen en weer en bleef roepen nog even en ie had mij aan de keel gepakt! Hij had me armen vast! En roepte kei hard wat moet ik nou doen? Is dit mishandeling of niet????

5 reacties

Hey, Lenix,
Dit is zeker mishandeling en ik vind het heel ernstig. Omdat ik hier niet zo verstand van heb, zou ik je adviseren om de kindertelefoon te bellen of te wachten op andere reacties.

Groetjes,
Geen_Naam
Hi.
De KinderTelefoon bellen / appen kan idd een goed idee zijn.
Die kunnen je dan weer verder helpen.
Je kan het er ook op school over kunnen hebben met je mentor of een leerlingbegeleider.
Zij kunnen je ook weer door verwijzen voor betere hulp.
Ik weet het niet zeker maar vgm zou je ook bij de huisarts kunnen vragen wat je kan/moet doen.
Hey!

Net als de voorgaande reactie vind ik dit ook zeker en vast mishandeling!
Ik denk dat je er goed aan kan doen om Veilig thuis te contacteren.
Hetgeen bij jou gebeurd is mag echt niet, en jouw vader moet zijn agressie onder controle leren houden.
Ook al vond hij dat je moest gehoorzamen o.i.d. deze reactie kan gewoon echt niet.

Zoals Asy Silivana ook al zei kun je ook naar je huisarts of schoolarts gaan, naast jou helpen met hulp zoeken kunnen ze van de eerste keer kijken of je geen lichamelijke gevolgen hebt aan die gebeurtenis.

Ook al vind je het nu eng om te doen, deze situatie kan echt niet, en hulpverleners zullen er altijd voor zorgen dat er het beste geregeld wordt voor de jongere in slachtoffer.

Volg alsjeblief deze tips op, ik geloof in je!
Groetjes
Lot
Hey Lenix

Dit is inderdaad mishandeling, erge mishandeling. Als ik jou was zal ik de kindertelefoon BELLEN en als hun niks kunnen doen, aangifte doen, hoe eng of spannend het ook is. Want dit kan natuurlijk niet.
Badge
Hey
wat erg! Ik heb ook 2 jongere broertjes en zusjes die nooit wat doen! Ik moet altijd met me stiefbroer alles doen! Dus ik weet hoe het voelt
dit is echt mishandeling!
https://www.vertrouwenscentrum-kindermishandeling.be/

Reageer