Vraag

mijn vader slaat mij

  • 19 December 2019
  • 3 reacties
  • 567 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi, ik ben een meisje (17) en mijn ouders zijn gescheiden. Mijn vader zit in het leger en hij is heel agressief als hij boos is. Hij is ook veel sterker dan ik. Elke keer als mijn vader boos is,  grijpt hij me bij mijn keel en duwt hij me tegen de muur, of slaat hij mij in mijn gezicht. Hij heeft me een paar jaar geleden zelfs te trap op getilt aan mijn nek. Ik ben ontzettend bang voor hem, de laatste keer moest ik hem zelfs trappen en krabben om los te komen omdat hij niet losliet. Dit was 4 dagen geleden. Ik ben naar mijn moeder gegaan, maar die zegt dat als ik de politie bel of een andere autoriteit iets laat weten, dat hij mij dan nooit meer wil zien. Mijn vriend zegt juist dat ik een autoriteit moet bellen of hulp moet zoeken. Ik weet niet wat ik moet doen. Alleen dat ik wil dat papa van mij afblijft. Geef me alsjeblieft tips, of eigen ervaringen… ik ben ten einde raad


3 reacties

Hey Rosannee

 

Wat naar dat je vader je zo’n pijn doet. Niet ok, zijn gedrag. Goed dat je met deze situatie naar het forum gekomen bent. 

 

Ik ga akkoord met je vriend. Je verwittigt best autoriteiten. Dit kan via de politie, maar ook via de huisarts of school. Zou je bij je mentor, leerlingenbegeleider, of bij een docent terecht kunnen? Deze zouden dienst kunnen doen als vertrouwenspersoon. Eventueel kan je ook anoniem terecht bij de Kindertelefoon of Veilig Thuis.

 

Ik kan me inbeelden dat je vader in eerste instantie boos zal worden over het ingelicht worden van de autoriteiten. Echter lijkt dit me de beste oplossing op lange termijn. Jouw veiligheid en welzijn staan namelijk op het spel, en daarbij zou je vader gebaat kunnen zijn met professionele hulp. 

 

Zou je het overwegen om iemand uit je omgeving of een hulporganisatie te benaderen hier rond? Eventueel kan dat met de steun van een vriend(in) of familielid. In de tussentijd zou je vaker tijd door kunnen brengen bij vrienden, zodat je door het minder thuis zijn, minder risico tot geweld loopt. 

 

Groetjes

Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

Ik zou naar de politie gaan of je huisarts etc. Wat je vader doet mag absoluut niet en valt onder de categorie kindermishandeling. Dit kan misschien zwaar zijn, maar het is wel nodig, voor je eigen veiligheid.

Succes,

Hou je ons op de hoogte?

Hallo Rosannee :)

Je kan erover praten met iemand die je vertrouwd zoals bijvoorbeeld je mentor inderdaad, dit is gewoon kindermishandeling want je mag niet geslagen worden.

-Dr8gon99

Reageer