Mishandeld door mijn vader.

  • 15 April 2024
  • 6 reacties
  • 151 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey iedereen! ik zit al heel lang met iets waar ik niet zo snel zomaar over praat met mensen. Ik word namelijk inmiddels al 6 jaar mishandeld door mijn vader. Mijn ouders zijn 6 jaar geleden gescheiden en toen is het dus begonnen, ik was toen 8 jaar oud. 

Ik ga om het weekend en elke maandag naar hem toe en ik heb dan van te voren altijd al een heel vervelend gevoel. Ik weet gewoon elke keer bijna zeker dat we weer ruzie krijgen. Vandaag is het maandag en toen mijn vader mij van school haalde hadden we nog geen 10 minuten later ruzie en heeft hij mij ruim 20km van mijn huis uit de auto getrapt midden op een druk kruispunt, daarna is hij plankgas weggereden. Gelukkig was het maar een kilometer van het werk van mijn moeder vandaan en toen ben ik daar heen gelopen. 

Maar in de weekenden escaleren de ruzies altijd. Als hij eenmaal boos is rent hij achter me aan, slaat, schopt en knijpt hij mij. Het komt ook vaak voor dat hij me eerst op de grond duwt en dan een paar keer schopt. Ik heb inmiddels ook al wat littekens door hem gekregen. En meestal gooit hij mij dan het huis uit zonder schoenen, een jas of een telefoon. Ook scheld hij me constant uit voor bijvoorbeeld trut, kut kind en zegt hij dat ik altijd alles verpest voor iedereen. Bedreigen vindt hij ook altijd leuk, dan zegt hij bijvoorbeeld dat als ik niet luister hij me van de bovenste trede de trap af duwt.

Wat ik ook erg vervelend vind is dat ik volgens hem nooit gelijk heb en als de ruzie eenmaal voorbij is hij weer poeslief tegen me doet,

Aangezien mijn vader en moeder ver van elkaar wonen kan ik ook nooit zomaar naar mijn moeder als het zo ver komt. Ook merk ik dat de ruzies elk jaar steeds erger worden, hij gaat steeds verder. 

Nu sta ik ook voor een paar moeilijke keuzes. In de zomervakantie zou ik met mijn vader 3 weken naar Duitsland, maar eerlijk gezegd durf ik het niet. Als hij daar zo boos wordt kan ik niet weg. Ik ben wel eens weggelopen (dat was in Frankrijk) maar toen hij me belde dreigde hij ermee dat hij de politie zou bellen. Dus ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Heeft iemand misschien tips voor dit hele gebeuren?

 


6 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Wow! Dit is heftig! Als ik jou was zou ik met een vertrouwenspersoon (bijvoorbeeld je moeder of mentor) er over praten. Nog beter is veilig thuis, dat is een soort kindertelefoon speciaal voor huislijk geweld.

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor de tip! Maar ik vind het best spannend om het er met andere mensen over te hebben, omdat ik bang ben dat mijn vader dan boos wordt.

Reputatie 6
Badge +2

Je vader hoeft niet per se te weten dat je het hebt verteld.

Wat hij doet is strafbaar.

Andere volwassenen (die jij vertrouwt) kunnen dan meedenken aan een oplossing.

Hopelijk stopt het gauw!

Reputatie 7
Badge +5

Hii @S.Anoniem.K!

Ik snap dat je het spannend vindt om het er met anderen over te hebben en snap dat je bang bent voor de reactie van je vader, maar het is denk ik echt wel beter om er met iemand over te praten hoe eng dat misschien ook is. Wat je vader doet is echt niet goed en het is zelfs strafbaar wat hij doet. Dit valt onder kindermishandeling en deze situatie moet echt veranderd en je verdient hier echt hulp bij!

Misschien durf je er toch wel met je moeder over te praten? Zij is er echt voor je en ze kan je echt goed helpen hiermee. Je kan natuurlijk ook altijd naar een andere volwassene gaan als je dat liever wilt zoals je mentor, een vertrouwenspersoon of een ander familielid. Als je praten erg eng vindt kan je ook altijd een berichtje naar iemand sturen waarin je je situatie uitlegt.

En zoals @Ikweetgeennaam321 ook zegt je kan altijd een keer met de kindertelefoon bellen of chatten en je kan ook contact opnemen met https://veiligthuis.nl/ voor hulp.

Heel veel sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @S.Anoniem.K , 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ik kan me heel goed voorstellen dat je het spannend vindt om het erover te hebben, omdat je bang bent dat je vader dan boos wordt. De Kindertelefoon is altijd anoniem. Daarnaast benoemde @Ikweetgeennaam321 ook heel goed veilig thuis. Hier zou je ook anoniem je verhaal kunnen doen. 

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

 

Veel sterkte!

 

Kim (De Kindertelefoon)

 

Reputatie 1
Badge

WOW, wat erg voor je, man. Ik zou gewoon taikwando leren zodat je zelfverdediging hebt en desnoods even met de huisarts gaat praten zodat iemand weet wat je voelt. groet, christiaan

Reageer