Vraag

mijn moeder

  • 11 October 2018
  • 4 reacties
  • 133 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
mijn moeder slaat me soms als we hele erge ruzie hebben is dit oké want het is niet heel vaak ofzo maar ik merk wel dat als mijn moeder een schijn beweging maakt ik een klein beetje inkrimp en dat ik sinds ze me voor de eerste keer sloeg ik steeds banger ben geworden voor de buitenwereld en dat mijn vertrouwen in anderen in mij zelf veel minder is geworden. ze slaat me echt niet vaak alleen als we hele erge ruzie hebben en ik weet niet of het oke is en dat ik mij nu aanstel ofzo maar zo voelt het niet.

is dit fout of niet?

4 reacties

Het is niet ongebruikelijk voor ouders om hun kind enkele keren een draai om de oren te geven, maar als dat vaak gebeurt, dan kan het zorgwekkend zijn.
Zeker gedurende een felle ruzie vergeet men wel eens goed na te denken, maar het is dan wel belangrijk dat ze zich bewust zijn van wat ze hebben gedaan en dus ook spijt of berouw tonen.

Heb je al met jouw ouders jouw probleem besproken?
Ik neem aan dat het nooit hun bedoeling is geweest om iets dergelijks te veroorzaken.
nee maar het was niet vaak maar wel heftig en de band is wel echt minder sterk nu
Zou je het dan in een gesprek kunnen opbrengen?
Als het zo'n impact op jouw heeft, dan lijkt het mij dat jouw moeder er op zal letten.
Heyy,
Wat vervelend voor je! Ik denk ook dat het niet ongebruikelijk is als ouders hun kinderen een keer een draai om hun oren geven, maar het is niet goed als het zo heftig was dat je er last van hebt (mentaal of fysiek) ik raad je aan om het er eerlijk met je ouders over te hebben en als het vaker gebeurt er met iemand anders over te praten (mentor/ vrienden/ familielid etc.) dat ouders hun kinderen enkele keren een draai om hun oren geven, betekent niet dat dit gewoon mag. Er is geen enkele situatie waarin jouw ouders het recht hebben om je te slaan, ik denk dat ze zichzelf dan verliezen in de felle ruzie. Ik zou er een keer over beginnen, maar niet tijdens of vlak na ene ruzie. Heel veel succes!

Reageer